ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet. Trafikskolor som har arbetat mer än 6 månader är mer nöjda Trafikskolor där VD/chef är insatt i och arbetar med aSTRa WEB.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Advertisements

IPad grundkurs.
Välkommen till en presentation av FriTid
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering S7 och Ehternet & Profibus Öppen utbildning 6-9 april Utbildare: Tage Strandberg Plats:
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Hur kan drift av Topobase underlättas ?
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Kunder och konkurrens driver ekonomin
vi revolutionerar bokning av vård
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Fronter – ett webbaserat utbildningsverktyg
Konsumenttjänstlagen
Sektorn för Socialtjänst
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Etableringsfakta 026 –
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Telecomfakta 026 –
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
custice . fakta . presentation
© Copyright 2011, IC Quality AB Medarbetaruppföljning 2011 Sigtuna kommun Samtliga svar.
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare på dagverksamhet.
Samhällsvetenskapliga metoder
UFAB i Uddevalla och Shanghai
© 2010 IBM Corporation Business Analytics eller Hjälp till självhjälp Intressant och lärorik information på våra websidor.
Vendingfakta 026 –
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Grupparbete 1 Vad kännetecknar en bra trafikskola ur perspektiven:
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Anpassa fri programvara - Frihet ett, hur nyttjar man den? Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att nyttja.
Brukarenkät Tillfrågade grupper och svarsfrekvens Föräldrar i familjedaghem (35% svar) Föräldrar i förskola (74% svar) Föräldrar i förskoleklass.
Brukarenkät 2010 Till redovisningen:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Undersökningsperiod: >
CLIQ i ARX Integrationslösning för passer- och låssystem
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Solna stad Brukarundersökning 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Att sluta avtal.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

aSTRa WEB enkät - kundnöjdhet

Trafikskolor som har arbetat mer än 6 månader är mer nöjda Trafikskolor där VD/chef är insatt i och arbetar med aSTRa WEB är mer nöjda Trafikskolor som har snabbt internet är mer nöjda Hypotes De som svarar på enkäten är generellt mer missnöjda och vill påverka. De som är nöjda väljer att inte svara.

Enkäten skickades ut till 746 företag 571 kunder svarade (77% svarsfrekvens) förra året var det bara 64% Kategorier Typ 1 – Kunder som använt aSTRa WEB > 6mån, snabbt internet och där chefen är insatt i aSTRa WEB Typ 2 – Kunder som använt det mindre än 6 mån. Underlag

STR:s ambitionsnivå är att kundnöjdheten skall vara en 5:a eller högre på en 6-gradig skala (> 83%). 100% är oftast MYCKET kostsamt (6 av 6) Den sista 1% kostar oftast 99% Ambitionsnivå

Generell nöjdhet (4,45)

Administration (4,33)

Ekonomi (4,02)

Bokning (4,15)

Utb.kort (4,11)

Elevcentralen (4,52)

Tillgänglighet support (4,89)

Kunskap support (5,06)

Svar 4h (5,02)

Framkomlighet växel (5,15)

Kundbemötande växel (5,25)

Växel kopplar rätt (5,34)

Typ 1 kategori är generellt 0.15 mer nöjd än ALLA Typ 1 kategori är generellt 0.25 mer nöjd än Typ 2 Typ 2 är generellt 0.1 mer missnöjd än ALLA ”Bästa produkt” – Elevcentralen – 4.46/4.52/4.48 ”Sämsta produkt” – Ekonomi – 4.19/4.02/3.96 Resultat

Våra hypotes besannades. o En kund som använt det en längre tid blir mer nöjd när man lärt sig hur systemet fungerar. Resultat forts.

Okunskap om programmet Avancerad kurs, filmer/manualer uppdaterade, supporten uppdaterad på alla funktioner, konsulthjälp på plats Många buggar efter releaser Vi har lagt till att vi annonserar vilka förändringar som kommer i nästa release, samt att vi erbjuder test 1 vecka i förväg av alla nya funktioner. Bättre testning med testprotokoll Segt och hänger sig Uppdaterade algoritmer i aSTRa WEB. Byte av hårdvara. Uppdatering av serverprogram Problem/Förslag på åtgärder

Bara 20 elever i elevlistan Vi har lagt till filter så att man kan se hela kundlistan Kassa / ekonomi är svårt. Kunskapsbrist inom ekonomi Problem/Förslag på åtgärder forts.