Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Överbryggningsprojekt i tre steg: Kontinuerlig högskolemedverkan under hela gymnasietiden Valbar matematikkurs i årskurs 3 Utvärdering efter första högskoleåret.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Överbryggningsprojekt i tre steg: Kontinuerlig högskolemedverkan under hela gymnasietiden Valbar matematikkurs i årskurs 3 Utvärdering efter första högskoleåret."— Presentationens avskrift:

1

2 Överbryggningsprojekt i tre steg: Kontinuerlig högskolemedverkan under hela gymnasietiden Valbar matematikkurs i årskurs 3 Utvärdering efter första högskoleåret

3 Steg 1 Detta för att Kontinuerlig kontakt med högskolan: (årskurs 1, 2 och 3) medverkan av högskolelärare i alla obligatoriska matematikkurser Ge matematiklärarna en möjlighet till kompetensutveckling. Introducera undervisning på högskolenivå redan under gymnasietiden. Stimulera och motivera till högskolestudier.

4 Steg 1 fortsatt Matematik E 10h tillämpning av differentialekvationer. Matematik D 8h integralkalkyl. Matematik C 3h derivatatillämpningar. Matematik A 2h matematikens historia. Matematik B 5h klassisk geometri och bevisteknik.

5 Steg 2 Årskurs 3 Matematikbreddningskurs erbjuds eleverna på det individuella valet Kursinnehållet planeras i samarbete mellan gymnasieskolan och högskolan. Kursen har fokus på den matematik som högskolorna menar är nödvändig för att klara högskolestudier, men som idag behandlas bristfälligt i gymnasiets kurser.

6 Steg 3 Har ö verg å ngen till h ö gskolan blivit l ä ttare? Efter gymnasiet Projektet utvärderas Har projektet positiv effekt på icke matematikintensiva högskolestudier? Hur klarar studenterna första året på högskolan?


Ladda ner ppt "Överbryggningsprojekt i tre steg: Kontinuerlig högskolemedverkan under hela gymnasietiden Valbar matematikkurs i årskurs 3 Utvärdering efter första högskoleåret."

Liknande presentationer


Google-annonser