Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Hemtjänst.
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Järfälla, Lidingö, Sigtuna, Solna, Upplands Bro
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2012 Socialförvaltningen.
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Medborgarundersökning Tyresö Våren Medborgarundersökning  Tyresö och 35 andra kommuner  Sedan hösten 2005 har 130 kommuner deltagit i undersökningen.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2011 Chef/Medarbetare.
Vilka är lokalpolitikerna i Halland och hur nöjda är medborgarna?
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Medborgarundersökning 2010 Nacka kommun Jämförelser med andra Stockholmskommuner Bilaga till tjänsteskrivelse.
Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Mora Särskilt boende.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Medborgarundersökning Vision och mål Genomförande Vision och mål Systematiskt kvalitetsarbete i Leksands kommun.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Medborgarundersökningen 2009 Vad tycker Sölvesborgarna om Sölvesborg?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Friluftsförskolor Sundsborg - Föräldrar Förskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Medborgarundersökning 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Efter undersökning Presentationer/kommunikation; politiker, press, webbplats…. Inlämnade kommentarer Analys Åtgärder? SCB erbjuder presentation på plats Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning Enkät till personer hösten % svarat på enkäten (snitt 44 %) Attitydundersökning! Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Betyg Frågorna besvarar på 10-gradiga skalor, 1 = lägsta betyg Faktorernas resultat redovisas som betygsindex mellan 0 och 100, 0 = lägsta betyg Betygsindex under 40 ”inte godkänt” 55 – 74”nöjd” 75 och högre”mycket nöjd” Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning Tre områden: Kommunen som en plats att bo och leva på Kommunens verksamheter Inflytandet i kommunen Medborgarundersökning 2015 Helhetsbetygen mäts med tre specifika frågor inom varje område

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Nöjd-Inflytande-Index 1.Hur nöjd är du med den insyn och det inflytande invånarna har över kommunens beslut och verksamheter? 2.Hur väl uppfyller din kommun dina förväntningar på invånarnas möjligheter till insyn och inflytande? 3.Försök föreställa dig en ideal situation för invånarnas insyn och inflytande över kommunens verksamheter och beslut. Hur nära ett sådant ideal tycker du att invånarnas insyn och inflytande kommer i din kommun? Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Nöjd-Inflytande-Index Medborgarundersökning 2015 Strategiskt nyckeltal acceptabelt värde: minst 40

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Inflytandet i Älmhults kommun Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Inflytandet i Älmhults kommun Förbättringsområden: Påverkan (även 2013) Förtroende (även 2013) Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Förtroende Medborgarundersökning 2015

Överraskande Älmhult – internationellt & nära Information Medborgarundersökning 2015