Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Advertisements

Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Informationsstöd om e-legitimering och e-underskrifter För myndigheter, kommuner och landsting som behöver nya avtal om e-legitimering och e-underskrifter.
Valfrihetssystemet eID 2016 Övergångstjänst E-legitimationsnämndens informationsmöte 31/5
Elektronisk affärskommunikation – del 5 Logistikprogrammet.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Föräldramöte BHC U12/U13 (Team -04/-05)
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Studie- och yrkesvägledare Finns på skolan: Måndag – Fredag
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtal för tekniska konsulttjänster 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Parkmaskiner 2015, ramavtal i korthet
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Ska Västra Götalandsregionen
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtal Yrkeskläder och Skor / Avtalsområde Skor och Innersulor
Regler för upphandling
Arbetsformer XX vattenråd.
Tolktjänster (språk) Beställning av telefon- och kontakttolk
Dagstidningen som taltidning
Entrémattor Hyra, köp, utbytesservice och tvätt -
Dagstidningen som taltidning
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Direktupphandling av varor och tjänster
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Välkomna!
De nya rutinerna omfattar
De nya rutinerna omfattar
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Tjänsterna inom offentlig upphandling
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Luleå tekniska universitet
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandlingsprocessen
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
E-handel på KTH På följande sidor beskrivs hur vi på KTH arbetar med E-handel. KTH har i uppdrag att efterleva myndighetskravet om elektroniska beställningar.
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Fråga Inköp och upphandling Vad gör vi egentligen…eller inte?
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
förfrågningsunderlag
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016

Syfte och mål Täcka UM:s behov av olika typer av vitvaror Ersätta befintliga (tre stycken) ramavtal som löper ut under 2017 Färdigupphandlade ramavtal – enkla att avropa från Bredd och djup i sortiment Upphandlade kringtjänster (montering, installation/ anslutning, omhändertagande av befintlig utrustning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Positiva och engagerade leverantörer

Omfattning Upphandlingen omfattar alla typer av vitvaror inklusive tillbehör. Maskinell utrustning såsom kylar, frysar, spisar, spishällar, mikrovågsugnar, diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare, kombitvättmaskiner, torkskåp, fläktar, portabla radiatorer, luftkonditionering, varmluftsfläktar, luftavfuktare, luftfuktare, luftrenare m.m. Små-el eller hushållsprodukter såsom kaffebryggare, vattenkokare, handverktyg, m.m. Upphandlingen omfattar även installation om så önskas av UM.

Upphandlingen Öppet förfarande Upphandlingen indelad i 21 geografiska områden (län) Upphandlingen indelad i tre anbudsområden: Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Tvättstugemaskiner Små-el Tre leverantör per geografiskt område och anbudsområde antagna, under förutsättning att det fanns godkända anbud Totalt inkom tio (10) anbud Totalt åtta (8) leverantörer antagna

Ramavtalsleverantörer Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Elektroskandia Sverige AB Köksvaruhuset Klarabergsgatan AB Servicebolaget Nord AB Tvättstugemaskiner Electrolux Laundry Systems Sweden AB AB Podab Miele AB Små-el ElGiganten AB NetOnNet AB

Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” (bilaga 01) till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.

Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat fullsortimentsavtal - ”Allt på ett ramavtal” Enkelt att avropa (rangordning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Stickprovsmodellen - ett sätt att fastställa lägst pris på så konkurrensneutrala grunder som möjligt Installation ingår (om UM önskar) Service enligt garantiåtagande Webbutik och kundkonto         Upphandlande myndigheter i hela landet kan använda ramavtalet Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer 

Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00