Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Tävlingens syfte TBS Stockholm vill att unga engagerar sig. Unga ska få möjligheten att göra skillnad, både i sitt eget liv och i andras. Därför bjuds.
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Din vänskap är en värdefull skatt....
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
Farmorgun Välkomna till: Lär dig blogga Internationella kvinnodagen Södertälje kommun Gun Svensson Farmor Gun i Norrtälje 72 år.
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
MFSMFS Ett äventyr utöver det vanliga. SIDA:s utbildning i Härnösand o Tre intensiva dagar som förbereder dig inför din resa o Träffa andra som ska ut.
Svenska som andraspråk
Den Glada Internationella Vänskaps Veckan.
Pronomen.
Nuläges Analys - utse en bordsvärd - utse en tidshållare - utse en sekreterare Runda Vilka framgångar ser du att ni redan har gjort i i ert projekt? Vilka.
Gå till första sidan Med användarna i fokus Användarundersökning som utgångspunkt för vidareutveckling av sökguide Borås Blekinge Tekniska Högskola.
Högtidstal Retorik.
Tips för att vänskapen ska hålla i sig.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Mål och betygskriterier
Intervju inför ViV-projektet.
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Bedömning efter sex veckors drogfrihet. Förbättring i kognitiv funktion.
Om vi fick bestämma. För, med & av unga Vad är en ungdom?
För att ta några lektioner Om vänskap & Livet
Klok filosofi … ?.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
Röd & Grön Zon I RÖD ZON Pratar jag till … DIG! I GRÖN ZON
Klok filosofi.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Välkommen till Ledardagen!
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Musik: Nightengale Serenade
Vad är du för typ av person?
FÖRETAGSKULTUR KONKURRENSKRAFT.
Hur ser världen ut - och vad vill ÅAB vara i den? margita vainio
Music: Nightengale Serenade
Din vänskap är en värdefull skatt....

Den Glada Internationella Vänskapsveckan!
Den Glada Internationella Vänskapsveckan!
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Arbete med avsnittet pågår Utdrag ur utkast Kenneth Flood Alf Susaeg utdrag#1.
Språket som redskap- Introduktion
Att tala lön med sin chef
BioBind Sparkle Media levererar vidare. Kunderna älskar det Recensionerna talar för sig själva. Kunderna är nöjda med BioBind av en enda anledning: det.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Deliveries by train All photos: Jonas Jernberg. In our ambition to find the best solutions for the enviroment We are certified by ISO and FSC. We.
Undvik intervjumissarna
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
principer som beskriver
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
” Deltagarna vågade dela med sig av personliga saker tack vare att kursledaren ledde kursen på rätt sätt. ” Kommentarer från Consultus öppna kurser.
Argumentation om innebandy
Moderaternas Web och Web 2.0 Hanif Bali & Petter Larsson.
Love, love, love Bibelstudium, Love Each Other,
Socialpsykologi.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
Delprov 3 Delmoment a Av: Rebecca Hansén VT15. Innehåll  Utmaning 1 – Prototyper i designprocessen - Prototyper i designprocessen - Prototyper i designdialog.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Att gilla eller inte gilla? Om vår egen roll i sociala medier.
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Presentationens avskrift:

Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1

2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar på våra kunder. Därför utforskar vi sociala media.

En globaliserad och kommunikativ värld •Användarna är medskapare till innehållet •Kunskap demokratiseras och kunskap delas •Från leverantör-kund till ömsesidiga relationer •Information … kommunikation … konversation •Från push till pull - (brand attraction and availability) "If you make customers unhappy in the physical world, they might each tell 6 friends. If you make customers unhappy on the Internet, they can each tell 6,000 friends." Jeff Bezos, grundare Amazon

4 Jag bloggar… •Började oktober 2007 •I snitt besökare i veckan •I snitt 15 kommentarer per blogg •Ett av mina sätt att ha ett aktivt öra ut mot marknaden •Premiär för nytt bloggutseende med nya funktioner •Gilla/ogilla knapp •”Containers” med film, bilder och ppt:s •Topplista

Hur gör man? Lär känna din granne! 1.Lyssna och se – vad är andra människor och varumärken engagerade i? 2.Var med på mingelpartyt! –Konversera – dela med dig av information och källor –Mingla! –Var dig själv och var äkta! 3.Involvera och engagera andra 4.Mät och analysera effekt och framgång

•JA, om man har en bra idé om vad man vill •JA, om man är äkta, ärlig och engagerad… på riktigt •JA, om man kan ta kritik och kritisk granskning… •JA, om man verkligen lyssnar och är aktiv… •JA, om man vill ha en relation med sina vänner (kunder)… •JA, om man kan acceptera att det är en lärande process… Kan sociala medier skapa värde för kunderna och företaget? 6 En vän är en som vet allt om dig men tycker om dig ändå. En vänskap som inte tål allt som blir sagt; håller inte i det avgörande ögonblicket

TACK! 7