Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Advertisements

Hur länge har vi haft vi regler?
AGENDA Inledning, bakgrund, premisser för upphandlingen Strategier
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Lanseringsmöte för Agresso-tjänster
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Skrivare kopiatorer och tjänster 09
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
Informationsmöte kring E- legitimationsnämndens arbete mot morgondagens digitala behov.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Den Goda affären Madelene Winbo, Upphandlingschef Region Halland
Post- och telestyrelsen Kommande nyheter i förmedlingstjänsten bildtelefoni Robert Hecht, Post- och telestyrelsen (PTS)
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Kontakt anbudsgivare- beställare under upphandlingstiden? ”Får man prata med varann? I så fall när och om vad?” Vad säger reglerna ? Hur hanterar man det.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ska du lämna anbud eller utföra arbete för Renova AB?
LOV och LUF.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandling Therese Klaar, inköpschef.
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Entrémattor Hyra, köp, utbytesservice och tvätt -
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Vi förenklar era affärer - Det här är UpphandlingsCenter
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtal Yrkeskläder och Skor AVTALET I KORTHET
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017

Syfte och mål Ersätta befintligt ramavtal ”Entrémattor 2014” Ramavtalets produkter och tjänster ska: medverka till ett minskat slitage på golv bättre hygienisk miljö trevligare entré- och inomhusmiljöer underlätta renhållning av inomhusytor Möta upphandlande myndigheters krav på enkelhet, flexibilitet och service Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Engagerade, motiverade och positiva ramavtalsleverantörer

Omfattning Ramavtalsupphandlingen var indelad i fyra anbudsområden: Hyra av entrémattor Hyra av entrémattor, logomattor och andra mattor med tryck i olika kvaliteter och storlekar inklusive tvätt- och utbytesservice Köp av entrémattor Köp av entrémattor och logomattor i olika kvaliteter och storlekar Köp av skrapmatta inklusive montering Köp av skrapmattor i olika djup inklusive montering Lösning för ren entrézon Installation och underhåll av entrézoner

Upphandlingen Extern remiss i oktober 2017 Öppet förfarande – annonsering i januari 2018 Upphandlingen var indelad i 21 geografiska områden (län) För varje anbudsområde och geografiskt område finns en fastställd rangordning. Ramavtal har tecknats med högst tre (3) leverantörer per anbudsområde och geografiskt område. Totalt inkom 7 anbud Tre anbud förkastades i kvalificeringen. Ramavtal har tecknats med fyra anbudsgivare Anbudsområde 2. Köp av entrémattor - fem geografiska områden (Gotland, Jämtland, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland) utan tilldelning Anbudsområde 4. Lösning för ren entrézon – inga kvalificerade anbud, ingen tilldelning Ingen överprövning

Ramavtalsleverantörer Anbudsområde 1 2 3 Berendsen Textil Service AB X X CWS-boco Sweden AB X X KåPi Tvätt AB X X Lindbytvätten AB X X

Här hittar du information om ramavtalet På ramavtalets hemsida finns upphandlingsdokument, ramavtal och avropsvägledning.

Innan avrop…. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste den upphandlande myndigheten ha bekräftat sitt intresse att avropa från ramavtalet. De som får avropa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt eller tjänst (läs mer under ”Avrop” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.

Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat ramavtal – rangordning – enkelt att avropa från Tre anbudsområden – täcker de flesta upphandlande myndigheters behov av produkter och tjänster för en ren entrémiljö Konkurrenskraftiga priser Engagerade ramavtalsleverantörer – känner kunderna och deras behov

Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00