MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spelarutbildningsplan Östergötlands FF
Advertisements

En snöskottares dagbok… …eller visst är livet underbart!
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
PROCENT Procent betyder hundradel.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Procent Betyder hundradelar.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Jörgen Ohlsson Softronic AB.
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Innovationsfinansiering
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Vikten av att nätverka
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Så här fungerar systemet! •Varför är du intresserad av en förändring? •Vilket resultat är viktigast för dig? •Varför väljer du just detta resultat? •Vad.
Träning ger färdighet!.
Förra måndagen gick vi igenom:
Välkomna till vårsäsongen Samarbete träning och match F99 truppen spelare F00 truppen ca 15 spelare F01 truppen ca 10 spelare.
V E R S I O N N R 1. 2 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Fellingsbro AIK Tillsammans för framtiden!. I samarbete med Fellingsbro AIK Vi erbjuder er möjligheten… … att öka sammanhållningen … att förbättra hälsan.
MEDELVÄRDE, MEDIAN & TYPVÄRDE
Microsoft i offentlig sektor
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Studiecirklar – att kunna vidareutveckla alla aktiva inom en ideell förening Ett samarbete med Göteborgs innebandyförbund och Sisu.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Droger och spel 2006Gymn åk2 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Droger och spel Elever som röker (dagligen eller ibland)
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Effektiva möten eller möten med effekt?. Meeting Management Optimera effekten av alla möten i organisationen! Se mötet som ett strategiskt verktyg i att.
Energiledningssystem - Arbeta systematiskt och strukturerat med energi.
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Problemlösning, andragradare och kubikrötter Sid 75-85
© Synovate Ungas attityder till rökning
Tillvägagångssätt 1-sidig enkät
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
Beräkna en ekvation (metod 1)
1 Varför går jag på Hockeygym 6 Resultat +Beteendemål +Tidpunkt då de ska vara uppfyllda 5 Vision 2+3 Gruppen.
Föräldramöte Team Agenda Viggan Vårcup 11/3 (Oskar) Anmälan på andra cuper under våren (Johan) Träningsplan för Team 03 (Fredrik) Aktiviteter.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
RAMS -R ehabilitering, A rbets M arknad och S ysselsättning En verksamhet som riktar sig till personer mellan 18 och 64 år som uppbär försörjningsstöd.
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Att arbeta med människor Erfarenheter från mina olika ledarroller Uddevalla den 25 januari 2012 Karl-Erik Nilsson.
Lokal uppföljning av ungdomspolitiken (LUPP) 25/ Jonas Karlsson.
”DU KAN VARA HALVBRA PÅ FLERA SAKER MEN ÄNDÅ HA DEN BÄSTA AV TALANGER FÖR ETT SPECIFIKT JOBB.”
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
V ÄRDESTYRD LÖNSAM INTRODUKTIONSREKRYTERING MED FOKUS PÅ KOMPETENS OCH HÅLLBARHET.
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Välkommen till Strands BK´s upptaktsträff :30 Startar vi med en process 10:45Grunder i spärrspel 12:00 SISU bjuder på lunch på Hot Chili 13:00Första.
Procent Betyder hundradelar.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Träff 11 Välkomna!.
Ikett Personalpartner AB
Coachande samtal.
Presentationens avskrift:

MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl

Karl Malone ”The Mailman” …because he always delivers! Karriär: 18 säsonger i Utah Jazz 1 säsong i LA Lakers 1500 ligamatcher över 200 play off-matcher Poängsnitt: 25/match

Mål – Börda eller inspiration? Det finns bara ett säkert sätt att aldrig missa ett försäljningsmål…

Budskap Vanliga fallgropar vid säljkampanjer Mål Förankring Databas/ målgrupp  Vi har en så unik lösning den måste vi nå ut med!  Vilken agenda och vilka talare ska vi ha på seminariet?  Boka 50 möten  50 deltagare på seminariet ”Jodå vi har en bra adresslista. Vi köpte den någonstans ifrån…” ”Vem har tid att ta mötet, som TM- byrån bokade imorse? Det är på tisdag.” Resultat 5 Resultatet blir vad det blir. Tyvärr gärna: ”Nej många möten var inte så bra. De var intresserade men hade inget behov” ”Flera hade inte rätt potential så jag har bara träffat hälften”

Utgå från affärsmål SamtalMötenOfferterAffärer 5 (Snittaffär 100 kr)

SamtalMötenOfferterAffärer Databas/ målgrupp 2  Kan vi nå målen genom att jobba mot dessa bolag? Förankring 3  Mål och tidsåtgång & belöningsmodell  Uppföljning och krav på återrapportering  Förväntan vid nykundsmöten  Kompetens  Erfarenheter  Förmåga att förstå kunden Säljprocess 5 (Snittaffär 100 kr) Mål 1  5 affärer á 100 SEK  Inte 45 möten Budskap 4  Vi vet målet  Vi vet vilken målgruppen är  Budskapet ska löpa genom hela kampanjen Utgå från affärsmål

Tillbaka till Karl… Hur ska jag spela för att få fler skottlägen varje match? 25 poäng per match? Ha, i år ska jag göra 30 i snitt! Att man aldrig kan knipa igen. Det är bäst att köra lite skotträning så man sätter vartannat istället för vart tredje skott.

Effektivare försäljning… SamtalMötenOfferterAffärer (Snittaffär 100 kr) Mål 1 Databas/ målgrupp 2 Förankring 3 Budskap 4 Säljprocess (Snittaffär 125 kr)