Om du inte redan är inloggad så logga in med CAS-kontot Öppna en webbläsare och navigera till http://www.servicedesk.its.umu.se/ Om du inte redan är inloggad så logga in med CAS-kontot
Navigera eller sök fram den person som behöver lösenords-återställning Klicka på ”Hantera personal” under menyalternativet ”Verktyg” Klicka på ”Skapa ny tillfällig identitet”
Kontrollfråga, klicka ”OK” för att gå vidare Kontrollfråga, klicka ”OK” för att gå vidare. Notera att kontot inaktiveras till dess återaktivering utförts.
E-postmeddelande skickas till den katalogansvarige och/eller IT-ansvarige som begärde återställningen av lösenordet. Meddelandet innehåller information om hur aktiveringskoderna hämtas. Klicka på länken
Ladda hem lämplig version av aktiveringskoderna – svenska eller engelska
Worddokumentet som öppnas innehåller en tillfällig identitet samt den aktiveringskod som skall användas för att återställa kontot med nytt lösenord. Överlämna dokumentet till berörd anställd/anknuten som därefter kan återställa sitt lösenord genom samma förfarande som nya konton aktiveras, länk: https://www.servicedesk.its.umu.se/CASActivation/Default.aspx