Jag har valt att läsa: ____________________________

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Riktad skrivning Hur tyckte att boken Alex Dogboy verkade utifrån det du hittills läst och fått veta? Motivera ditt svar. Skriv tills jag säger stopp,
Advertisements

Vad tycker du om att läsa?
Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Laholms kommun åk F-9 Antal svar: svarsfrekvens 70% Mars 2016.
STILFIGURER Smycka din text – få fram ditt budskap.
Vad är musik? Namn på skolan.
V36, 2016 Veckobrev för förskoleklasserna
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Religion Vi ska jobba med två av de tre syskonreligionerna de kommande veckorna, Judendomen och Islam. Vi kommer ha föreläsningar, diskutera, läsa, se.
Insändare Vad kan vi om insändare?
V.41: Veckobrev för förskoleklasserna
Torsdag 25 februari.
Mål v.49 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Konsten att läsa skönlitteratur
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Skottorpsskolan
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Mitt utvecklingssamtal HT 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Etik- planering.
Läsförståelse.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Från databas till Excel
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Elever Blåkullaskolan
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Källkritik.
Svara på frågorna genom att använda texten på s
Vad tycker du om boken Stjärnlösa nätter?
Regiongemensam elevenkät 2018
Källkritik och historiska källor
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2016 Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
Catha Glaas Herrängens skola
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
KÄLLOR OCH KÄLLKRITIK.
Presentationens avskrift:

Jag har valt att läsa: ____________________________ Jag har valt att läsa: ____________________________ Namn: ________________________ av författaren: ________________________________ Varje vecka ska du läsa ett antal sidor hemma och skriva tre egna frågor till texten. Skriv frågorna i skrivhäftet ”Läsning”. Gruppen får sedan en uppgift varje torsdag. Exempel på frågor: På raderna: Vad heter Pippi Långstrumps häst? Svaret finns i direkt i texten. Mellan raderna: Vad tror du att Pippi Långstrump tycker om skolan? För att svara på frågan krävs en tolkning av texten. Bortom raderna: Pippi är stark, rik och bor utan föräldrar. Om du fick välja en av de sakerna, vad skulle det vara och varför? Svaret utgår från egna erfarenheter, känslor, eller jämförelser med andra texter/filmer. Vecka Jag ska läsa till och med sida Jag har skrivit en fråga ”På raderna” Jag har skrivit en fråga ”mellan raderna” Jag har skrivit en fråga ”bortom raderna” V48 torsdag 30/11 V49 torsdag 7/12 V50 torsdag 14/12 V51 onsdag 20/12 Du kan använda tabellen som checklista att kryssa i.