SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Ökat inflytande för de äldre i centrums hemtjänst – så här gör vi! Hemtjänsten Guldheden & Johanneberg SDF Centrum, Göteborgs Stad.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
Advertisements

HEMTAGARTEAM. SYFTE Det övergripande syftet är att brukaren ska kunna återvända till hemmet efter en sjukhus- eller korttidsvistelse på ett tryggt och.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Välkommen! Evamaria.
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Äldres behov i centrum Välkommen till introduktion! 22 februari 2016.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Nyckeltal för socialtjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Införande av servicegrupp
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Regionalt utvecklingsarbete evidens- baserad praktik (EBP) inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning Förstärkt delaktighet och.
Varför sitter vi här? – Har du undrat över vad det tjänar till att ha medarbetarsamtal? - Och hur man gör så att det blir effektivt?
Tensta grupp- och servicebostäder
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Metod för utvecklings-arbete
Medarbetarenkäten december 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Roy Brander Eva Wendt Jarinja Thelestam Mark Jan Halling.
Värdegrund inom äldreomsorgen
Kommunal hemtjänst 2019 Utveckling och utmaning
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader Brännpunkt Konsekvenser för staden
Barnrättsperspektiv inom socialtjänsten
LSG Uppföljningsrapport
Revisionsredogörelsen 2017
Margareth Jeppson Jarinja Thelestam Mark Jan Halling Eva Wendt.
Kommunfullmäktiges budget 2019
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Ökat inflytande för de äldre i centrums hemtjänst – så här gör vi! Hemtjänsten Guldheden & Johanneberg SDF Centrum, Göteborgs Stad

SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Prioriterat mål: ”Äldres inflytande över sin vardag ska öka” Målstyrda pengar

SÅ HÄR HAR VI GJORT ! Det goda samtalet - Etik och bemötande Dokumentation & genomförandeplaner Skapat tid för uppdraget

KONTAKTMANNASKAP Ökat deltagande TrygghetKlarhet KASAM- ökad känsla av sammanhang både för brukare och medarbetare

DOKUMENTATION Att sätta ord på handling Reflektion Synpunkter/önskemål och uppföljning

Fokus på uppgift Mesta arbetet i lokalen ” - Jag håller på med din genomförandeplan ” Genomförandeplanen var ej levande Inget intresse Fokus på relationen Hemma hos brukaren Det goda samtalet Lyssna Ställa frågor Det goda samtalet Lyssna Ställa frågor Genomförandeplanen är nu levande Engagemang FÖRR NU

REFLEKTION Reflektionsmetod - Reflex Att lyssna aktivt Här och nu

FÖRÄNDRING Ökad dokumentation – många synpunkter som skrivs på ett annat sätt Tar del av varandras genomförandeplaner Nya arbetsredskap

EFFEKT Högre kvalitet i genomförandeplanerna utifrån inflytande och delaktighet Från brukarperspektiv till BRUKARENS perspektiv Från uppgiftsfokuserat till relationsfokuserat

Det är svårare och viktigare än man tror

Vill du veta mer, kontakta oss gärna! Göteborgs Stad, Kontaktcenter: eller direkt med e-post: Foto: C. Rudman