SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015
Syfte och mål – Ersätta befintliga ramavtal på järnhandelsvaror – Enkelt att avropa - en leverantör per geografiskt område – Webbutik med unik inloggning – Leverantörer med utvecklade e-handelslösningar – Närhet till kunden – indelning i många små geografiska områden (kommuner) – Butik inom respektive geografiskt område premieras – Konkurrenskraftiga priser och leveransvillkor – Ramavtal med fullsortimentsleverantörer
Omfattning Ramavtalet är indelat i 11 produktgrupper: ›Infästning (spikar, skruvar, muttrar, beslag och pluggar) ›Handverktyg (hammare, tänger, skruvmejslar, vinklar och gripverktyg) ›Förnödenheter (tejp, lim, fog, färg och penslar) ›Elverktyg (såg, slip, skruvdragare och dammsugare) ›Tillbehör elverktyg (borr, sågblad, dammsugarpåsar och borrsatser) ›Skyddsutrustning (skyddshandskar, hörselskydd, huvudskydd och första hjälpen) ›Redskap (spade, kvast, skyffel och hink) ›Verkstadsutrustning (verktygslåda, stege, verktygshållare och avlastningsvagn) ›Elmaterial (jordfelsbrytare, bygglampor, sladdar, kablar och grenuttag) ›Sanitet (toalettstolar, blandare, duschtermostat) ›Svetsverktyg (svetsmaskiner, rörtråd, svetsklammor, svetskablar och andra svetstillbehör) Alla artiklar som ramavtalsleverantören har i sitt sortiment av järnhandelsvaror ska ingå i ramavtalet. Det innebär att UM ska kunna avropa alla artiklar som tillhör någon av de ovannämnda produktgrupperna.
Upphandlingen Öppet förfarande Upphandlingen var indelad i 290 geografiska områden En leverantör per geografiskt område antagen Totalt inkom fem anbud Tre anbud uppfyllde inte upphandlingens krav En anbudsgivare överprövade tilldelningsbeslutet i förvaltningsrätten
Ramavtalsleverantör Tools AB
Här hittar du information om ramavtalet På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.
Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).
Vad händer efter avropsanmälan? 1.Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan 2.Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan 3.Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet 4.Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.
Ramavtalsnytta för beställare 1.Färdigupphandlade ramavtal – bara att anmäla avrop 2.Enkelt att avropa – en leverantör per geografiskt område 3.Fullt sortiment av järnhandelsvaror till bra priser och villkor i övrigt 4.Egen webbutik för ramavtalskunderna 5.Välutvecklad e-handelslösning 6.Butiksetablering i fler än 60 kommuner
Kontakt ›Telefon: ›E-post: ›Öppettider: måndag-torsdag , fredag