Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Statistik vid Svenska handelshögskolan
Advertisements

Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Öppna universitetet 9 augusti kl 16 i sal 309 Informationstillfälle
Valinformation Inför åk 3
Summering av brainstorm 2
Sellmasters affärsidé
Grundkurs i marknadsföring
Kunskaper och förmågor FEK1
Varför marknadsföring?
Born Globals – nystartade, innovativa och internationella
Centrala innehåll och kunskapskrav
4 – 17 år Syftet KundHuset. 4 och 5 år Louise Åstrand
Prefekt, professor, ED, JD Matti Kukkonen
Civilekonomprogrammet 240 hp
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Handelshögskolan vid Karlstads universitet
Paul Johannesson DSV-linjen inriktningsval 2004 Informationssyste m.
ATT LÄSA PÅ MIUN: VI HAR MÖJLIGHETERNA - UPPTÄCK DINA!
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Ekonomihögskolan -ekonomer växer här
Bekanta dig med Öppna universitetet 29 juli kl i sal 309
Första studieåret på Hanken
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2014
marknadsförarens verktygslåda
Studieplanering Vårterminen 2012 Studiebyrån Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www
Att studerandena lär sig hantera information så att rätt person får rätt information i rätt tid ge kunskaper i bl.a. kunskapsorganisation, informationssökning,
Examensstrukturen Studiebyrån, augusti 2014
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsledning och organisation Process
Organisationsteori 7,5 hp Kursansvariga: Gary Kokk och Patrik Zapata Den pedagogiska idén För de flesta av er är detta den sista kurs ni.
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Extern- 7HP redovisning Extern- 7HP redovisning Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering.
Transport Management ”Transport Management är att kombinera flera transportrelaterade forskningsområden för att vetenskapligt kunna analysera transporternas.
1 Civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering 7HP och budgetering Företaget och den globala marknaden 4HP.
Protein Science Masterinriktningar/masterprogram i kemisk biologi respektive teknisk biologi: Notera; - En KBcv-student som läser Industrial Biotechnology.
Finansiell ekonomi: Huvudämnesinformation
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Projektseminarium 1 Henrik Nehler Linköping
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015
1 Civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering 7HP och budgetering Företaget och den globala marknaden 4HP.
Valinformation till T6 Civilekonomprogrammet åk 3 6 oktober 2015 Henrik Nehler & Pernilla Mideskog.
Företagsekonomiska institutionen.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Informationsbehandling Mikael Laakso Forskardoktor
Huvudämnesval och studieplanering i Helsingfors Studiebyrån, våren 2016 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Extern- 7HP redovisning Extern- 7HP redovisning Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Öppna universitetet Bekanta dig med Öppna universitetet 29 augusti kl i sal 210 Välkommen! Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics.
Valinformation till T6 Civilekonomprogrammet åk 3 13 oktober 2016 Henrik Nehler & Pernilla Mideskog.
”Projects are about People”
Företagsekonomiska institutionen
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Design, strategi, management
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
International Business & Economics Program 240 Credits
Handelshögskolan vid ÅA Utbildningslinjen för ekonomi
Civilekonomprogrammet 240 hp
Programstruktur Civilekonomprogrammet HT 17
Civilekonomprogrammet 240 hp
Programstruktur Civilekonomprogrammet Mars 2016
Företagsekonomi termin 5
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
International Business & Economics Program 240 Credits
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Företagsekonomi termin 5
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Företagsekonomi termin 6
Presentationens avskrift:

Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016

Vill du?  Specialisera dej på  tjänste- och kundorienterad styrning  affärs- och konsumentmarknader  strategisk marknadsföring  tjänsteinnovation  tjänstefiering i tillverkande företag  affärsmodellinnovation  elektroniska tjänster  sociala medier  märkesstrategi och –styrning  hållbar marknadsföring  kundupplevelser  Lära du dig  färdigheter, verktyg och modeller som du behöver för att bli en framgångsrik ekonom och företagsledare  kombinera det med utbytesstudier, företagspraktik samt en omfattande pro gradu avhandling kan du skapa dig en konkurrenskraftig kompetensprofil  Marknadsföring är alltså väldigt mycket /brett © Åke Finne 2016

 En del har blivit  CRM-chef  Exportchef  Försäljare  Account manager  Key Account Manager  Brand manager  Försäljningschef  Inköpschef  Inköpare  Materialchef  Anskaffningschef  Marknadsföringsassistent  Marknadsföringschef  Projektledare på reklambyrå  Reklamchef  Konsult  © Åke Finne 2016

 Breda och gedigna (grund)färdigheter av affärsverksamhet, kombination av  Alla ämnen man kan välja på Hanken dvs mf, FLO, Fin&Inv, redovisning, handelsrätt  Ibland tom ytterligare en examen tex teknisk eller juridisk  Analytiskt och strategiskt tänkande  Självständigt arbete och (mångkulturell) grupparbetsförmåga  Projektledningsförmåga  Verbala och skriftliga kommunikationsfärdigheter  Kreativ förmåga  Gedigna språkkunskaper  Programanvändningsfärdigheter  Minimum är word, excel och powerpoint  Arbetserfarenhet  Utlandspraktik  Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics För att bli det här behöver du

Vägen dit © Hanken

Vägen dit © Hanken

Obligatoriskt 1123Marknadsföringsstrategi61. vår 23099Individuell studieplan11. vår 7778Statistisk analys61. vår 1140Introduktion till företagsansvar61. höst 23002Konsumentbeteende82. höst 23066Service Marketing42. höst 23064Märkeshantering och kommunikation42. vår 23068Business Market Management42. vår © Åke Finne 2016

Ca 12 sp av följande 23076Customer Experience in Digital Service and Technology4 2. sommar Service Development Project 4 2. höst 23063Branding Project4 2. vår 23067Business Sales and Purchasing Management4 2. vår 23082Psychology of Advertising4 2. höst 23083Advertising and Promotion Planning4 2. höst 3859Corporate Sustainability8 2. höst 23059International. of Bus. Services (ges med säkerhet ännu 2015)8 2. höst 23078Karriärvägledning för marknadsförare62. höst Plus 23001Kandidatavhandling: Marknadsundersökningsprojekt103. vår © Åke Finne 2016

 Flaskhalsar  Grundkurserna blir hängande -> utlandsvistelsen fördröjs  Kurserna i marknadsföring blir hängande -> kan inte börja på kanden (gäller huvudämnesstuderande)  Tar inte ut kandpappren -> kan inte läsa fördjupade kurser  Jobbar alltför mycket vid sidan om studierna -> allt går trögt  © Åke Finne 2016