Föreningsstöd - Kommunikationsstöd

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Upplevelser och växande kunskap med Skogen i Skolan
Advertisements

SPF slår ett slag för det friska
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Sociala medier Twitter Facebook Bloggar YouTube.
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
FUTURUM.KOM. 25 folkbibliotek i Kalmar, Blekinge och Kronobergs län Länsbibliotek Sydost Regionbiblioteket i Kalmar län.
Den kultur- och industrihistoriska satsningen KOMMUNIKATIONS- STRATEGI.
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Informationsavdelningen /1 Kommunikationsstöd Mathina Mölstad, informatör.
Kommunikationsplanens delar
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Styrning Mina meddelanden
Språklig medvetenhet.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Nästa steg för Luleå Simsällskap  Föreningen har gjort en 3-årig verksamhetsplanering för kommande utveckling  Definierat mål och krav för.
Stormöte – Björkängsvägkrog Information från styrelsen och sektionerna.
EU-gruppen RIKTLINJER. Riktlinjer EU engagemang Allmänna riktlinjer för medverkan i planering och genomförande av.
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Press och media Så kan pressarbete hjälpa oss att nå en mer demokratisk och solidarisk värld fri från droger.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Aktiviteter och upplevelser
Projekt Futurum.kom1 Projektorganisation Futurum.kom Förslag till.
Ny layout på distrikts- och föreningshemsidorna och ny funktionalitet i webbtool.
Information MC-kollektivet viktigaste informationskällan för MC- förares säkerhetsmedvetande Skrifter: Full Kontroll och Bra Tänkt, á ex Medlemstidning.
Nobelmötet 2013! Frågor. Frågor kommunikation/information 1. Webben är vårt viktigaste verktyg. Ni som användare har den största påverkan på hur webben.
Informationsstrategi
VÅRT NYA VARUMÄRKE. TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Ola Nilsson Folkhälsoansvarig SPF:s förbundskansli SPF slår ett slag för det friska.
Projekt: Distrikt Värmland Övergripande mål Öka intresset hos 40-talister att bli medlemmar i SPF Hitta och identifiera verktygen för en kostnadseffektiv.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Sv Denna presentation är till för att hjälpa er i ert uppdrag att sprida information om det europeiska utbildningsprogrammet Erasmus Denna.
Intern kommunikation. Hur kommunicerar SYLF? Mot medlemmar Mot arbetsgivare Mot media Vi skall upplevas pålästa, seriösa och visionära 2.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Sv Denna presentation är till för att hjälpa er i ert uppdrag att sprida information om det europeiska utbildningsprogrammet Erasmus Denna.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
ARBETSGRUPP: MEDLEMSGRUPPEN Uppdragsbeskrivning Uppdaterad
Skapa medvetenhet Att öka kunskap och förståelse genom att dela med sig av information eller erfarenhet 1 Utbildning för distriktets jubileumskoordinator.
Tredje uppgiften - umgänget med pressen Vad ska man tänka på? Presentation av Cecilia Sjöholm, Informationschef, Medicinska fakulteten, Lunds universitet.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.
Måna och arbeta med det kulturhistoriska värdet
Kriminalvårdens friskvårdskampanj
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Kommunstyrelsen har beslutat
Christer Duvek En friskvårdskampanj för alla kriminalvårdsanställda
Planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till vår styrmodell
Nästa steg utifrån vad vi lärt: Nytt PGSA eller implementering.
Agenda till telefonavstämningar med Health Navigator
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
Riksförbundet Attention
Analysera, justera och fastställa
Spridning av säkrare praxis
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Förstudie Friluftslivets år 2020
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
Effektkarta för extern webbplats
INFORMATIONSSÄKERHETSPROGRAM 2020
Tips & trix.
Årshjul Xxx-avdelningen.
Förbättra klubbkvalitet
Göteborgs konstmuseum
Upplevelser och växande kunskap med Skogen i Skolan
Presentationens avskrift:

Föreningsstöd - Kommunikationsstöd

Planeringsstöd

Aktivitetskalender Första version jan 2017 Uppbyggd per månad Årlig planering avseende aktiviteter Flera föreningar har efterfrågat en översikt gällande vad kansliet kommer arbete med för aktiviteter under året. Första version jan 2017 Uppbyggd per månad Visa de olika kanalerna vi arbetar i Kan vara underlag för föreningen när er planering ska göras Utvecklas med tiden

Årets kalendarium/aktivitetskalender Har efterfrågats Tar upp de stora planerade aktiviteterna

Planeringsverktyg Fördela arbetsuppgifter Får en överblick av året Stöd för föreningar Några har redan egna planeringsverktyg. Flera föreningar har efterfrågat stöd vid planering av aktiviteter. Kansliet har tagit fram en mall. Fördela arbetsuppgifter Får en överblick av året Kunna sprida till medlemmar för öka delaktighet vid aktiviteter Fyll i, ändra fritt eller ta inspiration från för göra egen

Planeringsverktyg Efterfrågats Några gör det redan

Informationsstöd Informationsbank

Bakgrund Nytt medlemsregister Utveckling av informationskanaler Vi har genomför flera stora utvecklingsprojekt kring olika informationskanaler under 2016/17 Nytt medlemsregister Nya digitala formulär för medlemsregistrering o donation Ny grafisk profil Ny hemsida mot allmänheten Nytt informationsmaterial Nya kampanjer/aktiviteter

Nästa steg – Varför? Kongressbeslut från 2016 Daterat Informationsbank Nu är det dax för oss att påbörja en utveckling av föreningssidorna och de informationskanaler som innehåller information till er föreningsaktiva. Kongressbeslut från 2016 Daterat Utvecklat kanalstrategi (ingår i vår 3-åriga strategiska kommunikationsplan)

Kanalstrategi Målgrupp Informationsplattform Konverteringsverktyg Var ska ni kunna hitta information? För att säkerställa att vi använder våra kanaler på ett konsekvent sätt och mottagaren lätt kan finna den information som denne söker har vi i det strategiska kommunikationsarbetet arbetet fram en övergripande kanalstrategi. Målgrupp Informationsplattform Konverteringsverktyg (Vem vill vi nå) (Var ska de kunna hitta information) (Hur ska de få information om att det finns ny information att läsa) Medlemmar Allergia, allergia.se, aoaf.se Fysiska utskick, Via nyhetsbrev Föreningsaktiva Föreningssidorna Via föreningsbrev Givare aoaf.se, allergiforskning.se SEO, Adwords, Facebook, Annonsering, kampanjer Journalister My News Desk, aoaf.se Pressmeddelanden, Twitter, debattartiklar, direktkontakt Vården Allergia, Allergi i Praxis Fysiska utskick, direktkontakt Beslutsfattare/Ambassadörer Debattartiklar, Twitter, direktkontakt Allmänhet aoaf.se, allergia.se SEO, Adwords, Facebook, Kampanjer Sponsorer/Företag aoaf.se Annonser, kampanjer, direktkontakt

Vad är era behov? Informationsstöd ska vara utformat efter era behov För att ge er information så som det passar er behöver vi er hjälp! Vilken typ av information är det ni oftast letar efter på webben? Vilken typ av information brukar ni kontakta kansliet för att fråga efter? Vilken/t typ av information/material upplever ni att ni inte hittar i förbundets kanaler?

Vad är era behov? Informationsstöd ska vara utformat efter era behov För att ge er information så som det passar er förening behöver vi er hjälp! Vilken typ av information är det ni oftast letar efter på webben? Vilken typ av information brukar ni kontakta kansliet för att fråga efter? Vilken/t typ av information/material upplever ni att ni inte hittar i förbundets kanaler?