Uno. Användarinstruktion.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ringa video- samtal med datorn
Advertisements

Guide för användning av telefon
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
Att logga in i Adobe connect
Kontrollera röstbrevlådan 1.Klicka på fliken Telefon. Där ser du dina meddelanden och information om den som ringde. 2.Håll markören över ett rösbrevlådemeddelande.
Företagspresentation: Incoming Center of Scandinavia AB -
Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
Marlene Nordhage QR-KODER Det finns många möjligheter med att använda sig av QR-koder i förskola och skola. En QR-kod är en avskanningsbar kod som kan.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
GK Kundportal Dina fastigheter – dina anläggningar – våra uppgifter GK Kundportal 1.
KUNDSERVICE PÅ FÖRETAGENS VILLKOR Annette Lahti. KUNDSERVICE ÄR EN KOSTNADSPOST I BUDGETEN, VI MÅSTE SPARA! Vill man ha en kortsiktig eller långsiktig.
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
Träningsuppgift 1 Att registrera pappersremiss Hämta patient A Remiss -> Registrera remiss Remissdatum Det datum remissen skrevs ( för att underlätta övningen.
Du har fått mail O Kolla din elevmail O Du har fått ett mail från Inläsningstjänst O Här hittar du länk till deras sida samt det användarnamn och lösenord.
Beställningsguide allergikost Saffron detaljerad Datum och version nr: 1.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Hur man använder EasyWorship del 1
ShoreTel UC för mobilen
Nummer 9 vecka dagar kvar…..
LOK stöd Magnus Johansson.
Kom igång med - Disgen Modul 3
Uno. Telefonistinstruktion.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Primula Kort information om vilka förändringar som sker för alla medarbetare på Göteborgs universitet när vi byter system till Primula den 6 mars 2017.
Nummer 7 vecka dagar kvar….
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Förslag navigation.
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Nya tjänster på personlig iPad i Ustart 4.0
Lathund Ladoksupport.
Hämtning och installation av nytt program till din dator
Att ansluta sig till en avdelning.
Hitta databaser.
Excel En introduktion.
Det virtuella klassrummet
SPOR PROM lösningsförslag Magnus Mickelsson, Systemarkitekt UCR magnus
Min översikt COSMIC R8.1.
Min översikt COSMIC R8.1.
WonderPhone client.
Manual Styrande dokument.
Uno. Användarinstruktion Rapportverktyget.
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Online-verktyg Guide till den internationella webbsidan för säkerhetsprodukter.
KAA med fokus på analys Marcus Stéen.
Registrera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Studentportalen – allt om dina studier
Med ritstiftet som verktyg samt utan lagermask!
Nummerbyggnation & nummerbyggnationshjälp
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Procapita Vård- och omsorg Avvikelser
PS-Självservice Manual Medarbetare Visma Window Support
Diagnos och delaktighet
Helinventering: Nytt system
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Gift två kusiner med Disgen
NY BESTÄLLNINGSPORTAL I JIRA - LADOKBESTÄLLNING
Ta ut provtagningsunderlag i ROS
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
1177 Vårdguidens e-tjänster Halland
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Lathundar för Public 360° för DA-rollen
Svenskt Perioperativt Register Förseningar Nationell standard
IdrottOnline Svensk idrotts verksamhetssystem Introduktion
Medarbetarrättighet -
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Instruktioner för tävlingsledare
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

Uno. Användarinstruktion.

Uno. En överblick. Hänvisning 08-12010003 08-12010000 Samtal direkt på anknytning 08-120 100 03 Samtal på svarsgrupp Röstbrevlåda 08-12010001 08-12010002 Svarsgrupp fördelar samtal mellan lediga/tillgängliga personer Direktsamtal tar hänsyn till din status/hänvisning

Uno Mjuk. Översikt Normalvy. Knappar för inloggning i svarsgrupp Blå = Inloggad, Grå = urloggad (Syns bara om du tillhör Svarsgrupp/grupper) Status om din egen anknytning Klicka på ”Tillgänglig” för att hänvisa dig Flikar med: Kontakter Samtal = pågående samtal Samtalshistorik och röstbrevlåda Köstatistik (tilläggstjänst) Agentstatistik (tilläggstjänst) Kollegor/Kontakter Se status Skicka SMS Chatta Ring

Uno Mjuk. Samtal Normalvy. I rutan skriv nummer eller namn för att ringa Följt av ”Enter” alternativt ”Grön lur” Inkommande / pågående samtal Knappar (från vänster) Knappsats för ex. knappmenyer Inspelning Koppla vidare pågående samtal Trepartssamtal, ring upp en person till Parkera pågående samtal Väntkoppla pågående samtal Grön lur = svara Röd lur = lägg på Stäng av ringsignal vid inkommande samtal Trigger knapp till annat program, ex. Eniro.se Flytta pågående samtal till din Mobil. Kräver mobilanknytning Mute/stäng av mikrofon Höj och sänk volymen

Uno. Koppla samtal Normalvy. 1. Under samtal: Klicka på snedpil 2. Klicka på Kontakter: 3. Sök fram kontakten som du vill koppla till 4. Klicka sedan på snedpilen på personen

Uno. Hänvisa dig grafiskt Normalvy. 1. Klicka på Aktivitet Välj en orsak 2. Klicka på Aktivitet Ställ in aktivtetens sluttid <Ange notering> Intern information Ex. Är på resande fot Nås på sms

Uno Mjuk. Översikt Telefonistvy. Knappar för inloggning i svarsgrupp Blå = Inloggad, Grå = urloggad (Syns bara om du tillhör grupper) Status om din egen anknytning Klicka på ”Tillgänglig” för att hänvisa dig Pågående samtal Flikar med: Kontakter Samtalshistorik och röstbrevlåda Köstatistik (tilläggstjänst) Agentstatistik (tilläggstjänst) Kollegor/Kontakter Se status Skicka SMS Chatta Ring

Uno Mjuk. Samtal Telefonistvy. I rutan skriv nummer eller namn för att ringa Följt av ”Enter” alternativt ”Grön lur” Inkommande / pågående samtal Knappar (från vänster) Knappsats för ex. knappmenyer Inspelning Koppla Trepartssamtal, ring upp en person till Parkera samtal Väntkoppla samtal Grön lur = svara Röd lur = lägg på Stäng av ringsignal vid inkommande samtal Trigger knapp till annat program, ex. Eniro Flytta pågående samtal till din Mobil. Kräver mobilanknytning Mute/stäng av mikrofon Höj och sänk volymen

Uno. Koppla samtal Telefonistvy. 1. Under samtal: Dra och släpp samtalsrutan på en kollega eller extern kontakt 2. Under samtal: Ring till kollegan. Första samtalet väntkopplas Koppla samman dessa genom att, dra ner nedre samtalet och släppa över det övre samtalet.

Uno. Hänvisa dig grafiskt Telefonistvy. 1. Klicka på Aktivitet Välj en orsak 2. Klicka på Aktivitet Ställ in aktivtetens sluttid <Ange notering> Intern information Ex. Är på resande fot Nås på sms

Uno hänvisning. Via Outlook (tilläggstjänst). Börja ”Ämne” med någon av koderna till vänster, ex möte: Din anknytning stängs sedan utifrån mötet. Möte m: Lunch l: Upptagen u: Gått för dagen gfd: Tjänsteresa tj: Sjuk s: Semester sem: Vård av barn vab:

Uno röstbrevlåda. Visas direkt vid oavlyssnade meddelanden Nås via fliken “Samtalshistorik” Ring 555 För att spela in personligt meddelande. Ring 555, tryck 5

Uno röstbrevlåda. Mailavisering. Ljudfil bifogad Vem och när visas Länk för att se din röstbrevlåda visuellt

Uno. Logga in/ur svarsgrupp. Växelgrupp: Blå = Inloggad Grå = Urloggad Ex. Leverans [0 1/2] Första 0 = Kö Andra = hur många lediga av hur många inloggade

Uno konferens. Boka telefonkonferens (tilläggstjänst). Från Uno Mjuk Klicka på Verktyg i menyn Sedan Boka konferens Lägg till möte Från Uno Mobil Logga in på ”Min sida” https://smidig.unotelefoni.se Klicka sedan på Konferenser

Uno support. Supporthjälp via hemsidan. Videoinstruktioner Bildspelsinstruktioner PDF-instruktioner för nedladdning Supporthjälp genom videoinstruktioner Dessa hittas under www.unotelefoni.se/support under Video & instruktioner

Uno support. Kontakta vår support. Hanterar ärenden gällande mjukvara och den virtuella växeln. Prata eller maila direkt med tekniker Support, konfigurering och förändringar vardagar 8 – 17 Felanmälan dygnet runt, året om. Tel. 08-120 100 50 Mail. support@unotelefoni.se