Några resultat från arbete med Fyrarummaren

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ett avstamp för landstingets vilja att flytta fokus från ekonomi till kvalitet och patientsäkerhet och att skapa en förbättringskultur.
Advertisements

PBL-projekt Bygglov. Processkartläggning Kartläggning Hur jobbar vi idag? Struktur och dokumentation Dokumentera arbetsflöden Dokumentera rutiner Kunskapsöverföring.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
En hållbar organisation
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Exempel på dokumentation
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
NÅGRA CASE.
Framtidens Norrköping på C
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kommunerna tar över ansvar för att utföra viss hälso- och sjukvård i gruppbostäder och daglig verksamhet enligt LSS Anna-Lena Möllstam Tf enhetschef Sociala.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Direktivet Lämna förslag till hur dagens marina verksamhet vid forskningsstationerna kan bedrivas mer kostnadseffektivt. Utredningen ska redovisa organisatoriska,
4. Vad ska det bestämmas om?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
GU förnyas – enligt beslutet 2012
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Uppföljning utav Medhelp
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Natt(dygns)organisation Akvarellen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kommunernas och Landstingens Arbetsmiljöråd (AMR)
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Gymnasieutvärdering – för utveckling av Din skola
Gruppens uppdrag: Att via medarbetarna i Örgryte-Härlanda utveckla kund-/brukarfokus utifrån Visionen . Metod: Ta fram stöd till hjälp för varje arbetsgrupp.
Pär Vikström Utredare Folkhälsomyndigheten 22 september 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Influensavaccin till vårdpersonal
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Blodomloppet för vården
Kontinuitetshantering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Några resultat från arbete med Fyrarummaren

Lean och Förändringens fyra rum – en lyckad kombination Enhet inom sjukvården Lean och Förändringens fyra rum – en lyckad kombination Resultat • Väntetiderna minskade med 60% • Medarbetarnas frisktal ökade >10% • Alla upplever överblick, korrekt informations- spridning och forum för meningsutbyten

Organisation med 6 000 medarbetare i Afghanistan – utvärdering av ledningssystemet Resultat • En ny ledningsstruktur infördes • De flesta dubbelkommandon eliminerades • Verksamheten effektiviserades • Förstärkt värdegrund

Räddningstjänsten - Hur har vi det - Vad tycker vi om det Vad vill vi göra åt det Utgångspunkt: krav från facket på anonym enkät för att kartlägga psykosocial arbetsmiljö. Man valde istället att arbeta med Organisationsbarometern, med syftet att all personal aktivt ska arbeta tillsammans med kartläggningen. Resultat • Konkreta egna analyser och action plans som alla varit med om att ta fram – ingen konsultrapport!

• Brinnande engagemang hos personalen • Nöjdare kunder Universitetslaboratorium Resultat • Halverade ledtider • Brinnande engagemang hos personalen • Nöjdare kunder

Fyrarummaren och  Future Search utvecklar lokaltrafiken i Salt Lake City med omnejd i USA under mer än 10 år Resultat • Skapade ökat rörelsekapital med 2,6 miljarder dollar • 25% minskning av sjukfrånvaron bland kollektivanställda • Skapade helt nya möjligheter för funktionshindrade • Löste oräkneliga problem i alla delar av organisationen

Tioårig organisationsknut löstes upp under tre dagar med samtlig personal Resultat •  Hela arbetsgruppen vågade tillsammans     ”ta i den heta potatisen” •  Ett personalproblem med allvarliga konsekvenser      fick långsiktigt verkande lösning