Personal-utnyttjande

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Introduktion till dagens övning
Advertisements

Mina bevakningar Procapita + Presentation.
Välkomna till Blåa Skor!
Varför är det viktigt att mäta?
~ Den första mobiltelefonen ~
Tidsplanering Tidsplanering
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Patientenkät sommaren -13
• Öppettid – • Erbjuder stöd på 43 språk. • Kostnadsfritt telefonsamtal • Telefonsamtal syns inte på telefonräkningen.
• Frågeledaren är den som vet svaren. De finns under en länk på sidan i kalendern. • Ni behöver antingen en 12-tärning eller två vanliga tärningar. • Slå.
Tömning av tank 2,3 och 4 till sjöss
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
En guide i praktisk loggboksanvändning
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Systematiskt arbetsmiljöarbete
1 Klubbmedlemsrapporter Börja på LCI:s hemsida. 2 Klubbmedlemsrapporter Logga in i Medlemsrapportering.
Producerad av Publiciteta&Co Sundsbussarna Förslag på ny design av hemsida Publiciteta&Co 2006.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Välkomna!. Vård- och omsorgscollege 17 Regionala college 70 Lokala college 145 Kommuner 19 regionala college representerade idag.
1 Rutin hantering av bostadsärenden (reviderat ) Ada och Maria.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
1 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. För att komma.
Pascal dosrecept jämfört med tidigare dosrecept från e-dos
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Inloggning till Landstinget Kronoberg via Citrix
Kriskommunikation i praktiken Sveriges informationsförening
Hur Solo-group konceptet kan effektivisera teamtandvården
 Kliniken  2 tandsköterskor, 2 tandhygienister, 1 tandläkare  4 behandlingsrum  En sköterska i receptionen under hela dagen  Syfte med undersökningen.
Riksbyggens arbete med ekosystemtjänster
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Stora additionstabellen
Förstudie.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Dagsläget på AspIT!. Verksamheten - Ungdomarna började 10 och 11 april - 14 personer vid antagningen.
SundCom Group AB Group AB SundCom.
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Erfarenheter av ögonstyrd dator som hjälpmedel för samspel och delaktighet för barn och ungdomar med flerfunktionsnedsättning - en pågående studie.
APO ett enkelt sätt att mäta. Läkare: Audit om: Dato:
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Svenska Friidrottsförbundet Elevenkät 2013 Friidrott Umeå RIG Antal svar:20.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Programspråk Två olika typer av program omvandlar högnivå till lågnivå program: Interpreterande program och kompilerande program. Python är ett interpreterande.
Föreläsning 4 Order- och leveransprocessen Kundorderpunkten
VARBERGS Vi har vapen. Vi har arenor. Men… har ni modet? LASERDOOM.
Att mäta för att lära - mätningar i förbättringsarbetet
Öppna jämförelser kollektivtrafik Diagram för år 2013.
Oplanerade aktiviteter Namn: Datum:Tidpunkt: Sätt ett streck för varje gång en oplanerad aktivitet i form av en störning eller ett avbrott inträffar totalt.
Nackaungdomars fritid - en undersökning Tidpunkt Skolår 7, 9, Gy år 2 okt 2004 Skolår 4 okt 2005 Metod för insamling.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Stora subtraktionstabellen
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Välkommen! Förskoleklass hösten 2013.
Välkommen till Strands BK´s upptaktsträff :30 Startar vi med en process 10:45Grunder i spärrspel 12:00 SISU bjuder på lunch på Hot Chili 13:00Första.
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Uno. Telefonistinstruktion.
Din företags-broschyr
Artvise Kundtjänst Handläggarutbildning -Mobile.
Implementering av Samverkan vid in- och utskrivning
Vårstädning med Fabrikam
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

Personal-utnyttjande TS-Pro Stressad personal Personal-utnyttjande Säljaktiviteter Öppettider TS-Pro Långa svarstider TS-Pro Teknisk beskrivning

Beskrivning Singel site Företag A - Lokation 1

Multi site Beskrivning Fgt 1, lokation 3 Fgt 1, lokation 1

Långa svarstider Klagar kunderna på att de får vänta länge i kö? Klagar kunderna på att ingen svarar? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Är det svårt att komma fram till rätt person?

Avsnittet är slut Tryck ESC för meny Tryck ENTER för att börja om

Överbelastning » Slutsats: Genom att omfördela personal kan överbelastningen stävjas. Att räkna ut den effektiva samtalstiden kan ge indikationer om tillräckligt med personal finns att tillgå

Missade samtal » Slutsats: när växeln är stängd Här ser vi hur många samtal under en vecka som missats på grund av att växeln har varit nattkopplad. Vi ser också att 1 samtal har lagt på luren innan nattbeskedet började.

Missade samtal » Slutsats: vid hög belastning Eftersom kurvan för missade samtal följer den högbelastade samtalskurvan är detta ett troligt tecken på att personalen inte har haft tid att svara. En åtgärd i detta scenario är mer personal mellan 00:00 och 03:00.

Kopplingar » Slutsats: Genom att se hur ett specifikt samtal har blivit kopplat kan man strukturera om så att kunden direkt kommer till rätt person.

Säljaktiviteter Hur många samtal ringer säljavdelningen? Vilka kunder har säljavdelningen ringt till? Vilka av kunderna har besvarats? Hur är samtalen fördelade i gruppen?

Utgående samtal » Slutsats: Genom att gruppera en säljavdelning kan man enkelt se om säljarna har uppnått sina samtalskrav. Vi ser också enkelt hur många av samtalen som inte blev besvarade. Vi kan också se när samtalen inträffade.

Samtalsdetaljer » Förklaring: Genom att klicka på textknappen kan man se detaljerad telefoninformation. Här kan man också exportera till Excel ganska enkelt.

Stressad personal Klagar kunderna på att de får vänta länge i kö? Klagar kunderna på att ingen svarar? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Är det svårt att komma fram till rätt person?

Personalutnyttjande Känns det som att beläggningen på personalen är låg? När ska ring-grupperna vara bemannade? Är det svårt att komma fram vid vissa tidpunkter? Behövs mer personal?

Exitsamtal » Slutsats: Många exitsamtal antyder att gruppen inte har möjlighet att besvara samtal, detta kan bero på att för lite personal finns tillgängligt i gruppen.

Är växeln öppen rätt tider? Öppettider Är växeln öppen rätt tider? Ska vi ha helgöppet?

Helgsamtal » Slutsats: Eftersom inga samtal kommer in under helgen bör inte heller växeln vara bemannad dessa tidpunkter.