Jonas Augustsson. Vilka företag behöver en hemsida? Varför / Till vad •Företagspresentation •Kundservice, kundkontakt •Kunna uppdatera information till.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
Advertisements

Agenda förmiddag Presentation av närvarande samt våra roller
Källor: Skolverket, Annika Hultén
Solanderskolan presenterar
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
* Information på över dokument och som ökar med per timme dygnet runt * Över användare i världen, år 2004 finns det 1 miljard.
Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Hur vi hjälper kunden till rätt beslut
En presentation Göteborgs Försäkringsmäklare Per Dahlkvist AB Box GÖTEBORG Tel Mail
AGENDA Bakgrund Vad vi kan erbjuda Referenser Snyggare-Internet,
Internet Den som söker han finner. Internetkunskap (Ingela Ek) Fem vägar till en hemsida 1. Given adress 2. Hämta en adress från dina favoriter 3. Använda.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Börja blogga! Så här skapar du en hemsida för att börja blogga.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Miljarder möjligheter på en plats!
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Källkritik På internet.
Turismen växer fram kapitel 2
Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.
Att bygga en fungerande webbplats
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Utvärdering, varför då? hur då?
Att inte tro på allt vi läser och ser…
Marknadsföring & Internet
IPF815 för SCANIA.
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Manual: Att skapa en ny sida. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Grundkurs i Internetsökning
Areamöte den 17 april 2010 i Uddevalla Ingrid Rylander, Info Master i Area 03 bost , mob , arb
Källkritik.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Källkritik på Internet
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Framtidsredaktionen. Designuppgift Utveckla koncept för hur Framtidsredaktionen skall utformas Fokus på digitala plattformen (webb, m.m) Helhetskoncept:
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Unik Guide för elever Här får du lära dig hur du:  Loggar in i unikum  Ändrar i inställningar  Fyller i IUP inför utvecklingssamtal  Skriver i Bloggen.
Unik Guide för föräldrar
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
Hur vi sätter mål och förankrar till vårat undermedvetna
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Webbutveckling Med fokus på grunder i html och css.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
KÄLLKRITIK & INFORMATIONSSÖKNING
BVForum Sören Thuresson.
Vad händer på Nätet? Porr Våld Spel Nazism Droger Nätmobbning Chatt
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Personligt brev.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Källkritisk informationssökning
Community. Vad är Community ? Community=gemenskap. Community = mötesplats på nätet. Communityt kan se olika ut beroende på målgrupp. Vanligast är att.
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
BIG DATA. Så här går det till : Varje webbplatsbesök används för att bygga upp en personlig profil. Den kan innehålla information om personliga intressen,
Sociala medier källkritik. Att kunna kommentera under ett flöde Bloggar inklusive kommentarsfält Twitter Facebook, Google+ eller Linkedin. fotosidor som.
Beskrivning av vår hemsidas funktioner och tjänster.
PPT-övning Bilder, ljud och film Telemedicin 3 hp Mars 2010.
Första fasen i säljsamtalet: Kontaktfasen (Läroboken: Kapitel 7)
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Hitta databaser.
8 tips för dig som redaktör
Extra pengar till lagkassorna
Presentationens avskrift:

Jonas Augustsson

Vilka företag behöver en hemsida? Varför / Till vad •Företagspresentation •Kundservice, kundkontakt •Kunna uppdatera information till kunder •Skapa intresse, sökordsoptimerade sidor. •Internet shopping Jonas Augustsson - induv.se

SlutkundFöretag, B2BHur vana internetanvändare är besökarna?ÅldersgruppKönBranschens standard Jonas Augustsson - induv.se

Förmedla en känslaSpegla verksamheten, grafisk profilSkapa intresse, presentera, informationSkapa förtroende, bakgrundsinformationReferenser, kunderLätt läst, lättnavigerad(Uppdatera ofta.)Två möjligheter Två möjligheter, Richardssons, Gusto, L RRichardssonsGustoL R Jonas Augustsson - induv.se

 Nyhetsfönster  Blogg, BB, UppkopplatBBUppkopplat  Gästbok, forum, community ex1, ex2ex1ex2  Nyhetsbrev, maillista  Enkäter, undersökningar  Beskrivnings sidor. Extra information, ex teknisk utr, tips mm.  Downloads, give away (gds guider, mönster)gds guider  Designa själv applikation  Få ut information via sida o framför allt mail Jonas Augustsson - induv.se

webshop, ex1ex1 CykelCityCykelCity Lokal webbshopping, säljande info. Jonas Augustsson - induv.se

Klick Unik besökare (bör vara / v) VisningarBesökare Jonas Augustsson - induv.se

 Vad för typ av hemsida behöver du?  Till vem/vilka vänder sig sidan?  Vilken servicenivå är lämplig?  Behöver du en ”webbshop” eller ”bara” en presentation?  Blogg, forum eller annat som lockar besökare? Jonas Augustsson - induv.se