Ärendeprocess och rutiner

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Redovisa! I detta avsnitt kommer du få kunskaper om följande:
Behörighetsadministration, Ladokprodukter
Ny kommunikationslösning för licensansökningar
Översikt för ny kommunikationslösning för licensansökningar Bättre stöd och säkrare hantering med nytt IT-stöd Uppdaterad
Projekt KiLEN = Kommunernas Inrapportering till Länsstyrelsen Bakgrund: •Riksdagsbeslut 30 maj 2006 •Ändringen av Socialtjänstlagen från 1 juli 2006 •Kommunernas.
Växthusstödet 2014 Anvisning för sökande Piia Ylikoski Landsbygdsverket/ IT-avdelningen 1 •
Ansökan om utbetalning
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
AU Digital samverkan LO Process
P4 En modern, tillgänglig och effektiv myndighet med service anpassad till nutidens krav
Myndighetsgemensamma lösningar för enklare företagande.
Region Gävleborgs roll inom IT i vården. På gång inom Landstinget Gemensamt tjänstekort, dec Inloggning - Digitalsignatur - Dörrpassage - Visuellt.
Gemensam HR (PA)- funktion i Hälsingland. Syfte med mötet Komma överens om hur arbetet ska bedrivas i projektet Tydliggöra uppdrag, syfte, mål, roller.
Examensarbeten Syftet med dagens möte är: att informera om föreslagna förändringar –Nya rutiner –Nya riktlinjer och anvisningar (remiss) att.
Sammanfattning och summering Offentliga rummet 2014
GIS Arena Dalarna. GIS-Arena GIS Arena Dalarna Projektägare: Falu kommun Region Dalarna Dalatrafik Borlänge kommun Falu kommun EU Mål 2 Norra.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 1. Inledning 11-12/ Sofia Wallgren och Jana Wahlberg Nyps utbildning- Företagsstöd.
Administrativa systemet Cecilia Linge, Jordbruksverket Introduktionskurs Linköping
Hälsingebygden Leader Fördelning av projekt (exkl småstöd)
Socialförvaltningen. Projekt Projektets början  21 maj Informationsmöte om 24 timmarsmyndigheten  juni Tällberg Försörjningsstöd Serveringstillstånd.
Välkomna till en dag om eArkiv
Utveckling inom fastighetsbildningen
Projekt och Arkitektur
Energiprojekt.blogspot.com FI2Energi Samordnad informationshantering för energi och media Informationsseminarium
SYTT System för tidrapportering och tidplanering.
M i n i s t r y o f I n d u s t r y, E m p l o y m e n t a n d C o m m u n i c a t i o n s S t o c k h o l m, S w e d e n Den svenska IT-politiken Sofia.
Nätverksträff eHälsa Välkomna !!.
Projekt Kortare Väntetider - mål Tillgänglighet till vård och behandling ska följa regionens vårdgarantier Patienterna ska erhålla överenskommen tid för.
Modellområde psykisk hälsa barn och unga
Redovisning av projektstöd - Hur söker man om utbetalning av stöd?
Helen Ekelöf Kartan visar vägen till arkivets skattgömma.
Lars Wellin Leader KalmarÖland ”samverkande åtgärder för att stärka landsbygdens ekonomi”
”Skolarea”/”skolportal” kommunikation mellan hem och skola
Administrativa systemet Maria Fermvik, Jordbruksverket Introduktionskurs Uppsala
Regeringsuppdraget Länsstyrelsernas tillsyn: Granskning av handläggning och dokumentation Granskning av anmälningar Särskild tillsyn av alla HVB Tillsyn.
Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen.
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Revisionsplan – Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Ove Olsson, BDO Stockholm AB PROTOKOLLSBILAGA B Fullmäktiges protokoll , §
Betydelsen av företagsnätverk – pågående studie av Automation region Peter Ekman Universitetslektor/forskare.
1 WeShare2012 Hälsoövervakningsdemonstrator (Health monitoring demonstrator) Jonas Mellin September 13, 2010.
Energikartläggningscheckar – söka och rapportera.
Familjerättsbyrån, Göteborg
MILJÖFÖRVALTNINGEN SIDAN 1 Ny e-tjänst 2009 Söka tillstånd för bergvärme.
Leverantörsdialog om dokument- och ärendehanteringsystem
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Träslöjdsprov Här har du ett underlag vad som kommer på provet.
Projektskola FRAMTIDSBYGDER
Min ansökan. Ansökan . ..
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
Analytics - Vad ni kan göra
Administrativa systemet
Nya ärendetyper på Mina sidor - Gemensam inlämningsfunktion
LONA LOkal NAturvårdssatsning
1:e socialsekreterarrollen
Verksamhetsutveckling och digitalisering med invånaren i fokus
Vad erbjuder Inera Huddinge Vad erbjuder Inera Huddinge
Arbetslivsinriktad rehabilitering AGS-KL Rehabilitering
Arbetslivsinriktad rehabilitering AGS-KL Rehabilitering
Detta har vi lärt genom följeforskningen!
Roller och ansvar Vi kommer bland annat att prata om:
7 mars 2018 Arenasamverkan i GGVV
Ekonomisk hantering på leaderkontoren
Visionen i praktiken Vårt projekt:
Vårt första IA-år – Utfall och analys.
Digitalisering och effektiva processer
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Ärendeprocess och rutiner Vi kommer att prata om olika IT-system processen från ansökan om stöd till ansökan om slututbetalning handläggningsrutiner Sibel Ademi, Maria Gustavsson SIBEL inleder

Handläggning ansökan stöd/utbetalning Digital akt LAG Jordbruksverket Handläggning ansökan stöd/utbetalning Kundakt Elektronisk ansökan stöd/utbetalning Stödsökande E-legitimation FLIT Utredning och beslut (stöd) Ankomsthantering Utredning och beslut (utbetalning) Ciceronen E-tjänster 2019-01-01

Handläggningsrutiner Samma rutiner som för andra stöd Specifika rutiner som leaderkontoret ska använda finns för Underlag till LAG LAG:s prioritering av ansökan LAG:s underlag till Jordbruksverket Leaderkontorets information till projekt Leaderkontorets genomgång av ansökan om utbetalning, läges- och slutrapport Dessa rutiner har varit på remiss till kvalitetsgruppen inom samordningsgruppen. Efter denna bild visar vi ett exempel på handläggningsrutin, förslagsvis Leaderkontorets genomgång av ansökan om utbetalning, läges- och slutrapport.