Video for Kvalitet Jonas Persson. 22 Video for Kvalitet Vad gör en video till ett bra läringsobjekt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
För att göra avklippta hörn på en bild använder man sig av verktyget Picture Shape. Detta verktyg hittar du under fliken Picture Tools (som du får upp.
Advertisements

Vi bläddrar i minnenas arkiv eller Va’ va de vi sa Om framtiden !
Processledare Peer A Peer B Peer C Peer D Peers/ Peer-profil Innovations- systemsexpert PraktikerNäringslivHögskolaInternationell Val av peer-grupp X X.
ÖGONBLICKSBILDER FRÅN EN VÄRLD I FÖRÄNDRING. Wolfgang Sachs.
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
1.Numerical differentiation and quadrature Discrete differentiation and integration Ordinary.
Landscaped Spaces Design for Health This slide show contains images related to health and the built environment. For more information see
Vägledningscentrum Career guidance centre
Transport models Are they really that important? Christian Nilsson, WSP 17 October 2014.
How to learn a Second Language?
Presens och imperfekt av have. Translate! Jag har huvudvärk. Hon har en röd Volvo. De har två barn tillsammans.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
Prevention i befolkning Diagnos Recidiv/generalisering Avlida i cancer Försämring Frisk Leva med cancer Symtom hos individ Frisk.
Biennial Goals 2014 – 2016 Living up to our mission Conviction – Commitment – Courage Proposals presented and voted on at the ZI 2014 Convention Zonta.
En utvecklingsmodell för (ingenjörs)utbildning Roger Renström.
Deliveries by train All photos: Jonas Jernberg. In our ambition to find the best solutions for the enviroment We are certified by ISO and FSC. We.
Mathematics 1 /Matematik 1 Lesson 7 – complex numbers Lektion 7 – Komplexa tal.
Delaktighet i Finska HC nätverket Johanna Reiman
ATLAS-experimentet i skolan Stockholms universitet
Hur lär man sig att arbeta? Donald Schön The Reflective Practitioner – how professionals think in action.
Mathematics 1 /Matematik 1 Lesson 5 – experimental data and their models Lektion5 – experimentell data och deras modeller.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
Learning study som aktionsforskningsprocess: Lärares och elevers parallella lärande.
1-1 Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Pearson Addison-Wesley 1-1 Programmering 7.5 hp Programmering är... creativ, fascinerande, roligt,
1 Integrerad samverkan – trendspaning på definitioner Jonas Wells, Nationella Nätverket för Samordningsförbund
Demokrati Representativ demokrati – rösträtt, val som höjdpunkt. Deliberativ demokrati – kommunikativa processer, kollektiv beslutfattning.
studenter 575 medarbetare Högskolan Väst 2.
Don´t just try! Do! Emma Nääs
APA American Psychological Association Föreläsning Göran Brante.
Speciellt intressant i kundbelåtenhet i Finland Tuovi Päiviö-Leppänen
We use a two-color headline system to highlight our rational and emotional side alike. The first line appears in blue (the rational side), the second line.
Skolledardagen Platsen var Birger Jarl i Stockholm Jag var där och Eva-Lis Sirén Men även Ann-Marie Begler, GD Skolinspektionen Hennes råd till.
THINGS TO CONSIDER WHILE PLANNING A PARTY Planning an event can take an immense amount of time and planning. Even then, the biggest problem that arises.
STEPS TO FOLLOW FOR BECOMING A SHIP CAPTAIN A career as a ship captain can be a tedious task. Ship captains take care of business, navigation and operation.
SAFETY EQUIPMENT USED IN MARITIMEOPERATIONS One of the most important sections in maritime courses consists of boat and ship operations. Safety is an important.
Advice from Bronx Best Real Estate Attorney. Jagiani Law office of New York has been successfully working as divorce attorney & Real estate attorney for.
Law abiding grounds of filing a divorce Jagianilaw.com.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
Tennis as they see it Research on attitudes to tennis of junior tennis players through gender perspective.
Toward modern employment protection
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Course info.
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
Planering i matematikundervisning
Hoppas det här går hem ! Bildspelet vecka 3 5 BE ® BrucElvis
Action Learning.
We are the world There comes a time When we head a certain call When the world must come together as one There are people dying And it's time to lend.
Formal Languages, Automata and Models of Computation
My role model.
Action Learning.
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Jonas Wells, Nationella Nätverket för Samordningsförbund
Vattenfalls Idrotts- & Fritidsförbund
Ny styrelse HGF Årsmöte 2018
Vi gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen
Changes version bakisakuten.se.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.SI.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RS.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.IN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.VN.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.RO.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.EE.
Publish your presentations online we present SLIDEPLAYER.CO.IL.
Föräldrainformation av familjewebben
Presentationens avskrift:

Video for Kvalitet Jonas Persson

22 Video for Kvalitet Vad gör en video till ett bra läringsobjekt.

33 Video for Kvalitet Fokus på lärande Mål Producera videor baserade på forskning Utveckla och använda evalueringsinstrument Studera effekten av videor på lärande

44 Historia och framtid? Videoföreläsningar 1.0 Aktuella föreläsningar läggs ut efter live-föreläsningen. Repetition och ersättning av passivt lyssnande. Videoföreläsningar 2.0 Special föreläsningar om viktiga tema, kortare min. Aktivt redigerade. Forskningsbaserade!

55 Video for Kvalitet Behov Bakgrundsinformation om användarna Information om bruk och effekter av videor Objektiva studier

66 Video for Kvalitet Steg 1: Videor baserad på tillgänglig forskning Pedagogisk och didaktisk forskning Kognitionsforskning Produktionen av videor (hittills) är baserade på Mayer’s Multimedia Learning Principles och minimering av distraktorer.

Multimedia Learning Pre-training principle: People learn better from a multimedia lesson when they know the names and characteristics of the main concepts Modality principle: People learn better from animation and narration than from animation and on-screen text Multimedia principle People learn better from words and pictures than from words alone Personalization principle People learn better when the words are in conversational style rather than formal style Voice principlePeople learn better when words are spoken in a standard-accented human voice than in a machine voice or foreign-accented human voice Image principle:People do not necessarily learn better from a multimedia lesson when the speaker’s image is added to the screen Coherence principle: People learn better when extraneous words, pictures, and sounds are excluded rather than included. Signaling principle: People learn better when the words include cues about the organization of the presentation Redundancy principle: People learn better from animation and narration, than from animation, narration, and on on-screen text. Spatial contiguity principle: People learn better when corresponding words and pictures are presented near rather than far from each other on the page or screen. Temporal contiguity principle: People learn better when corresponding words and pictures are presented simultaneously rather than successively Segmenting principle People learn better when a multimedia lesson is presented in learner-paced segments rather than as a continuous unit.  Individual differences principle: Design effects are stronger for low-knowledge learners than for high-knowledge learners. Design effects are stronger for high- spatial learners than for low-spatial learners.

88 Video for Kvalitet Produktionen vilar på tre ben: Hög faglignivå Didaktiskt genomtänkt presentation Hög produktionsteknisk kvalitet

99 Video for Kvalitet Produktion Hög ljud och ljus kvalitet i videon. Studioinspelningar Redigering av videor Presentatören focuserar på kameran Följer en formell strategi vid presentation och problemlösning Kontext-oberoende självständiga videor.

10 Video for Kvalitet Produktion (publiserade) med KTDiM: Problem solving (Math II, Spring 2014) 66 videos. Problem solving (Math I, Fall 2014) 66 videos Introduction (Math I, Fall 2014) 10 videos

11 Video for Kvalitet Produktion (planerade, inspelning och redigering, inte publiserade): Tematiska (Matematikk I (under produktion), Matematikk II (planering), KTDiM) Kemi & Fysik (Laboratorie videor (planering), VKR + IKJ,IFY) –HMS –Utrustning –Procedyrer –Instruktioner

12 Video for Kvalitet – Ökad interaktivitet Möjlighet att lägga till ökad interaktivitet Med ny video-portal finns möjlighet till interaktivitet. Quiz som testar förståelse. Aktiviteter som ökar lärandet. Möjlighet att enkelt hoppa tillbaka i video. Möjlighet att hoppa till andra videor. Möjlighet att lägga in test som måste klaras innan man kan gå vidare.

13 Historia och framtid? Videoföreläsningar 1.0 Aktuella föreläsningar läggs ut efter live-föreläsningen. Repetition och ersättning av passivt lyssnande. Videoföreläsningar 2.0 Special föreläsningar om viktiga tema, kortare min. Aktivt redigerade. Forskningsbaserade! Videoföreläsningar 3.0 Ökad interaktivitet – ”spel-liknande”. Quiz för att se om studenten förstått, möjlighet att förklara missförstånd och alternativa föreställningar interaktivt. Krav att klara frågor innan man kan gå vidare. Videoföreläsningar 4.0???

14 Video for Kvalitet - Evaluering Evalueringsinstrument: Concept inventories Bruk av videor (Access data från videoportal) Eye-tracking (uppmärksamhet) Intervjuer Frågeformulär

15 Video for Kvalitet - Evaluering Bruk (preliminära): Föreläsningar Ma 2, V2014Oppgavelösning Ma 2, V2014

16 Video for Kvalitet - Slutsatser Viktigt med hög kvalitet på videor, speciellt ljud. Undvik distraktorer Korta videor Studenter vid NTNU använder oppgavelösningsvideor för att förbereda sig till examen. Föreläsningsvideor används främst i samband med ordinarie föreläsningar. Begränsad användning under examensförberedelser.

17 Video for Kvalitet - Slutsatser Viktigt att videor baseras på Fag, Produktion och Didaktik, i samarbete. Videor bör sättas in i ett läringssammanhang.

18 Quo Vadis? Vilka kan använda videorna? Studenter vid NTNU Preparandkurser för blivande studenter Fjernundervisning. Material för kurser på andra högskoler. Möjlighet till NTNU kurser/examen på andra högskoler ger möjlighet till överföring till NTNU. Material för privatister. Material för intresserade elever på vgs.

19 Medarbetare och Samarbeten VfK –Eirik Wattengård (MMS) KTDiM –Jørgen Endal og Nikolai Høiland Ubostad VKR Per-Odd Eggen, Peter van Marion (Skolelaboratoriet, PLU) Elisabeth Egholm Jacobsen, Bjørn Hafskjold(IKJ) Erik Wahlström (IFY)

20 Caveat! «I believe that the ……… is destined to revolutionize our educational system and that in a few years it will pupplant largey, if not entirely, the use of textbooks. I would say that on average we get about two percent efficiency out of schoolbooks as they are written today. The education of the future, as I see it will be conducted through the …….. Where it should be possible to obtain one hundred percent effiency.» Thomas Edison i 1922 om filmen.