Karin Nars Vipanat Media Ab
Vipanat Media Ab, grundat verksamheter Baby Bio (startade som projekt 2003) Butik (webbutik 2005, fysisk butik 2007) Agenturer (2005) Alla verksamheter riktar sig till samma målgrupp småbarnsfamiljer
Baby Bio konceptet - Mycket engagerad målgrupp men med kort livscykel = mammaledigheten Hur få målgruppen att stanna kvar längre?
Lösning Skapa en webbutik med barnprylar (2005) Tröjor med texter (Storasyster, lillebror…) Skapa mera omsättning $$$
Vipanat webbutik Snävt sortiment, liten omsättning => hur gå vidare? - För att få butiken växa krävdes ett större sortiment och ett genomtänkt butikskoncept - Fysisk butik med bredare sortiment 2007: Vipanat Lifestyle
Konklusion Att koncentrera sig på samma målgrupp har varit effektivt -Styrkan är kontakten med målgruppen småbarnsföräldrar - Kontakten skapas kring ett positivt evenemang: Baby Bio -Kontakten med målgruppen fortsätter trots att Baby Bio tiden tar slut - Målgruppen nås via många kanaler, på nätet och Face-to-face
Tack!