REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Advertisements

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
… som skulle arrangera en löptävling.
 Webpanel med 1600 svarande  Svarsfrekvevens om 57%  Riksrepresentativt urval  år.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Vs..
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Den dramatiska bågen i Strindbergs tragedi Fröken Julie
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
Ekologiskt fotavtryck och miljömärkningar
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Intervju inför ViV-projektet.
VAD KOSTAR DET AVGIFTSFRIA LÅNET?
Konsten att leda sig själv
Case Tobias Martin.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
VIVA – sett föräldrar bråka eller själv blivit slagen GRINDEN – mamma eller pappa med psykisk ohälsa BIG – mamma eller pappa med missbruksproblem BARNBYRÅN.
God Jul Du behöver inte vänta till Jul…
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad är du för typ av person?
Hur mäter man välstånd?.
VAD ÄR EN STUDIECIRKEL? INTRO
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
Ibland finns det gånger då man nog önskar att man inte blev fotograferad… ☻
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är bra för oss,
Anders Hummel, Nolhagaskolan, Alingsås –
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
”Man köper saker man inte behöver för pengar man inte har för att göra intryck på människor som man egentligen inte bryr sig om” ”Inte moralisera utan.
Hållbar utveckling Vad är det för något? Vad handlar det om?
UNG samtalsgrupper.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Vad är identitet?.
Andlig tillväxt School of Leadership Vår ork Kan delas in i fyra olika delar Fysisk Relationell Mental Andlig Frid - bygger på Gudsrelationen.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
MORIA: Frihet och utlitarism
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Marknadsföring av Projekt X
Miljövän naturligtvis
Mannen som hatar julen Det var en gång en man som hata julen.
Identitet Vad formar oss till oss?.
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
MAKTLEKAR.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
Har du koll på buddhism?.
Kemi finns överallt runtomkring oss.
Barn och stress.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
KONSUMTIONSSAMHÄLLET. V AD ÄR KONSUMTIONSSAMHÄLLET ? Vi handlar mer än vi behöver för att överleva – ökad konsumtion av mat, kläder, saker mm Massproduktion.

En inledning i resurser Jonas Wells (Övning från Björn Johansson)
Presentationsteknik Tips och råd Would you like to take a bite ?
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Reklam och marknadsföring
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
BRIS.
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Religion.
Presentationens avskrift:

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING

KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste vi shoppa oss ur krisen.” ”I buy you anything, I buy you any ring.”

… OCH ONT ”Vi spenderar pengar vi inte har på saker vi inte behöver för att göra intryck som inte består, på människor vi inte bryr oss om.” Hur många jordklot skulle behövas om alla konsumerade som vi gör i Sverige? Problem att kontrollera den egna konsumtionen – Shopaholics och överskuldsättning

•”Big fan of varumärken” •Varumärken pratar med mervärden •Vi shoppar attityder och identitet •Kan man shoppa sig till respekt och lycka? ALLT HANDLAR OM VARUMÄRKEN

GÅR VI PÅ REKLAM? • 70 miljarder säger att så är fallet • Unga vuxna är den primära målgruppen • Har branschen drabbats av en reklaminfarkt? • Marknadsförarna söker nya vägar