Tävlingsblankett Namn & klass: Lämna dina namnförslag till biblioteket vid ert nästa klassbesök. Vinnarförslagen presenteras på biblioteksbloggen. Skriv.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skolbibliotekets hemsida Vad finns där… Hjälp till skolarbeten.
Advertisements

Sagan om den hungriga vargen
Städer hur ser du på dem? 50% av alla människor på jorden bor i städer
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Vatten är liv Klass 4b.
Vad har vi lärt oss? (What have we learned?)
Presenterad av Susanne Jerkenstam
ÖSTRA LUGNETS SKOLBIBLIOTEK. Till biblioteket kommer alla elever schemalagt varje eller varannan vecka. Vi börjar alltid med en samling i Mysen där eleverna.
När du väljer att gå DNV kommer du läsa 350 obligatoriska poäng ute på Ösby, Västmanlands Naturbruksgymnasium. Det innebär att du kommer tillbringa en.
Debattartiklar.
Bokrecension av Siri Titel: Vitnos i djurparken.
Vad har vi lärt oss? (What have we learned?)
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Dagens dikt Idag är det måndag. Vi sitter i Hörsal 4. Det är februari.
Människor mellan raderna
Barn råd Ballongen 9 sep 2013 Nu är vi samlade för att ha barn råd: Dante, Felix Ugglan, Eric, Maja Björnen, Anton, Theodor Vargen och Elisabet Idag visar.
Polisens registrering av romer. Gå in på DN.se (och svd.se) och läs på om registreringen av romer i Sverige. Rapporteringen började med följande artikel:
Värmland Landskaps vapnet ska föreställa en örn. Den betyder mod, kraft och makt. Erik XIV bestämde att Värmland skulle ha en örn till landskapsvapen.
Järv Timmy Svensson 2012.
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Det är det enda vapnet som har verktyg.
Huvudsatser och bisatser
1. Uppgiften presenteras
HJÄRNGYMPA.
Närke Landskapsvapnet har två pilar för att dom krigade på 1500-talet. Pilarna kallas skäkter.
De vanligaste ekosystemen på land (terrestra).
Demokratiska beslut För att ett beslut i riksdagen, kommunen eller i skolan ska vara demokratiskt krävs följande:
Av: Ninni Byrestam. Eleverna (faddrarna) i klass 3A fick ett uppdrag… Välj en bok som du tror att ditt fadderbarn tycker om. Öva på att läsa boken med.
Läskotten.
Gästrikland Det är en älg på landskapsvapnet..
Version 1.0 För att komma vidare klicka var som helst i bilden. Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta på din sida upp.
Version 1.0 Du ska nu starta bildspelet för övningsuppgiften. För att göra detta leta upp på din sidan symbolen som visas nedan och klicka på den. Klicka.
Vem är jag, Vem är du?.
Skapande skola Kyrkskolan. Pengarna som tilldelats Kyrkskolan har använts till författarbesök. År 1-3 har haft besök av Helena Bross vid två.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
En tidning om Bäckaslövskolan Julia, Fanny, Alice, Sofia.
1 1Asien XNordamerika 2Europa Gingo ! BARN Sommar-OS var 2012 i London. I vilken världsdel ligger London? Fotboll.
-Jesper -Eddy -Jerresand Kasper Rafael Rahmat Viktor Jack Martin Gustav Nils Sebastian VideHenrik Startelvan – Ekerö.
Ny tävling för Företagarnas föreningar och förtroendevalda Bland priserna finns presentkort på SiljaTallink, en exklusiv webbkurs i retorik samt valfri.
Vad är musik? Namn på skolan.
Ledtråd: ett vasst vårtecken!
Fredagsmys Vecka 49.
Skolan elever yngre 2016.
V.40: Veckobrev för förskoleklasserna
Att skriva en resonerande text
Lite fredagsmys vecka.... BE ® BrucElvis
Bellas besök på Casa Montessori i Partille
Islam – Vad tänker du på?.
Människan – Guds avbild
Denna pristävling pågår mellan den 25 september och den 25 oktober
Sommarlovsbingo Bokrecension skriv om den bästa boken du läst i sommar
Yttandefrihet och Tryckfrihet
V 2, 2017: Veckobrev för förskoleklass A
Läsbingo ____________________________har läst.
Diagram, kombinatorik & sannolikhet
Hej, jag heter Karam och jag ska berätta om en bok som jag har läst.
Skriven av Dan Höjer och Per Demervall.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Jag har läst en bok som heter Nya Bellman historier och den är skriven av Peter Gissy.
Måndag den 22 januari 2018.
Ledtråd: ett vasst vårtecken!
Redovisa match 3 senast den 8 februari 2019 på mina sidor
Veckans fördjupning handlar om ett populärt djur. Vet du vilket det är
Dag Justin Vilket intryck får du av En? Justin? Rhiannon?
Vi hojar tillsammans! 28 april – 28 augusti 2012
Skriv in namnen på de tävlande i resultattabellen.
Lässtrategi Titta på rubrik och bilder.
Information SAMLINGSTID FÖR GYMNASTEN: I FÖRDELAT OMKLÄDNINGSRUM (Lappar sitter uppe i entrén), FÄRDIGKLÄDDA MED UPPSATT HÅR. TID FÖR PUBLIK:
Information SAMLINGSTID FÖR GYMNASTEN: I FÖRDELAT OMKLÄDNINGSRUM (Lappar sitter uppe i entrén), FÄRDIGKLÄDDA MED UPPSATT HÅR. TID FÖR PUBLIK:
Redovisa match 3 senast den 6 mars 2020 på mina sidor
Presentationens avskrift:

Tävlingsblankett Namn & klass: Lämna dina namnförslag till biblioteket vid ert nästa klassbesök. Vinnarförslagen presenteras på biblioteksbloggen. Skriv dina namnförslag bredvid bilderna! Jag tror att björnen heter: Jag tror att räven heter: Jag tror att vargen Vänd för läsutmaningen om du vill ha chans att vinna priser! Tävlingsblankett Namn & klass: Lämna dina namnförslag till biblioteket vid ert nästa klassbesök. Vinnarförslagen presenteras på biblioteksbloggen. Skriv dina namnförslag bredvid bilderna! Jag tror att björnen heter: Jag tror att räven heter: Jag tror att vargen Vänd för läsutmaningen om du vill ha chans att vinna priser!

Läsutmaning för dig som vill vinna priser! Läs högt för någon och svara sedan på frågorna nedan. Du får själv välja vem du läser för och vad du läser. Du kan läsa för en människa, ett djur eller en blomma. Bara fantasin sätter gränserna! Lämna tävlingsblanketten till biblioteket. VEM läste du för? VAD läste du? HUR var det att läsa – roligt, spännande, fnittrigt eller något annat? Läsutmaning för dig som vill vinna priser! Läs högt för någon och svara sedan på frågorna nedan. Du får själv välja vem du läser för och vad du läser. Du kan läsa för en människa, ett djur eller en blomma. Bara fantasin sätter gränserna! Lämna tävlingsblanketten till biblioteket. VEM läste du för? VAD läste du? HUR var det att läsa – roligt, spännande, fnittrigt eller något annat?