Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________."— Presentationens avskrift:

1

2 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Ny Affär Alla våra kundprojekt bygger på vår egen Razorsales modell för säljutveckling…

3 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Ny Affär

4 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Ny Affär

5 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Ny Affär

6 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Ny Affär Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Kr

7 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Potentiella Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Professionella presales samtal % Kvalificerade möten Kvalificerade återkomster 80 – 90 % Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Rätt steg mot avslut + effektiva Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja.

8 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Potentiella Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Professionella presales samtal % Kvalificerade möten Kvalificerade återkomster 80 – 90 % Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Rätt steg mot avslut + effektiva Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja.

9 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Potentiella Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Professionella presales samtal % Kvalificerade möten Kvalificerade återkomster 80 – 90 % Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Rätt steg mot avslut + effektiva Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja.

10 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event

11 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event

12 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss.

13 1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Antal % Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja… Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Professionella presales samtal % Kvalificerade möten Kvalificerade återkomster 80 – 90 % Rätt steg mot avslut + effektiva Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event

14 Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan

15 Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning

16 Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy”

17 Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team

18 Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team Steg 5 Vi ökar era inkommande förfrågningar genom ”Lead Generation”

19 Garanterat ökade säljresultat!


Ladda ner ppt "1:a Möte Offert process Avsluts process Nej Ja Potentiella Kunder Befintliga Kunder A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________."

Liknande presentationer


Google-annonser