Working Bee Onsdagen den 11 mars 2009 Henry Backlund
Idén Dermosil hud & skönhet via webben
Dermoshop AB Dermoshop Oy Ab Ltd Dermoshop OÜ OOO Dermashop Sverige Stockholm 1998 Dermoshop Oy Ab Ltd Dermoshop OÜ Finland Korsnäs 1983 42 anställda Estland Tallinn 2005 2 anställda OOO Dermashop Ryssland St. Petersburg 2006 Guest Comfort Oy Ab Ltd Finland Helsingfors 1994 3 anställda Vivisanté Finland Ab Finland Helsingfors 2006 7 anställda ZAO Peter Pak Ryssland St. Petersburg 2000 10 anställda
Försäljningsutveckling 2003–2009 Dermoshop Ab Koncernen Webben
Henry och företaget Henry 2 x 25 Företagare 25 år Motto “Det borde struktureras” Tillväxtorienterad inriktning
Milstolpar 1983-1988 Textilfabrik 1988- Olika former av kosmetik 1996 Webbhandel
Hinder och motgångar Nedläggning av textil 1988 Valutalån 1988
Framgångsfaktorer Strategier och mål – tydlighet och envishet Rätt personal och ledningssystem Lite annorlunda, speciell…mod! Nationell och internationell verksamhet
Webben och kunderna Kvinnor 25–55 år 65 000 kontaktpersoner Finland, Sverige och Estland Beställer i grupp
Produkterna Innovativ produktmix 180 produkter i totalt 12 produktserier Tillverkning i Europa, främst Skandinavien
Filosofin - kompassen Hög kvalitet till lågt pris Unik och riktad webbshop
Produkttyp
Produkttyp Varumärke
Produkttyp Varumärke Tempo
Produkttyp Varumärke Tempo Butiksmiljö
Produkttyp Varumärke Tempo Tidning Butiksmiljö
Produkttyp Varumärke Trovärdighet Tempo Tidning Butiksmiljö
Produkttyp Kundservice Varumärke Trovärdighet Tempo Tidning Butiksmiljö
Grupp- beställning Produkttyp Kundservice Varumärke Trovärdighet Tempo Tidning Butiksmiljö
Grupp- beställning Produkttyp Kundservice Varumärke Pris och kvalitet Trovärdighet Tempo Tidning Butiksmiljö
Certifikat och utmärkelser Kvalitetssystem ISO9001:2000 och ISO14001 AAA-klassificering Årets företag i Finland 2006 Årets företagare i Österbotten 2006 Österbottens starkaste bolag 2007 Webb brand i Finland 2008