Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur länge har vi haft vi regler?
Advertisements

AGENDA Inledning, bakgrund, premisser för upphandlingen Strategier
Hjälpmedels-försörjning
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Managementkonsulttjänster
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Lanseringsmöte för Agresso-tjänster
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
KÖRKORT Ansvar Integritet Noggrannhet.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Post- och telestyrelsen Kommande nyheter i förmedlingstjänsten bildtelefoni Robert Hecht, Post- och telestyrelsen (PTS)
Kommunledningskontoret Myter och legender inom upphandling.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Kontakt anbudsgivare- beställare under upphandlingstiden? ”Får man prata med varann? I så fall när och om vad?” Vad säger reglerna ? Hur hanterar man det.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
LOV och LUF.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandling Therese Klaar, inköpschef.
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Birgitta Laurent.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Kommunalförbundet Fjärde storstadsregionen
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Hjälpmedels-försörjning
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Direktupphandling av varor och tjänster
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016

Syfte och mål Täcka UM:s behov av olika typer av vitvaror Ersätta befintliga (tre stycken) ramavtal som löper ut under 2017 Färdigupphandlade ramavtal – enkla att avropa från Bredd och djup i sortiment Upphandlade kringtjänster (montering, installation/ anslutning, omhändertagande av befintlig utrustning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Positiva och engagerade leverantörer

Omfattning Upphandlingen omfattar alla typer av vitvaror inklusive tillbehör. Maskinell utrustning såsom kylar, frysar, spisar, spishällar, mikrovågsugnar, diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare, kombitvättmaskiner, torkskåp, fläktar, portabla radiatorer, luftkonditionering, varmluftsfläktar, luftavfuktare, luftfuktare, luftrenare m.m. Små-el eller hushållsprodukter såsom kaffebryggare, vattenkokare, handverktyg, m.m. Upphandlingen omfattar även installation om så önskas av UM.

Upphandlingen Öppet förfarande Upphandlingen indelad i 21 geografiska områden (län) Upphandlingen indelad i tre anbudsområden: Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Tvättstugemaskiner Små-el Tre leverantör per geografiskt område och anbudsområde antagna, under förutsättning att det fanns godkända anbud Totalt inkom tio (10) anbud Totalt åtta (8) leverantörer antagna

Ramavtalsleverantörer Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Elektroskandia Sverige AB Köksvaruhuset Klarabergsgatan AB Servicebolaget Nord AB Tvättstugemaskiner Electrolux Laundry Systems Sweden AB AB Podab Miele AB Små-el ElGiganten AB NetOnNet AB

Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” (bilaga 01) till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.

Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat fullsortimentsavtal - ”Allt på ett ramavtal” Enkelt att avropa (rangordning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Stickprovsmodellen - ett sätt att fastställa lägst pris på så konkurrensneutrala grunder som möjligt Installation ingår (om UM önskar) Service enligt garantiåtagande Webbutik och kundkonto         Upphandlande myndigheter i hela landet kan använda ramavtalet Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer 

Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00