Ewa Care Magdalena Gräff Trygghet i vardagen Vi erbjuder en tjänst till dig och dina närstående.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Hemtjänst.
Advertisements

Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Tyresö – en del av Storstockholm
IPad grundkurs.
Barnanpassad utredning
Med glasdörrar på skåpen i köket så ser du genast vad som finns på hyllorna. Det underlättar också att ha en bra och logisk struktur i skåp och lådor,
Vad innebär val av vårdenhet?
Bengt Andersson Hjälpmedelsinstitutet
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Centrala innehåll och kunskapskrav
Med pengar kan du köpa dig ett hus, ....men inte ett hem.
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
1 ACTION – en modell för anhörigstöd och egenvård IT-stöd för vård och omsorg i hemmet Blekinge 27 april 2006 Lennart Magnusson Elizabeth Hanson Högskolan.
Teknik för presentatören 1. Språk - Anpassa alltid språket till den minst insatta åhöraren 2. Tempo - Ta i för att sprida energi! Le! - Var inte rädd för.
Visionary solutions, provided with care.
Föreskrifter/ allm råd Systematiskt kvalitetsarbete SN ska ha rutiner för att upptäcka och åtgärda missförhållanden i fam hemmet eller HVB inleda.
Stöd i vardagen till psykiskt funktionshindrade - utgångspunkter
Linnéa 5, Ljungby 2 Inga-Lill Palm, arbetsterapeut kommunen
Källkritik. Uttryck man bör känna till… Avsändare – den som skickar informationen.. Mottagare – den som tar emot informationen… Syfte – Varför? Skillnad.
Diagnos och delaktighet
Anhörigstöd i Sunne kommun
Äldreomsorg på distans. Tekniken Målgruppen80+ Pekskärmsdator ”- När jag fick veta att jag skulle få skärmen hade jag stor förväntan, men visste samtidigt.
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
Sammanställning av enkätsvar med familje- och fritidsknytning från drogvaneundersökningen åk 9, mars 2009.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
BÖNEDAG FÖR MÄNNISKOHANDELNS OFFER. dags att ändra på att mer än 30 miljoner människor lever i slaveri.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Personas Att använda vid PCP – personcentrerad processkartläggning.
Myndigheten för delaktighet Välfärdsteknik – för bättre vård och omsorg Luleå
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tänker och känner? Hör? Ser? Säger och gör? Svårigheter Framgångar.
Trygg och säker hemma SVOM
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Hemtjänst.
Hem- och konsumentkunskap Lek 2
Heby kommuns kvalitetspolicy
Bostäder anpassade för äldre?
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultat från brukarundersökning – Hemtjänst Mölndal
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
ANHÖRIGSTÖD.
Verksamhetsbeskrivning
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Storken – och andra sätt att tala om sexualitet med barn
Hållbar utveckling.
För föräldrar till barn 6-12 år
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultat nationella brukarundersökningen 2017
Anhörigstödet i Falkenberg
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Maximera lärandet™ - för effekt och resultat
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
GÖR DIN VARDAG EN E-TJÄNST.
Presentationens avskrift:

Ewa Care Magdalena Gräff Trygghet i vardagen Vi erbjuder en tjänst till dig och dina närstående

Farmor, 97 år Vi har koll på farmor Bor själv hemma Har hemtjänst Är rädd att trilla och ingen hittar henne Glömmer ibland trygghetslarmet Känner sig ofta otrygg Vill inte be om hjälp Känner sig till besvär

Farmors hjälpare Vi hjälper farmor Hemtjänst, trygghetslarm 3 sönner, handlar och tar all admin Barnbarn, besöker och ringer Ewa Care

En extra trygghet ❖ Få larm om kaffekokaren, TV:n, mikron inte använts ❖ Få larm om temperaturen sjunker/stiger i hemmet ❖ Få larm om aktiviteten upphör i hemmet ❖ Få larm om ingen går på toaletten ❖ Få larm om ingen gått upp ur sängen

❖ Tillsammans väljer man ut saker som du alltid gör i vardagen ❖ Ewa Care påminner att något inte är som vanligt ❖ Du har enkla sensorer i ditt hem ❖ Mottagaren ser information på sin smartphone Enkel teknik

Vad gör vi? ❖ Ewa Care hjälper på dina villkor ❖ Vi ger en extra trygghet för hela familjen ❖ Vi upptäcker om beteende och vardagsliv ändras hos dig. ❖ Vi ökar din säkerhet i vardagen

Vi blir alla äldre. Hur vill du att ditt åldrande ska vara?

Ett tryggare alternativ När du vill bestämma själv