SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då? www.gunillabergh.com.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Samtala om böcker.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
~ Den första mobiltelefonen ~
Svenska som andraspråk
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Les meilleures photos de
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Skapa en lönsam kundrelation
ÄR DET BÄTTRE ATT VARA SINGEL ELLER VARA GIFT?
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Tio handfasta argument
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vad innebär val av vårdenhet?
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Praktisk arbetslivsorientering
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
Kunder och konkurrens driver ekonomin
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Syftet med en personlig handlingsplan
Luncha & lär! Indirekt tal ii.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Samma fast olika eller olika fast samma?
Strategisk kommunikation
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Passion, Samhörighet och Kärlek
Närvårdssamverkan Kommunikationsplan Csadadas Asdas Ksaldjaksld
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Säljsamtalet Vägen till köp.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
Varför gör de inte som vi säger?
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
Vad är du för typ av person?
Hur lång är en timme? Två timmar av reflektion och konkreta råd
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Att övertyga ! Disposition och mall.
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
UNG samtalsgrupper.
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Så tycker småföretagarna om Kassaregisterlagen …eller historien om riktigt kassa register Undersökning FöretagarFörbundets webbpanel oktober 2009.
 Vilken utbildning behövde du?  Är ditt jobb roligt/tråkigt?  Är du nöjd/missnöjd med din lön?  Trivs du på jobbet eller trivs du inte på jobbet?
Samhällsvetenskapliga metoder
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Att argumentera.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Identitet Vad formar oss till oss?.
Att Skapa Serier.
MAKTLEKAR.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Kommunikationsplan för ----
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
/ 1 Hej på er! Det är lätt & rätt att återvinna!.
Huvudsats och bisats– att bygga meningar
6. Hur påverkas politikerna?
Presentationens avskrift:

SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?

Varför väljer kunderna dig? Service? Kvalitet?

Vi är inte ensamma om att vara bäst

Hitta en stol. En alldeles egen. •Bättre vara först än bäst •Förenkla budskapet.

InformeraSälja BerättaÖvertyga BeskrivaArgumentera SakligtKänslosamt NeutraltTar ställning KorrektSannolikt Du väljerJag påverkar Lite ansvarMycket ansvar

Varför köper kunden? Förnuftsbetonade motivKänslomässiga motiv NyttaGlädje EkonomiErkännande SäkerhetPrestige MiljöTrygghet Avundsjuka

Egenskap Fördel Innebörd

Värdekrock Mjukt till hårt Hårt till mjukt

Vad gör kunden nöjd? •Mer nöjd om det var billigare? •Bekräftelse på rätt val. •Mycket pengar, men värt varje krona!

Du smittar •Osäkerhet smittar •Säkerhet smittar

Pris vs Värde

Reklammål Veta Tycka Göra

Vem vill du bjuda upp?

Ofta måste vi prata med flera samtidigt

Varför köper kunderna? KUNDER ARGUMENT EKONOMICHEFIT-CHEFVD ARGUMENT 1 ARGUMENT 2 ARGUMENT 3…

En sak i taget

Integrerad kommunikation Köpta kanalerIcke köpta kanaler Interna kanaler

Samma. Alltid.

Varför du? Varför nu?

Riktigt trista siffror •96% klagar inte •90% slutar köpa, men berättar inte varför •68% missnöjda med försäljarna •14% missnöjda med produkten

Kan någon annan säga det du vill ha sagt?

Aktivitetsplan Innehåll: •Syfte •Mål •Aktivitet •Tidpunkt •Målgrupp •Kostnad •Ansvarig

Några ord på vägen •Bekräfta ett bra köp •Klädsel •Visitkort till alla •Skyltar ute och inne •Telefonen •Bjud •Nyhetsbrev •Tävlingar •Snyggt och prydligt

Vem ska göra jobbet?

Lycka till med ett riktigt roligt arbete!