SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur länge har vi haft vi regler?
Advertisements

Hjälpmedels-försörjning
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Läkemedel mot Gauchers sjukdom och Niemann Pick Typ -C Uppdaterad
Hur du praktiskt tillämpar ramavtalet Resebyråtjänster
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Inköpsrutiner.
1 Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan Ramavtal i offentlig upphandling Förbundsjurist Ulf Palm Sveriges Kommuner och Landsting.
Managementkonsulttjänster
”Först med uppföljning blir kraven verkligt styrande” Projektledare Jan Jäderberg.
Lanseringsmöte för Agresso-tjänster
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
1 IMPLEMENTERING AV HANDLINGSPLAN Bakgrund Regeringen har beslutat att statliga myndigheter ska hantera beställningar elektroniskt senast.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Lägesrapport Trygghetstjänster Trygghetslarm  Planering/beslut i kommunerna  SKL - Vägledning - Stöd till kommunerna (två regioner avböjt, fem kvarstår)
Avropsstöd Trygghetslarm och larmmottagning 2012.
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
Regler för upphandling Med offentlig upphandling avses de åtgärder som vidtas av en upphandlande myndighet för att tilldela ett kontrakt eller ingå ett.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
Kontakt anbudsgivare- beställare under upphandlingstiden? ”Får man prata med varann? I så fall när och om vad?” Vad säger reglerna ? Hur hanterar man det.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
LOV och LUF.
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandling Therese Klaar, inköpschef.
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Birgitta Laurent.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Informationsträff om nytt upphandlingsförfarande för SK-kurser
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Regler för upphandling
Förnyad konkurrensutsättning
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
Hjälpmedels-försörjning
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Dynamiskt inköpssystem (DIS)
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Presentationens avskrift:

SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015

Syfte och mål – Ersätta befintliga ramavtal på järnhandelsvaror – Enkelt att avropa - en leverantör per geografiskt område – Webbutik med unik inloggning – Leverantörer med utvecklade e-handelslösningar – Närhet till kunden – indelning i många små geografiska områden (kommuner) – Butik inom respektive geografiskt område premieras – Konkurrenskraftiga priser och leveransvillkor – Ramavtal med fullsortimentsleverantörer

Omfattning Ramavtalet är indelat i 11 produktgrupper: ›Infästning (spikar, skruvar, muttrar, beslag och pluggar) ›Handverktyg (hammare, tänger, skruvmejslar, vinklar och gripverktyg) ›Förnödenheter (tejp, lim, fog, färg och penslar) ›Elverktyg (såg, slip, skruvdragare och dammsugare) ›Tillbehör elverktyg (borr, sågblad, dammsugarpåsar och borrsatser) ›Skyddsutrustning (skyddshandskar, hörselskydd, huvudskydd och första hjälpen) ›Redskap (spade, kvast, skyffel och hink) ›Verkstadsutrustning (verktygslåda, stege, verktygshållare och avlastningsvagn) ›Elmaterial (jordfelsbrytare, bygglampor, sladdar, kablar och grenuttag) ›Sanitet (toalettstolar, blandare, duschtermostat) ›Svetsverktyg (svetsmaskiner, rörtråd, svetsklammor, svetskablar och andra svetstillbehör) Alla artiklar som ramavtalsleverantören har i sitt sortiment av järnhandelsvaror ska ingå i ramavtalet. Det innebär att UM ska kunna avropa alla artiklar som tillhör någon av de ovannämnda produktgrupperna.

Upphandlingen  Öppet förfarande  Upphandlingen var indelad i 290 geografiska områden  En leverantör per geografiskt område antagen  Totalt inkom fem anbud  Tre anbud uppfyllde inte upphandlingens krav  En anbudsgivare överprövade tilldelningsbeslutet i förvaltningsrätten

Ramavtalsleverantör  Tools AB

Här hittar du information om ramavtalet På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Innan första beställningen….. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten ha bekräftat sitt intresse att beställa från ramavtalet. De som får beställa från ramavtalet finns i bilagan ”Avropsberättigade parter” till ramavtalet. Upphandlingschef, eller annan ansvarig, måste först göra en avropsanmälan på ramavtalet på vår hemsida. I samband med avropsanmälan godkänns också SKI:s allmänna villkor (för mer information läs SKI:s allmänna villkor på hemsidan). Beställare kan sedan kontakta respektive ramavtalsleverantörs kundtjänst för beställning av produkt (läs mer under ”Beställning” i avropsstödet).

Vad händer efter avropsanmälan? 1.Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan 2.Om ni använder TendSign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan 3.Vi meddelar varje fredag ramavtalsleverantörerna att avropsanmälan är gjord, så att leverantörer vet vilka som avser att avropa på avtalet 4.Ramavtalsleverantören tar påföljande måndag kontakt med inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropsanmälan.

Ramavtalsnytta för beställare 1.Färdigupphandlade ramavtal – bara att anmäla avrop 2.Enkelt att avropa – en leverantör per geografiskt område 3.Fullt sortiment av järnhandelsvaror till bra priser och villkor i övrigt 4.Egen webbutik för ramavtalskunderna 5.Välutvecklad e-handelslösning 6.Butiksetablering i fler än 60 kommuner

Kontakt ›Telefon: ›E-post: ›Öppettider: måndag-torsdag , fredag