Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Attraktiv region Eivor Bryngelson Lars Wallrup,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Attraktiv region Eivor Bryngelson Lars Wallrup,"— Presentationens avskrift:

1 Attraktiv region Eivor Bryngelson Lars Wallrup,

2 Norrbotten ska vara känt som en dynamisk region Norrbotten ska präglas av en positiv självbild MålMålgrupper Nyckelpersoner Ledare i länet Unga människor

3 ORGANISATION ATTRAKTIV REGION Referensgrupp Kommunerna Näringslivet Swedish Lapland Besöksnäringen m fl Unga människor Informatörs- nätverk Styrgrupp Landshövding, Landstingsråd, Rektor LTU, Ordf KF

4 Långsiktig satsning på marknadsföring inom och utom länet Del av Regionala tillväxtprogrammet, RTP1 och Regionala utvecklingsprogrammet, RUP - med tillväxtperspektiv Platsmarknadsföring Attraktiv region

5 Regionala partnerskapet

6 PR och mediebearbetning Ett gemensamt budskap (= en kommunikativ plattform) Attitydpåverkan Tre viktiga områden

7 Platsmarknadsföring KAPITAL FÖRETAG BESÖKARE INFLYTTARE STUDENTER

8 VARUMÄRKET NORRBOTTEN

9 Ett varumärke existerar i betraktarens huvud. Vare sig du tycker om det eller inte, är det allt någon känner till, tycker, säger eller tänker om dig – sant eller falskt, bra eller dåligt. Definition varumärke

10 Platsmarknadsföring

11 Målgrupp IgårIdag Kommunikationslandskapet

12 Norrbotten Platsmarknadsföring Scenmodellen

13 Paraplyet Devis, slogan Logotyp Minsta gemensamma nämnare Tvång Scenen Kärnvärden Gemensamt koncept Lika men olika Inspiration Platsmarknadsföring

14

15 Kommunikationsplattform NORRBOTTEN Storslaget Naturtillgångar Vidder Klimatet Basindustri Vi flytt int’ Handlingskraftiga Går vår egen väg Viljestarka Arbetsamma Kraftfullt


Ladda ner ppt "Attraktiv region Eivor Bryngelson Lars Wallrup,"

Liknande presentationer


Google-annonser