FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Sätt kryss vid ett av följande alternativ:
ÅsaMia Alteryd EQverkstan
Läkaren och det rådgivande samtalet
 METODIK  Hur gör man en brukarstyrd enkätundersökning?  Hur går man sedan tillväga?  Peer-to-peer som insamlinsmetod  Problem, svårigheter och begränsningar.

Vad kan jag göra som förälder - om alkohol, unga och föräldraskap Ett föräldrastödsprogram utvecklat av Örebro Universitet Copyright © Nikolaus Koutakis.
- en positiv och realistisk självbild
En Dag i Ramadan Ramadan
Barnanpassad utredning
Svenska som andraspråk
Patientenkät sommaren -13
UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.
Drogförebyggare Håkan Fransson
Passar din mediciner ihop?
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
Praktisk arbetslivsorientering
Muntligt Jag kan….
- Konsten att ge feed-back
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Bygg upp en stark ekonomi
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Kan vi sluta skjutsa våra barn?
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
HJÄRNGYMPA.
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Personal och rekrytering
socionom och journalist kommunikatör
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Att rita en instruktion
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Praktisk arbetslivsorientering
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
OLIKA FORMER AV ETIK.
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
LäksyHelppi Rollspel i läxläsningsklubben. LäksyHelppi Rollspel i läxläsningsklubben Målet med rollspelet är inte att testa eller utvärdera någon handledares.
Läs din bibel varje dag!. 4 Läs din Bibel varje dag!
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
HÄLSA Föreläsning om HÄLSA Av och med Stefan Lindström
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Grattis faster! ...jag hörde att du fyller år idag. Det tänkte jag man kunde fira genom att bland annat visa lite hur jag har det  Pappa pratade om någon.
Diskussionstillfälle 4
ANDRAGOGIK andragogi´k (bildning till grek. an \ ´r, genitiv andro´s '[vuxen] man', parallell med pedagogik), en i sen tid konstruerad benämning på undervisning.
Vem är jag, Vem är du?.
Möte hos Österåker Östra Ryds församling Möte hos Österåker Östra Ryds församling Utdrag ur bildspel från möte hos Svenska kyrkan. Deltagare Kenneth.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Socialpsykologi.
I-Klasshäfte Grankulla Scoutkår rf. Namn: _______________________________ Har blivit dubbad till II-klass scout på _____________________________________.
Arbetsterapi i skolan.
Presentationens avskrift:

FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter Arbetar uthålligt hel arbetsdag. Slutför alltid arbetsuppgifter. Ger mycket sällan upp. Mycket svårt att koncentrera mig. Arbetar koncentrerat minst 1 timma i taget. Inga koncentrations- svårigheter alls. = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson (blå) Datum:__________________ Namn:____________________ Verksamhet:________________

3. FÖRMÅGA ATT FÖLJA INSTRUKTION. 4. PROBLEMLÖSNINGSFÖRMÅGA Mycket svårt att följa instruktion. Går oftast bra att följa instruktion. Inga problem att följa instruktion. Mycket svårt att lösa problem på egen hand. Vissa svårigheter att lösa problem. Ser det som en utmaning att lösa problem.

5. BE OM HJÄLP. 6. SJÄLVFÖRTROENDE Svårt att be om hjälp. Ber gärna om hjälp.Ber om hjälp om det behövs. Tvivlar alltid på min egen förmåga. Tycker det mesta verkar svårt. Tillåter mig inte att försöka igen om jag inte lyckas. Tvivlar ganska ofta på min egen förmåga. Tycker ganska mycket verkar svårt. Försöker ofta igen om jag inte lyckas. Tvivlar sällan på min egen förmåga. Tror mig om att klara det mesta.

7. NÄRVARO/FÖRMÅGA ATT PASSA TIDER. 8. INITIATIVFÖRMÅGA Kommer ofta för sent. Ibland min eller mer. Ofta frånvarande utan giltigt skäl. Kommer mycket sällan för sent. Aldrig frånvarande utan att ha giltigt skäl. Tar mycket sällan eller aldrig egna initiativ. Tar egna initiativ ibland.Tar ofta egna initiativ. Kommer för sent ibland men inte mer än 5-10 min. Ibland frånvarande utan att ha giltigt skäl.

10. SAMARBETSFÖRMÅGA Har mycket svårt att ta kontakt med andra. Är mest för mig själv. Pratar nästan aldrig med någon. Har svårt att ta kontakt med andra. Har lätt att ta kontakt med andra. 9. SOCIAL FÖRMÅGA. Har mycket svårt att samarbeta med andra. Har till viss del svårt att samarbeta med andra. Tycker om att samarbeta med andra.