Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Advertisements

M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R Förbättrat Resultat & Tillväxt Inom Video Summering av år 2004 Ray Mauritsson, CEO.
E-handel i Kungsbacka kommun Vår modell och syn på elektronisk handel
AXIS Communications - a world of intelligent networks Bolagsstämma 2002.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Auto Invent Tillförlitlighet och konkurrenskraft.
Kvalitetssäkring av grunddata
© 2013 IBM Corporation Pure Data for Analytics (Netezza) David Rådberg BigData Sales SWE.
Lönsamhet i produktionsförbättringar
Logistik, Business Logistics
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Tekniken, fördelar och nackdelar Av Elin och Johan Olofsson ht-07
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Fasta nätets situation och hur vi gör för att möta framtiden
STS HT 01 – HT 07 (+ folkhögskola emellan) Inriktning Biologiska System C-uppsats i Filosofi Examensarbete på KI BI-konsult Gör ganska oproffsiga powerpoints.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Försäljning – Få en samlad bild av dina kunder
Konfidentiellt 2 BOXER I KORTHET 3DOKUMENTNAMNET ÄNDRAS I SIDHUVUD/SIDFOT Boxers affärsidé är att erbjuda attraktiva programpaket till ett konkurrenskraftigt.
Region Värmland. Region Värmland är värmlänningarnas organisation för tillväxtfrågor, regional utveckling,
© Swedbank Robur Stolt samarbete med Sveriges Ingenjörers Miljöfond Anna Nilsson, chef hållbarhetsanalys, Swedbank Robur.
Skog Kunskap Kompetens Välfärd En hållbar och mångsidig användning av skogarna skapar en bestående grund för finländarnas välfärd Metla sammanslås med.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Polfärskt Bröd Elisabeth Wahlström.
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Quality 2011 Stockholm 15 september 2011 Docent Mikael Zimmerman.
Standardisering ger dig mer tid Peter Frodin. EFFECT-Direct / BDD Systems Management Server (SMS) Infrastucture Optimization Model (IOM) Vista Nästa steg.
SWEPOS-nätverks-RTK-tjänst.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
Atlassian Roadshow Oslo Agenda 1.Introduktion – Om oss – Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
PROJEKT LOGISTIKVARUHUSET. Mål: Undersöka möjligheten att bygga ett toppmodernt logistikvaruhus.
1 UPP - BVP´s systemstöd för upphandling v2.
TeliaSonera Det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum (c) Juho Yliriesto,Santeri Lehtonen och Tomi Hatunen.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument Håkan Carlsson, Leif Persson.
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Nationell Positionstjänst Bo Jonsson LF-Geodesi
GS1 systemet för elmarknaden. © 2009 GS1 Sweden Mest kända produkt 2.
Logistik, Business Logistics
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Remium Kapitalmarknadsdag 27 maj 2009, Morgan Jallinder VD.
Navision – RIM Rapid Implementation Methodology – användning David Knezevic, Stockholm,
Skog Kunskap Kompetens Välfärd En hållbar och mångsidig användning av skogarna skapar en bestående grund för finländarnas välfärd.
Vendingfakta 026 –
Projektseminarium 1 Henrik Nehler Linköping
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
Årsredovisning 2015 Regionstyrelsen 22 mars 2016.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Vilmale FINFO-dagen 2016.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Telias koncernstruktur
- Hjärtstartarregistret
Produktuppdatering Mars 2014
Choice Sales Introduction
Tekes nyckeltal DM
Seminarium Affärsidé & Budget
Susanne Lindqvist SANdvik,
Effektkarta för extern webbplats
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Sverige Antal Butiker Drygt 130 st Sverige omsättning >20 miljarder
Presentationens avskrift:

Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg Kerstin Järlo Åkerlund Business Services, Business Control Pricing

Offertverktyget Dagens agenda Kort om TeliaSonera Problembild 2004 Lösning Utvärdering Live demo av säljverktyget

Vår totalmarknad och några fakta Total befolkning mer än 453 miljoner Totalt antal anslutna abonnemang cirka 135 miljon varav ~43.5 miljoner i majoritetsägda bolag varav ~91.5 miljoner i intressebolag Huvudkontor i Stockholm Cirka 32,000 anställda 2008 nettoförsäljning 103 miljarder SEK Börslistad på Nasdaq OMX Stockholm, Nasdaq OMX och Helsinki Börs Främsta aktieägare – Svenska staten (37.3%) och Finska staten (13.7%)

CEO, TeliaSonera –Lars Nyberg Fokusområden World class service company Migrering från traditionella fastnäts tjänster Ny B2B försäljningsansats Tillväxt i Eurasia Kostnadseffektivitet Kvalitet i nätverk

TeliaSonera Group Organisation CEO Lars Nyberg CFO Per-Arne Blomquist Legalt Jan Henrik Ahrnell HR Karin Eliasson Kommunikation Cecilia Edström Mobilitets- tjänster Kenneth Karlberg Bredbands- tjänster Håkan Dahlström Eurasia Tero Kivisaari Business Services (B2B försäljning) Sverker Hannervall

Problem och behov 2004 Offerterna Säljprocessen Omfattande och till viss del ovidkommande information Svårtolkad och tidskrävande för kunden Olika layout för olika produkter Säljprocessen Många verktyg Svårt att hitta rätt information Mycket manuellt arbete

Utseende på mobilt ramavtal, per 1 mars 2004

Lösning: Offertverktyget Skapade en enkel och pedagogiskt utformad offert Förenklade säljarnas arbete reducerade antalet verktyg förbättrade analysen av kundens innehav och användnings vanor gav stöd för prissättningsarbetet skapade enhetliga och snygga offerter Automatiserade överföringen av avtalsinformationen till fakturerings- systemen

Utvärdering Väl mottaget av kunderna Kort utvecklingstid Skräddarsydd funktionalitet Användarvänlighet Låg kostnad – snabb payback Lätt att addera funktionalitet och produkter

Demo av Offertverktyget……

Tack!……