Uppföljningsprocessen i Göteborgs Stad 2019-05-10 Ny struktur under 2007 utifrån ”rappet” Antalet uppföljningsrapporter reduceras under 2007 Fyra uppföljningsrapporter med fokus på verksamhetsuppföljning ur fyra perspektiv Uppföljningsrapport 1 per mars (inkl delårsbokslut) Uppföljningsrapport 2 per augusti (inkl delårsbokslut) Uppföljningsrapport 3 per oktober Årsrapport/årsredovisning per december (inkl årsbokslut) Två kompletterande ekonomiska lägesrapporter (endast sifferrapportering) Ekonomisk lägesrapport per februari (utfall och prognos) Ekonomiska lägesrapport per maj (endast utfall)
Uppföljningsrapportering Göteborgs Stad 2019-05-10 Uppföljningsrapportering Göteborgs Stad Per december Bokslut och Årsredovisning Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec Riskbedömning nämnder och bolag Per oktober Uppföljnings-rapport 3 Per februari Ekonomisk lägesrapport Per augusti Uppföljnings-rapport 2 (inkl delårsbokslut) Per mars Uppföljnings-rapport 1 (inkl delårsbokslut ) Per maj Ekonomisk lägesrapport
Uppföljningsrapporter 2019-05-10 Uppföljningsrapporter Uppföljningsrapport 1 och 2 (mars och augusti) Ekonomisk utfall rapporteras först Därefter ges tid till analys och dialog Sedan rapporteras ekonomisk prognos och skriftlig rapport Uppföljningsrapport 3 (oktober) Ekonomiskt utfall och prognos rapporteras samtidigt med skriftlig handling Årsrapport (underlag för årsredovisningen) Hanteras som i nuläget (men snabbare resultatrapportering till KS)
Ekonomiska lägesrapporter 2019-05-10 Ekonomiska lägesrapporter Ekonomisk lägesrapport februari (snabb hantering) Ekonomiskt utfall och prognos rapporteras samtidigt (ingen skriftlig rapport) Stadskansliet rapporterar till KS, endast vid behov (ingen skriftlig rapport) Ekonomisk lägesrapport maj (snabb hantering) Ekonomiskt utfall rapporteras (ingen skriftlig rapport)