AIK Innebandy P98 föräldrarmöte den 23/9 2010
Agenda Sportsligt, seriespel, kallelser Cuper – status, vad gäller Ekononomi – status idag – långsiktigt mål Triss Händelser under säsongen – Tallbacka fiket & Solna Hallen AIK Innebandy P98 föräldrarmöte
Cuper under säsongen Höstlovscup Jullovscup (6-xx Januari) Vår egen cup? Säsongsavslutscup AIK Innebandy P98 föräldrarmöte
Ekonomi för 09/10 Utgifter Domaravgifter 5120 Tröjor +material 1552 Cupavg Buster Storvreta 7845 Träningsläger 3700 Supportertröjor 7500 nycklar 510 SM finalen 1690 Kläder + Matchtröjor Avslutningar Inkomster Inbet. Spelare ränta 70 tomglas 95 Tallbacka/Fika/Solna Hallen 6728 Trisslotter 1520 Käder/Matchtröjor Supportertröjor 4050 Reducering av spelaravg för 3 tröjor 2011 Cup Pengar åter från UK Domare + cup 6620
AIK Innebandy P98 föräldrarmöte Ekonomi Ing. balans för 09/1030, Ing. balans för 10/1129, /10 slutade på kr
Triss AIK Innebandy P98 föräldrarmöte
Händelser i närtid Tallbacka fiket Solna Hallen AIK Innebandy P98 föräldrarmöte
Sön13-Feb 7 matcher P98 Sön13-Mar 10 matcher P98 Tallbacka fiket
AIK Innebandy P98 föräldrarmöte Solna Hallen DagDatumTidMotståndareArenaSOUVERNIRFIKSARGVAKT Städar ADIDASläktarenhuvudläktaren Söndag24-Oct17:00Västerås IBF Solnahallen DJP01P98 Onsdag05-Jan19:00IBF Falun Solnahallen P94F01P98 Onsdag23-Feb19:00Umeå City IBK Solnahallen F95P00P98 Lördag12-Mar14:30Pixbo Wallenstam Solnahallen F95P00P98 OBS! Samling i Solnhallen 2 timmar innan matchstart! Kvartsfinal 527-Mar P94P02P98 Semifinal 129-Mar P94F01P98 Semifinal 201-Apr P94F01P98 Semifinal 510-Apr DJF01P98
AIK Innebandy P98 föräldrarmöte Instruktioner för stationer i Solnahallen Herrarnas hemma matcher Kring våra herrars hemma matcher behövs det en del hjälp kring arrangemanget som vi i föreningen hjälper till med. I början av säsongen delas ett schema ut för vilka matcher respektive ungdomslag ska närvara och vilken arbetsuppgift dem ansvarar för. Det är uppgifter som sargvakter, fik, korv och souvenirförsäljning. Nedan följer instruktioner för samtliga arbetsuppgifter. Att sitta sargvakt Från det lag som har i uppdrag att sitta sargvakter behövs 8st killar och minst en medföljande förälder som kan hjälpa killarna vid behov. Sargvakterna samlas 2 timmar innan matchstart vid omklädningsrum nummer 1. Där tar ansvarig från Herr Event emot er och förklarar hur dagen/kvällen kommer att gå till. Sargvakterna blir tilldelade en t-shirt som dem ska ha på sig under matchen, denna t-shirt lämnas åter efter matchen till den ansvarige som delat ut den. När introduktionen är klar hjälps alla åt att bygga sargen. Till detta är det kanon om det finns någon eller några extra föräldrar som kan hjälpa till, då det kan bli lite tungt. Sargen byggs ihop enligt specifikt schema. Efter sargbygget ska halva gruppen sätta upp de räcken som tillhör Adidasläktaren. De övriga ställer ut stolar till avbytarbåsen, 20 stolar till båda lagen samt två stolar i varje hörn av planen. 1,05 innan matchstart ska 4st av sargvakterna sälja matchprogram. De sargvakter som inte säljer matchprogram ska efter uppvärmningen plocka in alla bollar. När dem är klara med det samlas dem vid ”introtunneln”, dem ses vid tunneln 15 minuter innan matchstart. Där ska dem hjälpa till i samband med introt. När det är ca 2 minuter innan matchstart kan dem som säljer matchprogram lämna pengarna till ansvarig i Herr Event och sedan inta sina platser vid sargen. Vid första pausen kan sargvakterna passa på att äta och dricka. Detta görs i omklädningsrum 1, ingen förtäring i anslutning till planen. Viktigt att vara på sina platser 2 min innan matchstart. I andra pausen ska sargvakterna plocka upp bollarna efter bollkastningen. Viktigt att vara på sina platser 2 min innan matchstart. Efter matchen är det dags att plocka ihop sargen, ta ner räckena från Adidasläktaren, plocka bort stolarna och sedan städa huvudläktaren. Till allt detta är det jätte bra om ytterligare några föräldrar hjälper till. När allt är klart får alla gå hem så ju fortare desto skönare för alla. Kom ihåg att lämna tillbaka den lånade tröjan. Övrigt att tänka på: - Alla sargvakter måste ha inneskor på sig - Mobiltelefoner får gärna tas med, men använd den inte under matchen! - Keps och mössa lämnas i omklädningsrum 1 (ingen sitter med dem på under matchen) - Ett tips är att ni bestämmer en enhetlig klädsel, tex att alla sargvakterna har på sig sina AIK overalls byxor på sig, det ser mycket snyggare ut
Övrigt AIK Innebandy P98 föräldrarmöte