Användarupplevelse - undersökning, tester, utveckling & förbättring

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

Sida 1 Så finansierar svensken och övriga nordbor sina större inköp En nordisk TEMO-undersökning för Nordea Nordisk Rapport Ingela Gabrielsson
Ekonomiska förväntningar. Om undersökningen Syfte Att undersöka hur nuläget i ekonomin påverkat arbetstagarnas förväntningar på ekonomin och löneutvecklingen.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Påverkansanalys Påverkansanalys – instruktion och mall, Qulturum
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Tyresö kommun Dalskolan - Föräldrar Åk 8
Support, Servrar och annan teknik
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
XX kommun Kommunikationsplan.
Artefakter och scenarios
PrimärvårdsKvalitet Stämmer våra data?
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Användarundersökning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tyresö kommun Strandpärlan - Föräldrar Förskola
Tyresö kommun Tyresö förskola - Föräldrar Förskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tyresö kommun Förskolan Cassiopeja - Föräldrar Förskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Dianagårdens Vård och omsorgsboende.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
”Full text only låter farlig, som en återvändsgränd” – användarundersökning av EDS på Malmö högskola Linda Trygg.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
SPOR PROM lösningsförslag Magnus Mickelsson, Systemarkitekt UCR magnus
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
En utvecklingsresa Antropologisk kvalitativ förstudie Frida Linderoth
Tyresö kommun Rotvik - Föräldrar Förskola
nationell enkätundersökning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Program 16,30 – 16,45 Inledning Göran J och Per S
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Schyst offentlig upphandling
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Akademikerförbundet SSR
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
MaskinInlärning NyAs Dokument
Hur vi jobbar med samhällskunskap
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Målgrupp år Boende på Tjärnaängar Kommunala fritidsledare
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
1/2 Ditt namn och datum: Namn på den du har samtalet med:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Framgångsfaktorer - Kvalitetsutveckling på sfi
Exempel på SU: Funk Verksamhetsutveckling från brukarundersökningar – förbättrad kommunikation mellan brukare och personal inom funktionshinderomsorgen.
Presentationens avskrift:

Användarupplevelse - undersökning, tester, utveckling & förbättring Stockholms universitetsbibliotek Vi kommer att prata om hur vi arbetar med användarundersökningar (och eftersom vi har fått ta del av många exempel på extern användarundersökningsmetoder) så kommer vi enbart att prata om hur vår interna process ser ut. Vi anser att bättre verktyg, tjänster, system och effektivare processer internt ger bättre externa system och upplevelse för våra användare. Systemen ska stödja arbetsprocesserna, inte tvärtom! Vilken metod man använder beror på hur uppgiften ser ut, vilken typ av användarundersökning som ska göras. Vi anpassar användarundersökningsmetod efter uppgift. Vi tänker ge er ett exempel på hur det kan se ut hos oss för en intern användarundersökning.

Användarundersökningar/upplevelse Kvantitativa enkäter & statistik Kvalitativa Persona, intervjuer, observationer, eye tracking/heatmap, diskutera i grupp/referensgrupper, jobbskuggning i deras egen miljö, input/feedback från externa användare och kundservice 2019-01-02 /Martin Lindörn och Katarina Ingemarsson, Stockholms universitetsbibliotek

Workshops Nuläget

Visualisering av nuläget 2019-01-02 /Gunilla Rydbeck och Katarina Ingemarsson

Samma process fast resultatet. 2019-01-02 /Gunilla Rydbeck och Katarina Ingemarsson

Prototyp Prototypstester

Testmiljö Testmiljö med faktisk lösning/förändring Efter utveckling har genomförts så testar verksamheten och externa användare förslaget igen. (iteration & validering)

TACK! Stockholms universitetsbibliotek su.se/biblioteket Martin Lindörn, martin.lindorn@su.se Katarina Ingemarsson, katarina.ingemarsson@su.se