Uno. Användarinstruktion.
Uno. En överblick. Hänvisning 08-12010003 08-12010000 Samtal direkt på anknytning 08-120 100 03 Samtal på svarsgrupp Röstbrevlåda 08-12010001 08-12010002 Svarsgrupp fördelar samtal mellan lediga/tillgängliga personer Direktsamtal tar hänsyn till din status/hänvisning
Uno Mjuk. Översikt Normalvy. Knappar för inloggning i svarsgrupp Blå = Inloggad, Grå = urloggad (Syns bara om du tillhör Svarsgrupp/grupper) Status om din egen anknytning Klicka på ”Tillgänglig” för att hänvisa dig Flikar med: Kontakter Samtal = pågående samtal Samtalshistorik och röstbrevlåda Köstatistik (tilläggstjänst) Agentstatistik (tilläggstjänst) Kollegor/Kontakter Se status Skicka SMS Chatta Ring
Uno Mjuk. Samtal Normalvy. I rutan skriv nummer eller namn för att ringa Följt av ”Enter” alternativt ”Grön lur” Inkommande / pågående samtal Knappar (från vänster) Knappsats för ex. knappmenyer Inspelning Koppla vidare pågående samtal Trepartssamtal, ring upp en person till Parkera pågående samtal Väntkoppla pågående samtal Grön lur = svara Röd lur = lägg på Stäng av ringsignal vid inkommande samtal Trigger knapp till annat program, ex. Eniro.se Flytta pågående samtal till din Mobil. Kräver mobilanknytning Mute/stäng av mikrofon Höj och sänk volymen
Uno. Koppla samtal Normalvy. 1. Under samtal: Klicka på snedpil 2. Klicka på Kontakter: 3. Sök fram kontakten som du vill koppla till 4. Klicka sedan på snedpilen på personen
Uno. Hänvisa dig grafiskt Normalvy. 1. Klicka på Aktivitet Välj en orsak 2. Klicka på Aktivitet Ställ in aktivtetens sluttid <Ange notering> Intern information Ex. Är på resande fot Nås på sms
Uno Mjuk. Översikt Telefonistvy. Knappar för inloggning i svarsgrupp Blå = Inloggad, Grå = urloggad (Syns bara om du tillhör grupper) Status om din egen anknytning Klicka på ”Tillgänglig” för att hänvisa dig Pågående samtal Flikar med: Kontakter Samtalshistorik och röstbrevlåda Köstatistik (tilläggstjänst) Agentstatistik (tilläggstjänst) Kollegor/Kontakter Se status Skicka SMS Chatta Ring
Uno Mjuk. Samtal Telefonistvy. I rutan skriv nummer eller namn för att ringa Följt av ”Enter” alternativt ”Grön lur” Inkommande / pågående samtal Knappar (från vänster) Knappsats för ex. knappmenyer Inspelning Koppla Trepartssamtal, ring upp en person till Parkera samtal Väntkoppla samtal Grön lur = svara Röd lur = lägg på Stäng av ringsignal vid inkommande samtal Trigger knapp till annat program, ex. Eniro Flytta pågående samtal till din Mobil. Kräver mobilanknytning Mute/stäng av mikrofon Höj och sänk volymen
Uno. Koppla samtal Telefonistvy. 1. Under samtal: Dra och släpp samtalsrutan på en kollega eller extern kontakt 2. Under samtal: Ring till kollegan. Första samtalet väntkopplas Koppla samman dessa genom att, dra ner nedre samtalet och släppa över det övre samtalet.
Uno. Hänvisa dig grafiskt Telefonistvy. 1. Klicka på Aktivitet Välj en orsak 2. Klicka på Aktivitet Ställ in aktivtetens sluttid <Ange notering> Intern information Ex. Är på resande fot Nås på sms
Uno hänvisning. Via Outlook (tilläggstjänst). Börja ”Ämne” med någon av koderna till vänster, ex möte: Din anknytning stängs sedan utifrån mötet. Möte m: Lunch l: Upptagen u: Gått för dagen gfd: Tjänsteresa tj: Sjuk s: Semester sem: Vård av barn vab:
Uno röstbrevlåda. Visas direkt vid oavlyssnade meddelanden Nås via fliken “Samtalshistorik” Ring 555 För att spela in personligt meddelande. Ring 555, tryck 5
Uno röstbrevlåda. Mailavisering. Ljudfil bifogad Vem och när visas Länk för att se din röstbrevlåda visuellt
Uno. Logga in/ur svarsgrupp. Växelgrupp: Blå = Inloggad Grå = Urloggad Ex. Leverans [0 1/2] Första 0 = Kö Andra = hur många lediga av hur många inloggade
Uno konferens. Boka telefonkonferens (tilläggstjänst). Från Uno Mjuk Klicka på Verktyg i menyn Sedan Boka konferens Lägg till möte Från Uno Mobil Logga in på ”Min sida” https://smidig.unotelefoni.se Klicka sedan på Konferenser
Uno support. Supporthjälp via hemsidan. Videoinstruktioner Bildspelsinstruktioner PDF-instruktioner för nedladdning Supporthjälp genom videoinstruktioner Dessa hittas under www.unotelefoni.se/support under Video & instruktioner
Uno support. Kontakta vår support. Hanterar ärenden gällande mjukvara och den virtuella växeln. Prata eller maila direkt med tekniker Support, konfigurering och förändringar vardagar 8 – 17 Felanmälan dygnet runt, året om. Tel. 08-120 100 50 Mail. support@unotelefoni.se