Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hammarö GK 2012.
Advertisements

Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Grönt Kort VARFÖR STARTADE PROCESSEN?  FM/FS  Revidering ett stark och bra koncept – Grönt kort - På väg till HCP  Anpassa efter golfens.
Sammanställning genomförd av: Susanne Malmquist, Codeq AB.
Solheim Cup 2003 Mia Reich-Sjögren. Projektets syfte SGF sökte Solheim Cup 2003 för att; - sätta Sverige på damgolfens världskarta - sätta Golfsverige.
VAD ÄR ETT LYCKAT UTVECKLINGSARBETE?
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Tävlingsutläggning 2014 Förbunds- och Distriktstävlingar.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
9. PROJEKTLEDNING, KONTROLL och KOMMUNIKATION. PROJEKTLEDNING  Projektledare  Ledningsgrupp? – Ekonomiansvarig? – Publicitet? – Utvärderare / följeforskare?
Informationsstrategi
Vad är ett projekt? En grupp projektdeltagare utför under ledning av en projektledare en klart definierad uppgift, på en viss tid, med givna resurser.
 1 Välkomna!.  Vad är helaskåne? Projekt för: Spelarrekrytering Skolor Idrottslyftet skolsamverkan för SkBBF och föreningar Föreningar 2 I samarbete.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Workshop om det nationella RUC-nätverkets framtida roll
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad är Swedish Golf Tour?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Strategi och framtidsplan 2020 arninge golfklubb
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Välkommen till informationsmöte
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kommunikationssatsning skyddad natur Läget just nu
Bli samarbetspartner med Abbekås Golfklubb
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Din företags-broschyr
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Förbättra klubbkvalitet
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Kunskapsguiden Ny webbutbildning om läkemedelsbehandling av äldre
Välkomna till Golfens dag den 20e maj på Albatross Golfklubb!
Välkomna till Ungoteket!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book

Projektplan Golfens dag Golfklubben GK:s plan för lyckad förberedelse, genomförande och uppföljning Uppdatera med er klubbs namn.

Våra mål Varför Golfens dag? Klubbens mål (t.ex.) Nationella mål Golfens dag är Sveriges största rekryteringsaktivitet för att locka nya spelare. Syftet är att nationellt med gemensam kraft visa upp golfen och attrahera nya golfspelare. Golfens dag är en aktivitet som stöder klubbens mål om att behålla, rekrytera och aktivera fler medlemmar. Klubbens mål (t.ex.) Antal besökare: Antal planerade uppföljningsaktiviteter: Antal nya medlemmar: Nationella mål Totalt antal besökare: 15 000 st Antal uppföljningsaktiviteter: 600 st Antal deltagande klubbar: 320 st Total spridning i media: 320 artiklar Redigera i texten och skriv lokalt syfte och de mål som gäller just er klubb. De nationella målen är satta av SGF.

Tidslinje för projektets tre faser Fas 1, Nov–maj Planering Information och kommunikation Förankring Fas 2, Lördag den 26 maj Genomförande Fas 3, Juni–Okt Utvärdering och uppföljning

Aktiviteter inför Golfens dag Vad När Ansvarig Kommunikationsplan (aktiviteter i separat dokument) Projektmöte 1 Projektmöte 2 Inköp av XX Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.

Aktiviteter under Golfens dag Vad När (tid) Ansvarig Mottagande (hälsa välkommen, dela ut broschyr samt erbjudanden) 11.00–14.00 (Hela dagen) Prova på-golf (junioranpassat) Uppvisning på driving range 11.00 Puttävling (insamling av e-post för uppföljning) Seminarium med inbjudna politiker 13.00 Visning av maskinparken Så klipper man en green 11.30 Tävling – gissa antal peggar (insamling av e-post för uppföljning) Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Mottagande samt junioranpassad prova på-golf är obligatoriskt och måste finnas med i ert genomförande. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.

Aktiviteter efter Golfens dag Vad När Ansvarig Utskick inbjudan till uppföljningsaktivitet Tackmejl till partners med flera Utvärdering med projektgruppen Svara på uppföljningsenkät från SGF Skicka 2–3 bilder från dagen till SGF Presentera vinnare i tävlingarna Planera uppföljningsaktiviteter (se nästa sida) Etc. Redigera texten och lägg till de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.

Uppföljningsaktiviteter Vad När Ansvarig Tvåveckorsintroduktion Pro, klubbchef, medlemskommitté Etc Redigera texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.

Utvärdering 2018 Mål Utfall Uppföljningsenkät projektledare Antal besökare Antal genomförda uppföljningsaktiviteter Antal deltagare vid uppföljningsaktiviteter Antal nya medlemskap Etc. Uppföljningsenkät projektledare Efter Golfens dag skickar SGF en enkät till dig som projektledare där ni ska redovisa antalet besökare, planerade uppföljningsaktiviteter och nya medlemskap. I enkäten kommer ni även få svara på ett antal frågor kring arrangemanget och Golfens dag som projekt. Rapportering Skicka gärna 2–3 bilder från er Golfens dag efter er utvärdering till golfensdag@golf.se. Uppföljningsenkät besökare Vi följer upp besökarnas synpunkter och nöjdhet via en enkät till besökarna. Projektledaren kommer att få ett utskick från SGF med all information om hur enkäten går till efter Golfens dag.

För mer info: Claes Björklund Nationell projektledare Golfens dag claes.bjorklund@golf.se 0708–58 42 82