Digital mediakanal med unika läsare varje vecka

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Reporter.se håller hemsidor färska
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Resmål och resvägar Önskan och behov.
Presentation av resmål
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Konferens och evenemang
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Miljarder möjligheter på en plats!
Lars Sandberg Företagares synpunkter på systemet Kreativa grupper, upplägg och resultat.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
Marknadsföring & Internet
Marknadsföring av turism
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Styrning Mina meddelanden
Cirkelledarutbildning
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Centrala innehåll och kunskapskrav
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
Nordens största privatekonomiska sajt sidvisningar unika besökare i veckan.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
FRAMTIDSVERKET. TRE VIKTIGA FAKTORER Var ska vi vara Vad ska vi göra Hur ska vi göra det.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
”Att skriva recept” En metod för individuell ordination av fysisk aktivitet.
Aktiviteter och upplevelser
Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer.
Marknadskommunikation och mediaval
Målgruppsfokusering och modernt verktyg vid lansering i februari
Elinstallatören har i genomsnitt läsare/nr enligt Orvesto Näringsliv Därmed är vi byggbranschens största tidning. VVS-Forum och Elektrikern.
Marknadsföring och försäljning
Marknadsföring av Projekt X
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
 Vi hjälper företag att hitta nya kunder!  E-post, banners och mobilannonsering.  Öppnade Mest erfarenhet i Sverige på e- postannonsering. 
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Svenska Leanpriset 2016 Lean Forum utser varje år vinnaren av Svenska Leanpriset. Syftet är att lyfta fram förebilder som kan inspirera och därigenom driva.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
Gemensamma grunder för samverkan och ledning vid samhällsstörningar Modul 02: Aktörer och deras roller och ansvar #grundSoL.
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Best Practice i sociala medier
Inner Wheel Sverige Byte av IT system
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
Ska du lämna anbud eller utföra arbete för Renova AB?
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se

(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Klarar du en kris?.
Nya 1177.se
Nya 1177.se
Presentationens avskrift:

Digital mediakanal med 20 000 unika läsare varje vecka

Redaktion WEB (Portal) ENB (Nyhetsbrev) DP (Publikationer) Nyheter Mässkalender Festivalkalender Online Expo Forum för debatt - Deltag aktivt för att synas kostnadsfritt Information, fördjupning genom länkar, sökningar och debatter ENB (Nyhetsbrev) Aktuella nyheter Aktuella mässor DP (Publikationer) Branschnyheter Branschmässor

Exponytts hemsida (Portal) 7 000 mässintresserade besökare varje vecka NYHETER Senaste nyheter om mässor och evenemang Senaste produktnyheter Övriga nyheter MÄSSKALENDER Svenska mässor Utländska mässor

Exponytt Nyhetsbrev (ENB) Skickas till 70 000 beslutsfattare varje vecka NYHETER Aktuella nyheter MÄSSKALENDER Aktuellt mässprogram

Månadens Publikationer (MP) Dagens Bygg Teknik (DBT), DPT, DOS … NYHETER Branschrelaterade nyheter och artiklar MÄSSKALENDER Branschrelaterade mässprogram

exponytt.se 28 000 B/M Nyhetsbrev 250 000 U/M Publikationer 50 000 U/M Mässkalender 800 P/Å Nyhetsartiklar

Marknad Mässarrangörer Utställare på mässor Samband till mässor Företag och organisationer med mäss- anknytning Mässarrangörer Utställare på mässor Samband till mässor Företag och organisationer utan mäss- anknytning Presenteras i samband med mässor Presenteras till läsare av Exponytts medier (dvs. WEB, Publikationer och NEMO) Marknad

DP banner (Publikationer) WEB banner (Portal) ENB banner (Nyhetsbrev) DP banner (Publikationer) MEMO (eUtskick) Marknad

Vad gör Exponytt för kunderna? Marknad Vad gör Exponytt för kunderna? Planerar en effektiv marknadsföring Designar annonser efter kundens egen profil Publicerar annonser på effektiva platser Följer upp, optimerar annonser och förbättrar CTR Analyserar och utvärderar effekten av marknadsföringen Redovisning av arbetet till kunden

Vad får Exponytts kunder? Marknad Vad får Exponytts kunder? Kunden får mer än 100 000 Exponeringar per månad Ständigt kontroll och uppföljning av annonser Klick på annonser som kan länkas dit kunden vill Ökar besöksantalet på kundens hemsida Exponytt skickar besökare till kundens hemsida Exponytt underlättar avslutsmöjligheterna för sina kunder Exponytt informerar, exponerar och stärker varumärken, produkter och företagsnamn

Profil Budskap Aktivitet Annonsgrupper

Beställ ditt entrékort helt utan kostnad NEMO Kan du inte läsa detta mail? Klicka här   Den internationella bageri- och konditorimässan 6 -10 mars 2010 - Paris Nord Villepinte För dig som vill hålla dig àjour med den senaste utvecklingen inom bageri- och konditorisektorn, planera in ett besök på Europain! Mässan är ett forum för innovationer, kontakter och inspiration och samlar vartannat år över 650 utställare och 85 000 besökare från hela världen. Europain är uppdelad i sju sektorer: hantverksbageri, industribageri, konditori, choklad och konfektyr, glass, butiksinredning och utbildningar. Nytt i 2010: Europain presenterar för första gången det individuella Bagar-VM ”Bakery Masters”. Sverige representeras av Mattias Wallmark inom kategorin matbröd. Missa inte detta! Öppetider: 09.30 – 18.30 Plats: Mässområdet Paris Nord Villepinte (utanför Roissy Charles de Gaulle flygplats). Entrékort: Gratis vid förbeställning via Internet, 20 EUR på plats om du varken har inbjudan eller entrékort. Resa: Globus resebyrå hjälper dig med resa och hotell enligt dina önskemål ww.globus.nu tel: 08-642 20 00, e-post: resor@globus.nu Information: Sök utställare, ladda ner kartor över mässhallarna, osv. på www.europain.com För mer information, kontakta mässans representant i Sverige, Promosalons Sverige AB www.promosalons.se tel: 08-660 40 11, e-post: sweden@promosalons.com. Vill du inte ha information från oss framöver, skicka ett mail till sweden@promosalons.com Beställ ditt entrékort helt utan kostnad på www.europain.com Ange kod EDANG.

Exponytts kunder är Företag och Organisationer Marknad Exponytts kunder är Företag och Organisationer Utländska Svenska

Marknad Vilka är kunderna? Arrangörer av mässor (nå utställare och besökare) Utställare på mässor (mera monterbesökare ) Medverkare (produkter för utställare) Företag som vill nå till mässintresserade (t.ex. reseföretag) Företag med produkter och tjänster (samtliga företag)

Marknad Vad vill våra kunder? Budskapsannonsera (nya produkter och tjänster) Aktivitetsannonsera (aktivera målgrupper med t.ex. tävling) Profilannonsera mot exponytts läsare (till nytta för alla) Målgruppsutskick (nå ut med ett personligt utskick)

Marknad Personlig presentation Företags- presentation Anledning till möte/samtal Presentation Vad kan vi göra för er? Vad blir det för resultat. Dialog! Referens och avslut. Ja el. Nej

Grundläggande Exponytt presentation Marknad Allmän presentation Grundläggande Exponytt presentation

Marknad Presentation med inriktning Grundläggande presentation med inriktning på prospekt och kund

Marknad (Personal) Vi behöver av uppdragsgivare! Följande punkter har inga ”vi tar det sen” eller ”det ordnar sig”! Klara besked om: Vem, vad, för vem - målgrupp och varför, för att kunna generera något av värde. Vem är det som skickar vad till vem, och varför? Målgrupper måste vara sökbara med branschrelaterade nyckelord. Vi kan inte behandla subjektiva eller beskrivande uppgifter. Exempel på målgrupper som inte kan bearbetas: - tillverkare av ömtåliga produkter - köpare av billiga varor - tillverkare av bättre apparatur Budskap och Målgrupp Tydligt definierat budskap och fokuserad målgrupp, i klartext! Varje budskap till målgrupp är unikt! Målgrupper måste vara sökbara med branschrelaterade nyckelord. Vi kan inte behandla subjektiva eller beskrivande uppgifter. Budskap är målgruppsspecifika: Anpassa budskap till målgrupp! Det är orealistiskt att förvänta sig att uppnå tillfredställande resultat med samma budskap till skilda målgrupper. Realistiska förväntningar! Realistiska förväntningar och målsättning av marknadsföringen. Det finns inget ”alla”, ”hela” eller ”garanterat”. Det finns bara statistik och fakta att utgå ifrån! Klartecken! Ett bekräftat OK - Kör! Där uppdragsgivare förstår till fullo vad denna får och hur tekniken fungerar.

Marknad (Personal) Exponytt är en digital informationskanal som publicerar information och nyheter, främst om mässor och andra evenemang. Med sin stora räckvidd når Exponytt många beslutsfattare, både i Sverige och utomlands. Med portalen exponytt.se och Exponytts Nyhetsbrev, når Exponytt cirka 100 000 mässintresserade varje månad. Artiklar som publiceras på Exponytts medier är objektiva och med stort nyhetsvärde. Exponytt har Sveriges mest kompletta mässkalender. Där kan alla hitta mässor inom sina respektive intresseområden.

Marknad (Personal) Hos Exponytt kan mässor marknadsföra sig, mot företag, branscher, offentlig sektor och privatpersoner som är intresserade av mässor. I vår portal kan er annons synas i det sammanhang som ni är intresserade av. För att nå effektivare marknadsföring, kan ni kombinera er annons (på Exponytt.se) med annons i Exponytts Nyhetsbrev. Om ni önskar att nå en speciell målgrupp (bransch) mer personligt , kan ni med hjälp av Exponytts direktutskick (NEMO), nå era önskade företag på ett enklare och snabbare sätt. Vårt e-postregister innehåller mer än 100 000 branschindelade företagsadresser.  Annonser på www.exponytt.se och Exponytts Nyhetsbrev når ut till mer än 100 000 personer varje månad. Våra läsare består av privata och offentliga beslutsfattare, mässarrangörer, mässutställare och mässbesökare i Sverige och även i några av våra grannländer.