Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Vad är VIS? Region Norrbottens dokumenthanteringssystem för gemensamma dokument Söka, läsa och skapa/kopiera länkar till publicerade dokument Skapa och publicera dokument
Hur ska VIS användas? Skapa och lagra gemensamma dokument i VIS Presentera och sök dokument på webben (samarbeta med webbredaktör om du ej är det) God struktur underlättar för webbredaktören (sökresultat uppdateras automatiskt) Exempel: VIS hälsocentral Patientsäkerhet
Dokumenthantering Checka ut dokument för att arbeta med det (ta ut pärm från bokhylla) Checka in dokument när arbetet är klart (ställ in pärm i bokhyllan) Ignorera utcheckning om du checkat ut ett dokument men ej gjort någon ändring Länk till instruktioner + film KLAR!
VIS olika miljöer Utbildningsmiljö https://visutb.nll.se Produktionsmiljö https://vis.nll.se
Min sida Är du inne i VIS första gången? Klicka på Min sida, då skapas en användarprofil som gör att du exempelvis kan följa dokument och slutföra uppgifter
Arbetsflöden Används för att dela ut uppgifter till användare (via mejl och på producentplats startsida), publicera dokument på Dokument+ eller avpublicera dokument, se instruktioner och filmer
Avsluta arbetsflödet – Producera, Granska eller Utökad granskning När du får en uppgift att Producera innehållet i ett dokument, Granska eller göra en Utökad granskning via din mejl eller på producentplatsens startsida, se instruktioner + film
Avsluta arbetsflödet – Godkänna När du får en uppgift att Godkänna innehållet i ett dokument, via din mejl eller på producentplatsens startsida, se instruktioner + film
Avsluta arbetsflödet – Revidering krävs Arbetsflödet Revidering krävs startar automatiskt och skickar ut mejlpåminnelser för att ett dokument behöver ses över, se instruktioner + film
Alla mina uppgifter Det finns en sida på Samarbeta och Min sida där inloggad användare kan se en sammanställning av alla sina personliga uppgifter, arbetsflödesuppgifter och producentplatsuppgifter, se instruktioner