Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Affärsidé Genom besök hos kunden sälja nyckelfärdiga fönster- och dörrbyten. Vision Att vara det självklara valet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EEF:s 6 steg till Energieffektivisering
Advertisements

Världens resurser är begränsade
Spara el Enkla och konkreta tips på hur du kan banta din elräkning!
MDK.
Möjligt och omöjligt Reduktion av effekttopp
Tre kritiska situationer
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
FÖRETAGSPRESENTATION
Innehåll  Vår historia  Om familjen och våra vänner  Vår affärsidé och vision  Våra erbjudanden  Pergo et Perago!
Välkommen till Stångåstaden!
Av: Sara, Louise, Moa, Sofija, Marija ♥
FÖRENKLING & DEFINITION AV SOLUTION SELLING
Tre kritiska situationer
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Hur gör vi tandvården (mer) hälsoinriktad?
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
Komponentavskrivning Sandvikens kommun
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Källa: Svensk Fjärrvärmes prognos samt beräkningar på SCB:s statistik EN 16 SM 0204 Övrig uppvärmning.
Hur kommer den till? …trots att (nästan)ingen vill?
Det går bra nu! ” all time high” Resultat efter finansnetto 287 Mkr.
Läkarstudent i Norrbotten Gemensam kampanj: gemensam energieffektivisering, med våra tre norrländska landstingsgrannar, Jämtland, Västernorrland och Västerbotten.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
50 % CO2e
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kvalitetsarbete i Kungsbacka Vision Kvalitetspolicy KOMmentaren Kvalitetsdeklarationer.
Microsoft OEM Anouar Ben Jemia OEM Distribution & Breadth Manager
Vi kommer att ta upp: Har vår skola grön el?
EU-motstånd förr och nu Transkription:. 01:29 – 02:10 Ja, i Sverige har vi ju inte jättemånga partier kvar som faktiskt driver(1)
Hur smart kan man bli som elkund?. Svensk Energi - elbranschens samlade röst 169 medlemskoncerner – 351 företag 88 elproducenter – MW 157 elnätsföretag.
Marknadsområdenas försäljning av P och K, ton/år.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
De prioriterade energimålen El-effektiviteten ska öka Förbrukningen av fossila bränslen ska minska.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Introduktion Södertörn Huddinge, Botkyrka, Södertälje, Salem, Nynäshamn, Tyresö, Haninge, Värmdö och Arbetsförmedlingen AMO 3 Vision Nyanlända bidrar med.
Sol-el nu och om tio år. OM SOLECT POWER ☼Solect Power säljer nyckelfärdiga solcellssystem, med komponenter från noga utvalda leverantörer ☼Äkta paret.
Ellära Grundutbildning
OLIKA VAL ATT TA STÄLLNING MELLAN.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
MODULBYGGNADER.
Extra pengar till lagkassorna. Information till alla ledare i IF Lödde. Hej alla ledare i IF Lödde. Vi i styrelsen har under åren sett att det finns ett.
Välkommen som nyanställd till oss!. Våra kärnvärden Varför kärnvärden Historik.
Rikshem Malin Söderman Regionchef Norr. Historia och utveckling Juli AP-fonden köper Dombron. Säljare Vasakronan September 2011 Byter namn till.
Fjärrvärmeåret Marknadsandel av uppvärmning bostads- och affärsbyggnader samt offentliga byggnader Värmepump: inkl. elektricitet förbrukat.
Energiförbrukning på 1900 Elektriciteten har precis börjat användas, det är mest fabriker och finare familjer som har fått el.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Extra föreningsstämma Brf Risten 23 mars 2017
ICA Maxi Nacka och Boo IF – för ett aktivt Nacka!
Primärvården - Det självklara valet för god vård och hälsa
Årsmöte SVMF Lars Petersson
3.6 Area Parallellogram A = b ∙ h Romb A = b ∙ h Kvadrat A = s ∙ s
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Affärside Mohammed Ibrahim.
Planeringsfasen av arrangemang
Produktion och export av sågade barrträvaror
KAPITEL 9 Pris och moms.
Marknad, målgrupp och mål
Välkomna! Klicka på fotografiet för att starta filmen!
VISION LEAD THE JEANS MARKET IN SWEDEN
Länsstyrelsen information Energihandlingsplan Landstinget Västmanland
Namn på det lokala distriktet/kundområdet
(Företagsnamn) Affärsplan
Vi förenklar era affärer - Det här är UpphandlingsCenter
Kap. 1 Planera sortimentet
Energikartläggning Vad innebär det?.
Fler och fler kunder vill leva mer elektriskt
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Tre kritiska situationer
Energi Älvkarleby Ridklubb
Extra pengar till lagkassorna
Presentationens avskrift:

Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016

Affärsidé Genom besök hos kunden sälja nyckelfärdiga fönster- och dörrbyten. Vision Att vara det självklara valet för alla fönsterbytare. Misson Alla ska rekommendera oss.

Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 MFM organisation Sälj organisation (ca 50 agenter) Montage organisation (ca 50 montageföretag) Support organisation (65 medarbetare)

Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Marknadsandel Småhusenhet, Helårsbostad för 1-2 familjer (SCB kod 220) Fritidshus (SCB kod 221) Lantbruksfastighet (SCB kod 120) Totalt:

Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Anta att 3% byter fönster varje år, st KW är snitt förbrukningen för uppvärmning av en villa 30% är besparingen vid fönsterbyte (4 500KW) Detta innebär att den totala besparingen för ett fönsterbyte är: 353 GW Vad händer om vi får 10% att byta Nästan 1 TW Vi köper idag ca: 4,2 TW ”smutsig” el

Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016 Vad skall vi prioritera?

Diskussion/Frågor? Mockfjärds Fönstermästaren / Mars 2016