En upplevelse *http://www.livenation.se/aboutus

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Är du vår nya kollega i Stockholm?
Advertisements

Marknadsekonomi eller planekonomi?
Kapitel 5 Att köpa företagstjänster
~ Den första mobiltelefonen ~
En av de främsta samhällsteoretikerna.
Branschfakta teknikföretag i Sverige •Sveriges export av teknik uppgår till över 500 miljarder kronor per år. •Svenska teknikföretag exporterar i genomsnitt.
Om samarbetet Syfte LRF och ICA arbetar tillsammans för att möta konsumenternas efterfrågan på mat producerad av svenska råvaror samt tydliggöra de mervärden.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Globalisering.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.
Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.
Marknadsplan för HälsoFreak
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Att hålla en presentation
Affärsidé - företagets vägvisare
Svenska Simförbundet Presentation seminarium – Framtidens bad och gym, 4 juni 2009 Jan Olsson Generalsekreterare Svenska Simförbundet.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Liseberg (Göteborg) Av: Emilia Wessel. Liseberg! Göteborg, även kallat lilla London eller Sveriges framsida, äger Nordens största nöjespark! Göteborg,
marknadsförarens verktygslåda
RTS Konjunkturbarometer RTS konjunkturbarometer Presenteras årligen av RTS i samarbete med regionala turistorganisationer Syftar till: att följa.
Door-In Andreas Gunnérius, Anpassarna Gunnérius AB Färdigställandet av produkterna Skjutdörr Door-In samt Robot Rob-In. Färdigställa produkterna för en.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Marknadsförarens yrkesroll
A Synthesised Service Quality Model with Managerial Implications Grupp A2 Amir, Erik & Jessica.
Insplanet Företagspresentation 2015.
E-introduktion Karin Ingvarsson. Bakgrund - E-lärande i Jönköpings kommun  En handlingsplan för e-lärande togs fram för Jönköpings kommun under 2006.
TENNISCENTER STOCKHOLM SWEDEN. ” Behovet att kunna skapa en utvecklande träningsmiljö för våra duktiga ungdomar är påtaglig annars riskerar ett helt kulturarv.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Strategiska perspektiv på verksamheten
Marknadsplan Gymbolaget
Informatören ”Att förmedla information till olika grupper i samhället. Beslutsfattare,allmänhet och myndighet.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Extraordinära upplevelser
Top Cats bildades Vännerna Jon Kleppenes och Fredrik Lilja hade blivit uppmuntrande av sin musiklärare på Frykenskolan att starta bandet. I början.
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
The Future of Competition Co-Creating Unique Value with Customer Kapitel 1: Co–Creation of Value C.K. Prahalad & Venkat Ramaswamy Grupp C1: Hanna Byström,
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Brukares erfarenheter i samband med en personalutbildning i psykiatrisk rehabilitering Camilla Bogarve.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Propaganda Vad är propaganda?.
GLOBEN Av: Casper.
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Massmedia.
Lätt att göra rätt… Skatteverket
NattklubbEventRestaurang. Annonsera hos NattPasset NattPasset.se NattPasset appen.
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
- Hur studerar vi lämpligen organisationer ur ett socialpsykologiskt perspektiv?!
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Hur arbetet med hållbart företagande kan användas i marknadsföringen.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Upplev Tierp - En kommun att besöka, bo och verka i.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Produkt, pris, plats och påverkan
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Arenabolaget i Linköping AB
Seminarium Affärsidé & Budget
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
FamiljehemSverige 16 november 2018 Stockholm.
Presentationens avskrift:

En upplevelse *http://www.livenation.se/aboutus Evenemang: AC/DC – Black Ice Tour Datum: 3 juni 2010 Plats: Stockholm Stadion “Live Nation är en av världens ledande arrangörer av underhållning. Vår drivkraft är att inspirera och öka möjligheten för publiken att se sina favoritartister och få vara med om minnesvärda upplevelser. Live Nation är världens största producent av livekonserter och producerar årligen över 22 000 konserter med 1 600 artister i 33 länder.”* *http://www.livenation.se/aboutus

Klargörande fakta Organisation = Live Nation, fungerar som en agent – förmedlar underhållning Personal = bandet i fråga och arbetare runt omkring Erbjudandet börjar vid första kontakten via telefon eller hemsida – Erbjudandet slutar när kunden avslutar kontakten

Det grundläggande tjänstepaketet Kärntjänst Möjliggörande tjänster Värdehöjande tjänster

Kärntjänst Möjliggör underhållning Vad är underhållning? Att exempelvis öka möjligheten för kunderna att se sina favorit artister. Vad är underhållning?

Möjliggörande tjänster Artist som underhåller – AC/DC, Lokal – Stockholm Stadion Biljettförsäljning – Internet, återförsäljare, telefon Produktion – ljus, ljud, scenbygge…. Biljettluckor ?

Värdehöjande tjänster Ordningspersonal Försäljning i lokalen Hemsida VIP möjligheter Image, minne för livet ?

Det utvidgade tjänsteerbjudandet Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen Kundens medverkan

Tjänstens tillgänglighet Centralt beläget – god geografisk tillgänglighet (dock dåligt med parkeringsplatser) Hemsida – lättåtkomlig Stort antal konsumenter som är intresserade av att delta i tjänsten – Långa tidskrävande köer ?

Interaktion med tjänsteorganisationen Biljettköpet – hemsida m.m. Fysiska resurser – arenan Personalen på konserten Bandet Publiken ?

Kundens medverkan Kundens medverkan har stor påverkan på värdet av tjänsten Humör Inlevelse Förkunskap

Konsekvenser för marknadsföringens roll Ur ett tjänsteperspektiv är personalen allt – relationsmarknadsföring. Live Nation - inte som ett vanligt tjänsteföretag – företaget i sig egentligen ingen relation med kunden. Först och främst massmarknadsföring – senare i processen viktigare med relation? ?