Page 1 / Michelin / designline / www.goodill.fi Michelin designline / målsättning 1.Öka Michelins synlighet (Flag brands) på marknaden. 2. Hjälpa Michelins.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att förstå anonymiteten (översättning från
Advertisements

Att identifiera och utveckla ledare
Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
Katarina Jonsson Vendor Manager, Software.
•Varför? •När? Resan •Vad ska vi göra? •Vart bor vi? •Nöjen? 13:45- 14:55 Stockholm- Köpenhamn 15:40- 18:10 Köpenhamn- Chicago 20:05- 23:05 Chicago-
Relationsdatabasdesign
BRANDISOLERING AV BÄRANDE
Betydelsen av nyklubbildning EX-545A.SW. 2Lions Clubs InternationalBetydelsen av nyklubbildning Varför är nyklubbildning viktigt? •Att förnya och öka.
Romersk skulptur Exempel Förutsättningar Kännetecken
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
MS Excel 2010 – Dag 2 Mahmud Al Hakim
Nalle •Motorola –färg •mörkt grå –storlek •9 cm x 2 cm x 3 cm –tyngd •100 g –pris •200€ •Sony Ericsson –färg •svart och grå –storlek •11cm x 2 cm x 4.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
ARKISTOLAITOS Arkivverket Projekt för förnyelse av webbplatsen.
Kundundersökning mars 2010
Konstverken som kommer att lottas ut på årsmötet 2014
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
MS Excel 2007 Dag 1 Lärare: Mahmud Al Hakim. Agenda 1.Börja arbeta med Excel Hantera arbetsböcker 3.Formler 4.Formatera 5.Diagram Att läsa: sid.
V E R S I O N N R 1. 2 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
1 Ingenjörsmetodik IT & ME 2009 Föreläsare Dr. Gunnar Malm.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
1 Ladok3 Examensfokus »NUAK »Catherine Zetterqvist, huvudproduktägare Ladok3 »Annika Thunström, områdesproduktägare examen Ladok3.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Stora additionstabellen
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
V ersion Dialogseminarium – Patientens väg i vården Välkommen!
Droger och spel 2006Gymn åk2 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Droger och spel Elever som röker (dagligen eller ibland)
Hur vill studenter bo? En studie av enrumslägenheter 1.
INFÖR NATIONELLA PROVET
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
15 x 25 meter. Skriv banenavn Skriv designet af Skriv dato MÅL sväng vänster 6 sväng höger 5 runt 7 Vänster runt hund höger runt.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Det handlar om multiplikation
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Vår metodik för att energieffektivisera Flerfamiljsbostäder
Grundskolan år 9 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Bild 1 Exponeringsbord, 2st 500kr/st. Bild 2 Urnor (120cm höga)4st 1200kr/st eller alla för 4000kr.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
1 Föreläsning 7 Repetition Instansvariabler och klassvariabler Klassmetoder och Instansmetoder.
Din kompetens – vår möjlighet. Övergripande visionärt mål Målet är att hos landstinget som arbetsgivare höja kunskapen om personer med funktionsnedsättning.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// (s), (v), och (mp) i Norrköping, gillar inte att vi använder grundlagarna.
Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015 Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015.
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
1 Anneli Juhlin FP
ElinAnnebäckSaraGottschalkMiaNyströmMartinaRosellMariaSiverbäckJuhoViitasaloAnnaÅberg.
OpCon/xps - A case study. Club2200Page 1 OpCon/xps – A case study Club2200 Magnus Nyman & Hans Forslind.
Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014 Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014.
Gymnasieskolan år 2 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Här är ditt liv, Bertil! 15/
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
© Anders Broberg, Ulrika Hägglund, Lena Kallin Westin, 2003 Föreläsning 12 Sökning och Sökträd.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
1 Jan Lundström OV’s Hemsida Utbildning Ledare. 2 Jan Lundström OV’s Hemsida Standard Lagrum.
När infaller Julafton och hur ofta?
Stimulerande butiksmiljö
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Presentationens avskrift:

Page 1 / Michelin / designline / Michelin designline / målsättning 1.Öka Michelins synlighet (Flag brands) på marknaden. 2. Hjälpa Michelins återförsäljare (bilåf / däckspecialister) att skapa en säljorienterad och flexibel kundmiljö. 3.Stödja återförsäljare i deras sell-out aktiviteter. 4.Vara referens då det talas innovativ däckexponering på marknaden. Michelin designline / målsättning 1.Öka Michelins synlighet (Flag brands) på marknaden. 2. Hjälpa Michelins återförsäljare (bilåf / däckspecialister) att skapa en säljorienterad och flexibel kundmiljö. 3.Stödja återförsäljare i deras sell-out aktiviteter. 4.Vara referens då det talas innovativ däckexponering på marknaden.

Page 2 / Michelin / designline / Michelin designline Flexibelt utställnings- och exponeringssystem för däck och däckrelaterade produkter anpassade för bilåterförsäljare och däckspecialister.

Michelin designline Page 3 / Michelin / designline /  Michelin Designlines utställnings- och exponeringssystem har utvecklats för att skapa en säljorienterad exponering av däck och däckrelaterade produkter i däckbutiken.  Designlines produkter består av separata enheter som enkelt går att kombinera och variera enligt det tillgängliga utrymmet. Utställningen kan lätt modifieras och förnyas beroende på säsong och kampanj.  Michelin Designlines utställnings- och exponeringssystem har utvecklats för att skapa en säljorienterad exponering av däck och däckrelaterade produkter i däckbutiken.  Designlines produkter består av separata enheter som enkelt går att kombinera och variera enligt det tillgängliga utrymmet. Utställningen kan lätt modifieras och förnyas beroende på säsong och kampanj.

Michelin designline Page 4 / Michelin / designline /  Michelin Designline anpassar sig till handelns och säljpunktens nya behov och utrymmeslösningar.  Med hjälp av Michelins Designlines system skapar du en modern och enhetlig miljö i din däckbutik.  Leverantör : SP-Extra Oy, Pirkkala, Finland  Beställningar direkt på :  Användarnamn: michelinsverige  Lösenord: svenskpartner  Michelin Designline anpassar sig till handelns och säljpunktens nya behov och utrymmeslösningar.  Med hjälp av Michelins Designlines system skapar du en modern och enhetlig miljö i din däckbutik.  Leverantör : SP-Extra Oy, Pirkkala, Finland  Beställningar direkt på :  Användarnamn: michelinsverige  Lösenord: svenskpartner

Michelin designline Page 5 / Michelin / designline / Däckhylla  Snygg exponering av en stor mängd däck.  Estetiskt tilltalande enhet  Enkel att flytta  Anpassningsbar till flera olika utrymmen  Kortsida med eller utan belysning  Plats för 50 x 70 cm affisch på kortsidan  Möjlighet finns att visa pris- och produktinformation på hyllorna  Snygg exponering av en stor mängd däck.  Estetiskt tilltalande enhet  Enkel att flytta  Anpassningsbar till flera olika utrymmen  Kortsida med eller utan belysning  Plats för 50 x 70 cm affisch på kortsidan  Möjlighet finns att visa pris- och produktinformation på hyllorna  Bredd 185 cm  Höjd 200 cm  Djup 50 cm  Bredd 185 cm  Höjd 200 cm  Djup 50 cm

Michelin designline Page 6 / Michelin / designline / Däckhylla  Hyllorna kan kombineras enligt utrymme  Anpassningsbart till olika sorts utrymmen  Elementet på kortsidan kan köpas separat  Hyllorna kan kombineras enligt utrymme  Anpassningsbart till olika sorts utrymmen  Elementet på kortsidan kan köpas separat

Michelin designline Page 7 / Michelin / designline / Däckhylla  Finns också i grått

Michelin designline Page 8 / Michelin / designline / Däckhylla, smalare  Får plats även i mindre utrymmen  Passar även för smalare däck  Plats för 50 x 70 cm affisch på hyllsidan  Får plats även i mindre utrymmen  Passar även för smalare däck  Plats för 50 x 70 cm affisch på hyllsidan  Bredd 100 cm  Höjd 200 cm  Djup 50 cm  Bredd 100 cm  Höjd 200 cm  Djup 50 cm

Michelin designline Page 9 / Michelin / designline / Lagerhylla för däck  Tydlig lösning för förvaring av däck  Dimensionering enligt lagringens behov  Den öppna nedre delen möjliggör lagring av däck i staplar  Enkel att placera  Tydlig lösning för förvaring av däck  Dimensionering enligt lagringens behov  Den öppna nedre delen möjliggör lagring av däck i staplar  Enkel att placera

Michelin designline Page 10 / Michelin / designline / Däckvagn  Utmärkt redskap för exponering och försäljning av däckpaket  Tilltalande utseende  Hela däckserien kan ställas fram  Försedd med hjul  Tar liten plats  Tydlig ovandel för annonsering av priser  Lätt att flytta med hjälp av handtaget  Snygg även i bakifrån  Fungerar även som fönsterdekor  Utmärkt redskap för exponering och försäljning av däckpaket  Tilltalande utseende  Hela däckserien kan ställas fram  Försedd med hjul  Tar liten plats  Tydlig ovandel för annonsering av priser  Lätt att flytta med hjälp av handtaget  Snygg även i bakifrån  Fungerar även som fönsterdekor

Michelin designline Page 11 / Michelin / designline / Däckvagn, låg  Passar även till lägre utrymmen  För exponering och försäljning av däckserier  Försedd med hjul  Rymms även i mindre utrymmen  Tydlig ovandel för pris  Enkel att flytta  Snygg även som fönsterdekor  För exponering och försäljning av däckserier  Försedd med hjul  Rymms även i mindre utrymmen  Tydlig ovandel för pris  Enkel att flytta  Snygg även som fönsterdekor

Michelin designline Page 12 / Michelin / designline / Skyltstolpe  Snygg  Tar liten plats  Möjliggör skyltning av enskilda logotyper  Variabel enligt produktsortimentet  Plats för återförsäljarens egen logo i ovandelen.  Snygg  Tar liten plats  Möjliggör skyltning av enskilda logotyper  Variabel enligt produktsortimentet  Plats för återförsäljarens egen logo i ovandelen.

Michelin designline Page 13 / Michelin / designline / Fälgpelare  Tar liten plats  Stilig exponering av fälgar  Extra glans med ljusspottar  Fritt stående  Tar liten plats  Stilig exponering av fälgar  Extra glans med ljusspottar  Fritt stående

Michelin designline Page 14 / Michelin / designline / Annonspelare med belysning  Ger liv åt butiken  Två storlekar  Enkel att placera/flytta  Fritt stående  Enkelt att byta annonser  Ger liv åt butiken  Två storlekar  Enkel att placera/flytta  Fritt stående  Enkelt att byta annonser

Michelin designline Page 15 / Michelin / designline / Pelare för kläder  Tydligt, snyggt ställ för exponering av kläder och produkter beställda från Bibstock  Spegel på ena sidan  Tar mycket liten plats  Flexibel enligt ändamålet  Tydligt, snyggt ställ för exponering av kläder och produkter beställda från Bibstock  Spegel på ena sidan  Tar mycket liten plats  Flexibel enligt ändamålet

Michelin designline Page 16 / Michelin / designline / Vitrinskåp med sidolampor  Stiligt hyllställ för exponering av presenter och prydnadsföremål beställda från Bibstock  Estetiskt tilltalande enhet  Även små artiklar syns tydligt  Skjutdörrar på båda sidor  Låsbar  Stiligt hyllställ för exponering av presenter och prydnadsföremål beställda från Bibstock  Estetiskt tilltalande enhet  Även små artiklar syns tydligt  Skjutdörrar på båda sidor  Låsbar

Michelin designline Page 17 / Michelin / designline / TV / videostativ  Stativ för PlasmaTV  Fritt stående  Tar liten plats  En hylla för förvaring av videokassetter m.m.  Stativ för PlasmaTV  Fritt stående  Tar liten plats  En hylla för förvaring av videokassetter m.m.

Michelin designline Page 18 / Michelin / designline / TV/Videostativ för barn  Fritt stående  Tar liten plats  En hylla för videokassetter, målarböcker m.m.  Separat låda för t.ex lego-bitar  Anpassad för barn  Fritt stående  Tar liten plats  En hylla för videokassetter, målarböcker m.m.  Separat låda för t.ex lego-bitar  Anpassad för barn

Michelin designline Page 19 / Michelin / designline / Ljusbox för affischer  Två storlekar, 50 x 70 cm och 70 x 100 cm  Tilltalande exponering av affischer med ljussättning  Enkelt att byta ut affischer  Två storlekar, 50 x 70 cm och 70 x 100 cm  Tilltalande exponering av affischer med ljussättning  Enkelt att byta ut affischer

Michelin designline Page 20 / Michelin / designline / Bakgrundsvägg  Enkel att flytta och anpassa  Många tillgängliga enheter  • spikar för upphängning • broschyrficka A4, • affischram (50 x 70 cm och 70 x 100 cm)  Med ljus får du extra synlighet  Gott om plats på skåpen för broschyrer o.d.  Rymliga skåp  Enkel att flytta och anpassa  Många tillgängliga enheter  • spikar för upphängning • broschyrficka A4, • affischram (50 x 70 cm och 70 x 100 cm)  Med ljus får du extra synlighet  Gott om plats på skåpen för broschyrer o.d.  Rymliga skåp

Michelin designline Page 21 / Michelin / designline / Vägmatta  För dekoration av butiksgolvet  Styr kunden från en produktexponering till en annan  Synlig  Framträdande  För dekoration av butiksgolvet  Styr kunden från en produktexponering till en annan  Synlig  Framträdande

Michelin designline Page 22 / Michelin / designline / Hängande skylt  Informera kunder om de olika faserna i däckarbetet  Synlig  Utbytbara textskyltar  Finns också med belysning  Informera kunder om de olika faserna i däckarbetet  Synlig  Utbytbara textskyltar  Finns också med belysning

Michelin designline Page 23 / Michelin / designline / Transportkärra för däck  Smidig transport av däck  Lätt att hantera och skjuta  Robust med stora handtag -> ger stabilitet då man lyfter däck  I kärran rymms upp till 6 däck i normalstorlek samtidigt  Smidig transport av däck  Lätt att hantera och skjuta  Robust med stora handtag -> ger stabilitet då man lyfter däck  I kärran rymms upp till 6 däck i normalstorlek samtidigt

Michelin designline Page 24 / Michelin / designline / Rullgardiner  Enkla att använda  Skapar ett enhetligt utseende utåt  Enkla att använda  Skapar ett enhetligt utseende utåt

Michelin designline Page 25 / Michelin / designline / Lisätuotteilla toimivuutta, luonnetta ja väriä tiloihin

Michelin designline Page 26 / Michelin / designline / Mer synlighet och ordning

Michelin designline Page 27 / Michelin / designline /