Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Syfte och mål Täcka UM:s behov av olika typer av vitvaror Ersätta befintliga (tre stycken) ramavtal som löper ut under 2017 Färdigupphandlade ramavtal – enkla att avropa från Bredd och djup i sortiment Upphandlade kringtjänster (montering, installation/ anslutning, omhändertagande av befintlig utrustning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Positiva och engagerade leverantörer
Omfattning Upphandlingen omfattar alla typer av vitvaror inklusive tillbehör. Maskinell utrustning såsom kylar, frysar, spisar, spishällar, mikrovågsugnar, diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare, kombitvättmaskiner, torkskåp, fläktar, portabla radiatorer, luftkonditionering, varmluftsfläktar, luftavfuktare, luftfuktare, luftrenare m.m. Små-el eller hushållsprodukter såsom kaffebryggare, vattenkokare, handverktyg, m.m. Upphandlingen omfattar även installation om så önskas av UM.
Upphandlingen Öppet förfarande Upphandlingen indelad i 21 geografiska områden (län) Upphandlingen indelad i tre anbudsområden: Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Tvättstugemaskiner Små-el Tre leverantör per geografiskt område och anbudsområde antagna, under förutsättning att det fanns godkända anbud Totalt inkom tio (10) anbud Totalt åtta (8) leverantörer antagna
Ramavtalsleverantörer Vitvaror för bostadslägenheter, pentryn, förskolor och äldreboenden etc. Elektroskandia Sverige AB Köksvaruhuset Klarabergsgatan AB Servicebolaget Nord AB Tvättstugemaskiner Electrolux Laundry Systems Sweden AB AB Podab Miele AB Små-el ElGiganten AB NetOnNet AB
Här hittar du information om ramavtalet www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.
Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” (bilaga 01) till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).
Vad händer efter avropsanmälan? Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.
Ramavtalsnytta för beställare Färdigupphandlat fullsortimentsavtal - ”Allt på ett ramavtal” Enkelt att avropa (rangordning) Konkurrenskraftiga priser och villkor i övrigt Stickprovsmodellen - ett sätt att fastställa lägst pris på så konkurrensneutrala grunder som möjligt Installation ingår (om UM önskar) Service enligt garantiåtagande Webbutik och kundkonto Upphandlande myndigheter i hela landet kan använda ramavtalet Kunniga, motiverade och engagerade ramavtalsleverantörer
Kontakt Telefon: 08-525 029 96 E-post: ski-kundsupport@sklkommentus.se Öppettider: måndag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00