Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Framgångsdriv med Microsoft Dynamics CRM Name Titel Datum.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Framgångsdriv med Microsoft Dynamics CRM Name Titel Datum."— Presentationens avskrift:

1 Framgångsdriv med Microsoft Dynamics CRM Name Titel Datum

2 Kunder driver din framgång Det är viktigt att effektivt hantera hela kundlivscykeln – från marknadsföring, försäljning, service, till eftermarknad– detta är kristiskt för varje företags lönsamhet och tillväxt. “… companies with high customer satisfaction scores have blown the S&P 500 out of the water, especially over the last few years. Not only have they produced higher stock returns, but their stock values and cash flows have been less volatile.” - Harvard Business Review, March 2007

3 Traditionella CRM-säljare har misslyckats “User adoption remains a challenge, with 33% to 47% of customer management applications facing serious adoption issues.” AMR Research, September 2007 “User adoption remains a challenge, with 33% to 47% of customer management applications facing serious adoption issues.” AMR Research, September 2007 “Spending has reached an all-time high, with expectations nearly as lofty. But implementation failure rates have not improved, nor have ROI metrics.” AMR Research, September 2007 “Spending has reached an all-time high, with expectations nearly as lofty. But implementation failure rates have not improved, nor have ROI metrics.” AMR Research, September 2007

4 Passar de Anställda Rätt användarupplevelse för varje roll Framgång är en funktion av att systemet passar Passar ditt Företag Snabbt att implementera för att möta dina specifika behov Passar din Miljö Snabbt att driftsätta. Utnyttjar och integrerar med dina redan gjorda investeringar

5 Microsofts vision för CRM Levererar en användarvänlig lösning Levererar ett starkt konfigurerbart arbetsflöde Arbetar på det sätt som Din verksamhet gör Levererar en flexibel plattform som förenklar integration Fungerar så som teknologi ska Arbetar som Du gör

6 Ett ögonkast på Microsoft CRM Över 11,000 kunder från småföretag till koncerner Över 500,000 användare i mer än 80 länder Globalt nätverk av mjukvara och partners Snabbt, flexibelt och värt pengarna Full CRM svit som innehåller marknad, sälj, och service Office-igenkänning för snabb anpassning Multispråkfunktion med mer än 25 språk Avancerad SOA / Web services arkitektur

7 Medelstora företag Små företag Koncerner Dynamics CRM: Global Kundstock

8 Att driva globala kunder framåt Nortel förlitar sig på Microsoft Dynamics CRM:s flexibilitet och anpassningsförmåga som passar en global koncern med mer än 3000 användare. ING anpassade Microsoft Dynamics CRM för att få ett mer produktivt globalt system för inköp och försäljningsverksamhet. MCF använder sig av Microsoft Dynamics CRM för att minska ärendesamtalstiden med 80 % per samtal och orderläggningstiden med 90 %. Equinox anpassade Microsoft Dynamics CRM för att driva sina säljprocesser med 8 % högre personalproduktivitet samt 5 % högre ledningsproduktivitet. Cold Stone Creamery sköter sin medlemsskapsklubb i Microsoft Dynamics CRM, vilket har sparat dem miljontals dollar under 3 år. Mitsubishi Caterpillar

9 Microsoft Dynamics CRM svit Full CRM-svit med flexibilitet -Interaktioner -Marknadsföring -Försäljning -Service -xRM -Affärsprocesser -SOA -Flexibel implementation

10 Snabbt och enkelt säljstöd Gränssnitt som känns igen Ökar användandet och produktiviteten Arbetsflöden som driver säljprocessen ökar effektiviteten samt minskar risken för fel Inbyggd säljintelligens ger korrekt insyn och förhandsberäkningar

11 Kört hårt och produktiviteten kommer att löna sig Ett prospect skapas upp med rätt säljaktiviteter knutna till sig (workflow). Prospectet skickas automatiskt till innesälj som kvalificerar och bedömer prospectet. Prospectet skickas till rätt säljare som stänger affärern. Ett prospect efterfrågar mer information via webben.

12 HIDDEN SLIDE For a deep dive into Sales (discussion with VP, Directors, Sales Managers), drop the Sales BDM Deck in here for more content Pick and choose the slides that are most relevant to your audience

13 Snabb och enkel kundservice Flexibla kundanpassningar byggda på en stark plattform ger stöd för en föränderlig verksamhet Avancerad workflow- hantering ger kunden en positiv serviceupplevelse. Kompletta ärenderapporter från det enkla till det mer sofistikerade OLAP

14 Kör hårt och servicen blir ett plus i kanten Ärendet skapas genom flödeshantering. Ärendet skickas automatiskt till den person som bäst kan hjälpa till och är ledig. Ärenden kommer in via telefon, webb, eller andra kanaler. Kunskapsdatabasen söks igenom och en lösning föreslås.

15 HIDDEN SLIDE For a deep dive into Customer Service (discussion with VP, Directors, Managers), you can drop the Service BDM Deck in here for more content Leverage the slides that are most relevant to your audience

16 Enkelt och effektivt marknadsstöd Segmenteringsverktyg som hjälper dig att bearbeta “rätt” kunder. Arbetsflödesdriven- processes ökar chansen att nå “rätt” kunder på “rätt” sätt. Sammanställning av all kommunikation sparar tid och pengar.

17 Kör hårt och du kommer synas på marknaden En ny kampanj budgeteras, godkänns, och genomförs via olika kanaler. Kampanjsvar fångas upp; ROI följs upp och rapporteras regelbundet

18 HIDDEN SLIDE For a deep dive into Marketing (discussion with VP, Directors, Managers), you can drop the Marketing Automation BDM Deck in here Leverage the slides that are most relevant to your audience

19 Framgång är beroende av Flexibilitet Flexibilitet och valfrihet : Välj ägande – köpa loss eller prenumerationslicens Välj leverans – Egen server eller Hostat Välj hur användande - Outlook, webbläsare, mobil, annat Förändra närhelst din organisation/verklighet förändras

20 Varför välja Microsoft Dynamics CRM? “Kunder gillar Microsoft Dynamics CRM’s användarvänlighet och den låga inkörströskeln jämfört med andra CRM applikationer.” - Forrester Research, February 2007 “Kunder gillar Microsoft Dynamics CRM’s användarvänlighet och den låga inkörströskeln jämfört med andra CRM applikationer.” - Forrester Research, February 2007 “Om du vet hur du använder något av Microsofts Officeprogram, så vet du hur använder Microsofts CRM produkt.” - AMR Research, November 2007 “Om du vet hur du använder något av Microsofts Officeprogram, så vet du hur använder Microsofts CRM produkt.” - AMR Research, November 2007

21 DISKUSSION

22 Bilagor

23 Dynamics CRM för småföretag Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för tusentals små företag runt om i världen Nyckelord: Enkel, intuitiv användarupplevelse för Outlook och Internet Explorer. Integrerat marknad, försäljning och ärendehanteringsstöd. Enkel konfiguration av rapporter, workflow m.m Små företag

24 Dynamics CRM för medelstora företag Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för tusentals medelstora företag runt om i världen Nyckelord: Enkel, intuitiv användarupplevelse för Outlook och Internet Explorer. Integrerat marknad, försäljning och ärendehanteringsstöd. Enkel konfiguration av kort, rapporter, workflow, datamodell m.m Web service integration Medelstora företag

25 Dynamics CRM för koncerner Microsoft Dynamics CRM levererar lösningar för hundratals koncerner runt om i världen Nyckelord : Rollbaserad användning Enkel konfiguration av kort, rapporter, workflow, datamodell m.m Web service integration Flexibel SOA plattform Skalbart Koncerner

26 Microsoft Dynamics CRM arkitektur


Ladda ner ppt "Framgångsdriv med Microsoft Dynamics CRM Name Titel Datum."

Liknande presentationer


Google-annonser