Cuper den 17-18 September Team - 04
Ansvarsområden Gruppnr Ansvarsområden 1 Cupgeneraler/Lagvärd 2 Matgruppen (Lunch/Ledarfika/Mellanmål/ 3 Grillning och försäljning av hamburgare och våfflor 4 Kaffe och fikabrödförsäljning 5 Sekretariat 6 Presentationsblad med spelschema och mattider och spoltider 7 Kassör 8 Städning 9 Sjukvård 10 Materialare Ansvarig HKH höstCup (HKH regi) 17 oktober 1 Niklas Öhrn 2 Caroline Jonsson; 3 Erik Wallström Jakob Sjöberg 4 Kristina Cederblad , Van hogerliden 5 Öhrn Niklas, Carro Jansson , Juan Silva, Shouting Zhang ,Sangberg 6 Christian Nilsson 7 Caroline Jansson 8 Thomas Sangberg Jonas Wahlsten 9 Martino Corrias 10 Kimmo Tervonen Ansvarig HKH höstCup (HKH regi) 18 oktober 1 Christian Nilsson 2 Birgitte Bengtsson Camilla Samuelsson 3 Annika Öhrn, Sellerstrand 4 Therese Björkman, Ulrika Biewald 5 Patrik Ångman Fredrik Bergdahl Johnny Skeppstedt Mathias Nordin, Per Gårdnäs 6 7 Caroline Jansson 8 Fredrik Bergdahl, Johnny Skeppstedt 9 Helena Ångman 10 Kimmo Tervonen
Grupp 1 – Matgruppen Lunch Magnus beställer lunch –, Catering direkt. De levererar i värmeskåp och hämtar – måste fråga hur många portioner per fat. Lunchen ska serveras i fiket Cafe Allis och klubbrummet, tider måste in på spelschemat(Christian) Tänk på allergiker (gluten och laktos) HKH står för Engångsemballage som papptallrikar, gafflar, knivar, muggar och servetter (finns i cupförrådet eller fiket) Måltidsdryck hämtas i Cafe Allis och blandas i plastbringare som finns i café Allis. Serveringsbestick hämtas i Café Allis Denna grupp ansvarar även för städning av lokalen vid lunchens slut. Glöm inte att våttorka golvet och tömma papperskorgar. Hjälpa Cafe personalen vid stora ruscher. Svarta platssäckar för sopor finns i cupförrådet och töms i den blå containern som står ute på asfaltsplanen utanför ishallen mot BPs konstgräs Gör ett schema för lunchen (Christian) Mellanmål i varje omklädningsrum samt domarrum Frukten delas ut på förmiddagen i omklädningsrummen (levereras av Cateringfirman?) Resten levereras från catering firman – delas ut i omklädningsrum efter lunchen (smörgås, drickyougurt) Utse någon som lägger ut i varje omklädningsrum och domarrum Ledarfika Klubben ordnar i styrketräningen
Grupp 2 – Team 04 egen försäljning av mat Här erhåller Team 04 alla pengar och står även för alla inköp Ordna med grillar Inköp av hamburgare, bröd, ketchup, senap, dressing, servetter sköts av Klubben Att inhandla läsk sallad, grillkol mm Synka med cafegrupperna Framtagning och städning ingår Inköp av dryck Våfflor? Våffeljärn, smet, grädde och sylt Tänk på elskåp mm Kolla ev inköp via HKH – hitta billigt alternativ
Grupp 3 – Team 04 egen försäljning av fikabröd Här erhåller Team 04 alla pengar och står även för alla inköp Organisera att föräldrarna bakar, vi kan sälja både fika på plats och i påse Fixa med bord Vi säljer kaffe åt HKH i kombination med fikabröd Ordna med muggar, tepåsar, socker, mjölk, kaffe (HKH) Kanske trevlig duk till bordet och skyltar?
Grupp 4 – Lotteri och Puckkastning Här erhåller Team 04 alla pengar och står även för alla inköp Inköp av lotter Skall finnas numrerade puckar samt listor med nummer ifyllda. Kolla att dessa listor finns! Puckkastning 20 kr st, 3 för 50kr Priser till närmast puck Priser till lotteriet kan samlas i vårt förråd – ligg på alla föräldrar att samla priser Alexander Kovács Aspdahl
Grupp 5 – Sekretariat TV - cupresultat TV för att visa cupresultat Det finns en bildskärm till vänster innanför dörren till ishallen. Kablar för inkoppling hänger i taket (på brandstegen) och går in till vaktmästarens rum – kan behövas en förlängningskabel ström. Det fodras även en bärbar PC som har koppling till Cup online för att visningen skall fungera. Lösenord för wireless: hkhrules Testa innan cuperna! Ni behöver ca tre datorer. En för musik (Spotify), en för Cup online och en för registrering i Speakerbåset. Skriv ut spelarlistan från Cup online i många ex som kan delas ut till lagen Sekretariat Läsa upp laguppställning Om möjligt ropa ut målen, annars summera löpande Registrera cupresultaten på Cup online Packar upp alla priser till spelarna från cup förrådet
Grupp 7 – Schema och info Ansvarig: Christian Nilsson Schema Christian gör spelschemat och Matschemat Vem trycker upp hela schemat? Christian fixar med Domare Info till lagen Förbered matchschema till varje lag – sätt upp på dörren Ordnar med lagskyltar till varje omklädningsrum med deras klubbmärke– sätts upp på lördag morgon – lamineringsmaskin finns i klubben Skriver på vita tavlan i entrén i vilket omklädningsrum som respektive lag ska vara i.
Alla hjälper till att städa på Fredag – inför cupen på Lördag städschema Omklädningsrum inklusive toaletter och duschar Herr- och damtoalett Entré och läktare Domarrum
Schema Fre-lör Fredag 19:00 Städning - städgruppen Ställa upp bord för fikaförsäljningen, sätta upp skyltar på omkädningsrummen, fixa med kuvert med info till lagledarna (Christian) Vi behöver bord (fikabröd och hamburgeri = 4 bord) 07:00 – 08:00: Några ur Matgruppen delar ut fruktkorgar i omklädningsrummen. Ser till att ledarfiket är framdukat. (Cupansvariga) förbereder inför lagens ankomst som börjar Sätta upp skyltar, fika och hamburgeri Ställa upp fikabröd, hämta kaffe och te Städning efter cupen Startas efter första laget åker hem. Omklädningsrum inklusive toaletter och duschar Herr- och damtoalett Entré och läktare Domarrum
Schema Söndag Fredag Städning - Alla Söndag 07:00 – 08:00: Några ur Matgruppen delar ut fruktkorgar i omklädningsrummen Cupansvarig förbereder inför lagens ankomst. Sätta upp skyltar om fika och hamburgeri Ställa upp fikabröd, hämta kaffe och te 15:00 Brommapojkarna har hemma match, Grinden stängd Städning efter cupen Alla stannar kvar och gör rent efter oss. Omklädningsrum inklusive toaletter och duschar Herr- och damtoalett Entré och läktare Domarrum