Teknisk service (1/2) Välkommen till Nespresso Club, du talar med, vad kan jag hjälpa dig med? Medlemsnummer Skulle jag kunna få ditt medlemsnummer? (Om.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

Att tänka på då man har en muntlig presentation med ppt
FTFs motionsskola.
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
Ödehuset Måndag Det var en gång en familj. En pappa som hette Peter och en mamma som hette Mia. De hade två barn som hette Max och Tilda. En dag hade Max.
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.
Kommunal konsument-vägledning
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
Funktioner och programorganisation
Insändare Struktur och respons.
Finansförbundets motionsskola.
Max start-guide Liten och väldigt snabbt ihopkastad.
Utvärdering Övning 2 GSS/GGI Övning 8 maj. Mål med övningen  Träna samverkan i en gränstrakt  Lösa problem tillsammans över gränsen  Juridiska spörsmål.
Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
Anställningsintervjun
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Knappar i artikelredaktionen som formaterar texten:
Socialpsykologi.
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Välkommen till Emrox Network Ett Butiksprogram för inskrift av Service. Manual för butiksmedarbetare Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut.
Hur blir du en kunnig konsument? Du vill ju inte bli ”blåst”
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
Korta meddelanden! Påminna någon Be om hjälp Lämna återbud Sjuk Försenad Tacka Fråga Bjuda Gratulera Bestämma något Visa uppskattning Köp Mjölk!
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
Motionsskola - så skriver du en motion till FTFs kongress.
Lösningsfokus och tolk Sara Walsöe Pedersen Verksamhetschef Västmanlands Tolkservice ek förening Telefon: E-post:
Workshop 2: Skapa egna e-tjänster och skicka ärenden till era patienter.
Inloggning, startsida i Co-Driver samt utloggning Panel-PC
Webbanmälan till högskolestudier HT 2017
Best Practice i sociala medier
Ny Kund (1/2) SE JULI 10 Välkomstfras Registrering Club Presentation
DRÖMMARNAS BUDSKAP Undrar du också ibland varför du drömt som du gjort under natten? Varför dyker en del personer upp som du inte träffat på evigheter?
Kaffe - tillgänglighet
Gör en traditionell släktbok med Disgen
B D A C Vems påstående stämmer? A 5x + 10 = 5x – 10 B
VÄLKOMMEN TILL ÄVENTYRSBADETS SIMSKOLA
GULD är pengar resten är kredit
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Namnet på ditt evenemang
Leverans och betalning
FAST DET ÄR JU BARA VECKAN
Kioskinstruktioner Konstgräsplan
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Företags-namn Produkter och tjänster
Så här anmäler du dig till högskolan HT18
Instruktioner för orderportal på:
Ikett Personalpartner AB
Validera hjärtstartare i Sveriges Hjärtstartarregister
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Din företags-broschyr
Vilka vi är Northwind Traders
KUNDANSKAFFNING.
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
BKK:s medlemsinformation: Nycklar 1. Vårt nyckelsystem 2
Tips för bättre kommunikation
Att använda nya Olweus dataweb Uppdaterat 17e oktober 2011
Luncherna äter vi på Helges!!
C A D B Vems påstående stämmer? Alex väger a kg och Bodil väger b kg.
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Presentationens avskrift:

Teknisk service (1/2) Välkommen till Nespresso Club, du talar med, vad kan jag hjälpa dig med? Medlemsnummer Skulle jag kunna få ditt medlemsnummer? (Om medlemsnummer inte finns tillgängligt, fråga efter postnummer, efternamn eller e-postadress). Bekräfta namn och adress Jag talar alltså med (hela namnet) på (bekräfta adressen). Bekräfta maskinmodell Stämmer det att du har en (säg maskinmodellen)? Info saknas (om nödvändigt) För att kunna erbjuda en bättre teknisk service skulle jag behöva följande information: (Maskinmodell/POS/inköpsdatum/serienummer/e-postadress/telefonnummer) Har du detta tillgängligt nu? Problembeskrivelse Vad har hänt med din maskin? Omformulera problemet Om jag har förstått dig korrekt, så är problemet (upprepa vad kunden sagt). Vi beklagar detta, men det har vi en lösning på (PU = lösning, hjälp över telefon = lösning). Personlig kommentar (se om det finns tidigare follow-ups om maskinproblem) Om ja: Jag ser att du har haft lite problem tidigare. Fungerade maskinen bra efter att det blev löst? Om nej: Jag ser att du är medlem sedan. Är detta första gången du upplever att maskinen inte fungerar som den ska? Försök att få med minst ett av följande tips under samtalets gång: - Kom ihåg att alltid ta bort kapseln, så att maskinen fungerar som den ska. - För att maskinen ska fungera optimalt rekommenderar vi att maskinen avkalkas efter 600 kapslar eller var sjätte månad. -Vi rekommenderar att de 12 Espresso Grand Crus dricks i en liten kopp (40ml). Detta är för att du inte ska få kaffesump i koppen, och för att pumpen ska fungera på bästa sätt. (Om Espresso-kapslarna används på den stora knappen (lungo-knappen) finns en risk att kapseln sprängs, och det kan skada pumpen). Problemlösning Är du vid din maskin nu? Om inte: Ge tre lösningar som kunden själv kan testa (se under och använd dig av troubleshooting.nespresso.com) Om ja: Jag kommer att ställa några frågor och sedan försöka att lösa problemet över telefon. 1. Temperatur (kaffe: grader, mjölk: grader, avkalkningsläget, förvärm) 2. Elektrisk (slå av och på maskinen, ta ut kontakten, testa en annan kontakt) 3.Flödet (skadad kapsel, blockering, avkalkning, luft) 4. Koppstorlek (manuell återställning, fabriksinställning, typ av kapsel) 5. Mekaniskt (kapsel, brygghuvudet, pyramidplattan, kapselkontainer) Välkomstfras Rekommendation Tips Info saknas SE AUG 10 Problembeskrivning

Teknisk service 2/2 Se till så att kunden förstår instruktionerna Verkar det jag säger ok? Problemet löst Ring oss igen om det behövs, så att vi kan ta in maskinen på reparation (om under garanti). Det ingår en lånemaskin under reparationstiden. (Observera att det är utan mjölkfunktioner). Använd follow-up 511 och skriv detaljerat om vad som blev gjort och vad som sagts. Pickup behövs: Det verkar som att vi måste ta in din maskin på reparation. Maskiner som täcks av garantin: Din maskin är under garantitiden på 3 år, så vi reparerar den gratis, så länge det inte är ett användarfel. Om maskinen är utanför garantin: Garantin på din maskin har gått ut. Vi kan erbjuda samma service men till ett fast pris. För din maskin är priset (Essenza 700kr, Automatisk 1000kr, Top Line 1300 kr). Reparation, leverans och lånemaskin ingår i detta pris. Du kommer få en faktura med posten när maskinen är reparerad. Garantin på de reparerade delarna är 6 mån eller maskinens resterande garantitid. Procedur för Pick-Up: (inom Stockholmsområdet, se karta från Hämtning och leverans av maskinen ingår. Maskinen ses över och repareras. Du erbjuds en lånemaskin under reparationstiden. Du får en reparationsrapport där det står vad vi har gjort. Maskinen kan hämtas inom Stor Stockholmsområdet tisdagar eller torsdagar mellan eller I Stockholms City kan maskiner hämtas måndag-fredag mellan eller Reparationen beräknas ta dagar, och det är 6 månaders garanti på de delar som har utbytts. Om du önskar en lånemaskin så lämnas den samtidigt som din maskin hämtas upp. När passar det dig bäst? (utanför Stockholmsområdet) En dispobox skickas till dig. Där stoppar du i din maskin och skickar in den till oss. Fraktsedlar ligger i boxen så du betalar ingen frakt. Lånemaskin kan skickas om du önskar. Den ligger då i dispoboxen du får skickad till dig. Du lägger i din maskin och du klistrar på den medföljande fraktsedeln. Du behöver inte skicka med lösa delar som vattentank, kapselkontainer och droppskål, mjölkskummare. Packa gärna in kontakten också, så att den inte skadar under transporten. Viktigt är också att du tömmer maskinen på vatten enligt bruksanvisningen innan du skickar in den. Du får antingen en avisering på sms eller i pappersform och dispoboxen kommer till Postens närmaste serviceställe. Reparationen beräknas ta dagar, och det är 6 månaders garanti på de delar som har utbytt. Du får även en reparationsrapport där det står vilka åtgärder som gjorts. Låter detta bra? Bekräfta adressen Då skickar vi/kommer vi med dispobox och lånemaskin till. Avslutning Pick up Reservdelar Finns det något annat jag kan hjälpa till med när det gäller kaffet, maskinen eller servicen? Tack för att du ringde Nespresso Club (nämn kundens namn). Du är välkommen att ringa oss igen på detta gratisnummer om du har ytterliggare frågor. Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag. SE AUG 10 Lösning