Föräldramöte 8:e sept 2016, U11 VIT
Ledarstaben Martin Karlsson – Huvudtränare/ekonomi Robert Westermark – Tränare Peter Sturk – Tränare Mattias Eriksson – Ass tränare Magnus Hedberg – Ass tränare Ronny Öman – Lagledare Tony Eriksson - Matris Robert Lindmark – Hjälp tränare Stefan Norberg – Hjälp tränare / hjälp matris Fredrik Engman – Hjälp tränare (målvakter)
Föräldragruppen Martin Karlsson – Ekonomi Pelle Kinnunen – Speaker/klocka/protokoll Lotta Öhman – Fiket Maria Taavoniku – Utv.bås/målburar/skott Therese Johansson – Resurs Linda Wågström – Resurs Ronny Öman - Lagledare
62 st barn, uppdelade i två träningsgrupper (Röda 30 och Vita 32) Två nya och en har slutat. Känns otroligt roligt! Smugit igång med 6 ispass senast 4 veckorna, där sommaridrotter prioriteras! Från vecka 38 ser vi det som vintersäsong med ca 3 ispass/vecka, samt ett fyspass i samband med något av ispassen! Dock inga istidscheman klara… Planerar för ett träningsläger i Malmberget lör-sön (1-2 oktober). Vilka kan köra upp? Anmält två lag till Cup i Kalix den 22:a oktober. Siktar på en cup i närområdet (tex Sunderbyn) under våren, men även en i tex Västerbotten (Umeå i december?) Självstyre i träningsupplägg, men båda grupperna följer ABC-pärmen och LHFs ungdomspolicy Självstyre i cuper/matcher, ekonomi och ”regler” kring laget
Vi har nu en målvaktslista med 10 st killar, och 2 veckors intervaller. Vi har inga fasta positioner, så barnen rullar runt som både forward och back, MEN vi kommer i år att ta lite mer hänsyn till vart de vill spela om det finns möjlighet. Goda vanor, dvs ingen godis/läsk före träning/match… På cup är det okej efter sista matchen, dvs hemresan. Max 50 kr i fickpeng! Goda vanor, bra sömn och mat innan träning och match! Vi pratar med barnen om att det hänger ihop att man sköter sig i skolan, och hur viktigt den är! Är man inte i skolan för sjukdom/skolk när de blir äldre, så tränar man inte. Att man är en god kamrat (Man ska inte behandla andra som man själv vill bli behandlad, utan behandla andra efter hur de vill bli behandlade! Inga föräldrar 10 min innan, och 5-10 min efter varje träning i omklädningsrummen. Inga föräldrar i/kring tex båsen under träning/match (barnen ska vända sig till oss ledare) Vad innebär det att vi nu är U11?
Seriespel U11, C2:or Uppdelningen i fyra seriespelande lag (Vit, Svart, Röd och Gul) Vita/Svarta från vita gruppen och Röda/Gula från röda gruppen 19 st lag anmälda i Norrbotten. Ungefär samma som föregående år. Indelningen ej klar, antal matcher ej klart! Vita/svarta är ej fasta lag, utan vi kommer kalla spelare till varje match Svara så fort som möjligt på kallelse, så vi kan erbjuda andra… Man kan alltså ibland bli kallad till vit och ibland svart ALLA spelar, och blir kallade förutsatt att man tränar regelbundet Matcherna är 2x20 min effektiv tid med flygande byten, dvs ca 1 tim och 30 min långa Föräldrabemanning av sekretariat och fikaförsäljning Pelle K ansvarar för speakern/klocka/protokoll Lotta ansvarar för fiket Maria T ansvarar för utv.bås/målburar-puckar/skotträkning
TRÄNINGSAVGIFTER LAG Avgift A2 / U kr B1 / U kr B2 / U kr C1 / U kr C2 / U kr D1 / U kr D2 / U9 600 kr E1 / U8 500 kr TKH/Hockeyskolan 100 kr TKH/Hockeyskolan 0 kr
Vad ingår i avgiften? Avgifter till LHF (vad ingår i de kr) Spelarlicens Årskort på SHL/CHL ståplats Medlemsavgift Träningstider Domarkostnader i seriespel Busskostnader i seriespel (Längre än 10 mil) Övernattning vid seriespel Kostnader på cuper/resor (100 kr/dag i självkostnad, resten står lagkassan för) Cup-avgift, ev. resekostnad, logi, måltider Har ni redan ett familjemedlemskap, eller att barnet är medlem, så är kostnaden kr. Insättning görs till BG: senast den 17 oktober Ange namn och lag, t.ex. Jan Jansson U11.
LHF-arbete Idrottsrabatten Häftet säljs för 100 kr. 35 kr/kort går till Lagkassan. Vi har sålt 210 st och på så sätt fått in kr i kassan! 50/50 lotteriet: 3-4 matcher under säsongen, varav de tre första är utsatta. Bo Larsson är administratör Städ vid 50/50 (Endast på lördagsmatcher)
Ekonomi Vi hade kr i kassan, men har delat upp den med röda gruppen, så nu har vi alltså ,50 kr i ingående balans. Vi har kommit överens med röda om att minst ha kr i kassan efter säsongen, dvs göra en vinst på minst kr. Detta för att vid en eventuell sammanslagning inte komma med helt olika ekonomier. Våra kortsiktiga mål är att varje år kunna erbjuda minst två cuper på annan ort, och med förhoppningsvis övernattningar. Vi har sänkt egenavgiften till 100 kr/dag (från 200 kr), för att ALLA ska ha möjligheten att delta. Dvs en cup över 3 dagar, kommer kosta 300 kr istället för 600 kr! Vårt långsiktiga mål är att göra en ”avslutningsresa” till annat land när vi är U15! Vi har i föräldragruppen satt upp att alla ska dra in minst 2000 kr/barn i vinst vid de olika försäljningarna. Se exempel nedan: 4 st idrottsrabatter = 4 x 35 kr = 140 kr 20 st plastpåsar = 20 x 30 kr = 600 kr 2000 kr på Ullmax = 2000 kr x 30% = 600 kr Tvättex, Toapapper… = 660 kr ALLA pengar vi nu bygger upp kommer ju barnen till gagn!
Kläder m.m Funktions t-shirt/shorts kommer vecka 37, Pris 400 kr! Värmeställ, mjukisställ osv kommer som vanligt kunna beställas på Team Sportia, men inget gemensamt inköp i laget Sponsor t-shirten vi tog fram ifjol (den vita), tänkte vi beställa även i år men nu i svart. Kostnad 150 kr. Vi hoppas dock på fler sponsorer så avvaktar med inköpet…
SSAB-Cupen Vi kommer under helgen 6-8 januari 2017 arrangera SSAB-cupen i COOP- Arena tillsammans med röda gruppen! Vi kommer behöva ALLA!!! Föräldragruppen har börjat jobba med frågan, och vi har ställt ett förslag till röda gruppen angående uppdelning. Vi kommer behöva: Matchvärdar, sekretariat, fika, lotteri, ev lunch/middag LHF ordnar istid, spelschema, domare, inbjudan Vita gruppen får med ETT lag, vilket innebär att barnen kanske får vila varannan match?! Cupen redan full (innan inbjudan gått ut)! Kalix HC Kiruna IF Malmberget AIF Sunderbyn Vit Sunderbyn Blå Övertorneå HF LHF Vit LHF Röd
Övriga frågor Vi kommer i år att dela ut två stycken priser på avslutningen efter säsongen. Den första är Träningsflit, dvs den som varit på flest träningar! Det andra priset kommer vi ledare välja ut, och det är Årets kamrat! Dvs den kille/tjej som vi tycker har varit en bra kamrat både på och vid sidan av isen!