Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips."— Presentationens avskrift:

1

2 Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips och råd från de mest lönsamma och högpresterande säljarna och säljtränarna. Vi förmedlar säljtipsen via mobilsamtal, SMS och webb för att spara tid och förenkla.

3 Sammanfattning, Sellmaster konceptet: 1. Bästa säljtipsen via mobilsamtal 1 gång/vecka 2. Tipsen och ”Att-göra-lista” via SMS. 3. Personligt tipsbibliotek på webben. 4. Möjlighet att alltid kunna ringa in för att repetera eller lyssna på säljtipsen igen. 5. Coachningstips varje vecka via SMS. 6. Arbetsuppgifter och handlingsplan på webben. 7. Säljtipsen i PowerPoint för säljmöten via e-post till dig som är chef. 8. Webbaserad statistikmodul med uppföljning av besök, offerter och orders med nyckeltal och topplistor på säljarna.

4 Abonnemangs- former Anpassad säljskola för ditt företag Speaker: Harald Treutiger

5 5 Referenser Trots att annonsmarknaden för digital marknadsföring rasat med nära 20 procent under Q har Pricerunners säljteam, mycket tack vare Sellmaster, lyft försäljningen. Med smarta, återkommande tips har vi ökat kompetensen hos säljarna i det vardagliga arbetet. Dessutom har Sellmaster ökat engagemanget hos säljteamet och gjort oss mer medvetna om vilka insatser vi måste jobba vidare med för att förbättra resultatet på såväl individuell som team nivå. Victor Dahlborg Marketing & Brand Director

6 6 Referenser Vi på Bureau Veritas arbetar själva med ständiga förbättringar i vår organisation. Sellmaster konceptet passar väl in och kan enkelt appliceras i detta synsätt. Sellmasters tips kommer varje vecka som en frisk påminnelse och stöd om vikten av att göra "rätt" prioriteringar och att vara noga med detaljerna. Ett av mina favorittips är tipset, - ”Hur många offerter blir affär?” Det är ett av flera lysande bra exempel på hur flera förhållandevis små detaljer i de olika stegen i säljprocessen, gör helheten och levererar efterfrågade och ibland mer än förväntade resultat. Med vänliga hälsningar Bureau Veritas Kenneth Larsson Sales and Business Development Manager

7 Horton International är en global konsultorganisation för Executive Search. Företaget grundades 1978 i USA av Bob Horton och har över 35 kontor och 100 konsulter världen runt. Horton har en stark position i Norden med ca 25 konsulter. I våra uppdrag utnyttjar vi den samlade kompetensen inom Horton International och arbetar i team Som konsult är det lätt att glömma sin egen utveckling, framförallt när det gäller försäljning. Därför passar Sellmasters slagkraftiga tips utmärkt. Man väljer själv när jag vill ta del av tipsen. För min del så lyssnar jag på tipsen tidigt på morgonen på väg till jobbet, det ger mig möjlighet att direkt praktisera de nya lärdomarna när jag kommer till kontoret. Michael Rooslien Partner Horton International Referenser


Ladda ner ppt "Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips."

Liknande presentationer


Google-annonser