Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Medlemskampanj Information i ett nötskal 140420. Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Medlemskampanj Information i ett nötskal 140420. Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350."— Presentationens avskrift:

1 Medlemskampanj Information i ett nötskal

2 Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350 medlemmar per år, många av naturliga skäl, och ett tillskott av ca 200 utan några särskilda insatser. Vi måste bryta nettobortfallet och få en tillväxt igen. Mål: 500 nya medlemmar totalt under 2014 till ca Ett annat mål är, att föryngra medlemskåren Vi skall även sträva efter att minska det icke naturliga medlemsbortfallet – dvs vi skall arbeta med medlemsvård.

3 Varför måste vi öka antalet medlemmar: Vi måste få större intäkter för att kunna vidmakthålla dagens servicenivå mot medlemmarna med kansli och arkiv och de bidrag vi årligen ger till bokproduktion, forskningsinsatser m.m. och av den verksamhet SFF bedriver för att stödja bevarandet av svensk flyghistoria. Hur går vi tillväga: Vi satsar på aktiva rekryteringsinsatser riktade både mot allmänt flygintresserade personer och mot sådana som är genuint och djupgående flyghistoriskt intresserade.

4 Var hittar vi dessa potentiella medlemmar: Vi har identifierat flera intressanta målgrupper som t.ex.: • SFF-medlemmars flygintresserade vänner • FV Kamratföreningar • Flygtekniska Föreningen • FFK Young Pilots • Flygmuseibesökare • Flygdagsbesökare • Piloter • Andra flyg- och militärhistoriska föreningar • Modellbyggare • Simulatorintresserade • Flygtekniska skolor

5 Vi satsar stort på värvningspremier – häng med! Den 1 februari lanserade vi en stor satsning på att få SFF- medlemmarna att värva nya medlemmar bland sina flygintresserade vänner och bekanta. Våra nuvarande medlemmar är de bästa ambassadörerna för SFF! Satsningen bygger på att man får en garanterad premie för varje ny medlem man värvar - en bok eller en flygfilm. Det skall löna sig att värva medlemmar! Man deltar samtidigt i en tävling: de tre bästa värvarna under året får en flygtur i en SK 60 som SwAFHF sponsrar! SwAFHF:s insats är mycket uppskattad!

6 Swedish Air Force Historic Flight bjuder de tre bästa värvarna på en flygtur i klassiska Saab 105 / SK 60 Foto: Lennart Berns

7 … och vi har fina välkomstgåvor Som lockbete får nya medlemmar fina välkomstgåvor: • En intressant flygfilm • En rabattcheck om 20 % att användas vid köp ur Medlemsservice sortiment vid ett tillfälle under • En tidigare utgiven årsbok, Flyghistorisk Revy, att väljas ur en lista om ett 10-tal årsböcker. • De SFT som dittills utgivits under året.

8 Ett särskilt informationsblad är framtaget. Det finns på hemsidan och kan laddas ner och användas när man värvar nya medlemmar. Regionerna skall också ha ett antal informationsblad att dela ut till medlemmar som önskar få sådana.

9 Dessutom… Ett stort antal tidigare SFT har skickats till regionerna som alla medlemmar kan använda och dela ut när man värvar. Vi har även tagit fram en kort, slagkraftig informationsfilm om SFF som skall kunna användas närhelst tillfälle ges att presentera föreningen. Den finns nu tillgänglig som en DVD hos regionerna och kan även laddas ner från denna länk: https://secure2.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID= 4226e7c bf b34313d Varje medlem kan ladda ner filmen och visa för vänner som man vill värva som nya medlemmar.

10 Filmen finns även på hemsidan, Facebook och Youtube, plus att den skall kunna visas på flygdagar, på flygmuseer, bibliotek m.m. En roll-up med info om SFF har tagits fram. Varje region har fått en sådan. Vi har nu möjlighet att betala med kort hos Medlemsservice och på de flygdagar där Medlemsservice deltar. Även medlemsavgiften kan betalas med kort på plats. Vi förenklar proceduren att bli medlem. Man anmäler sig och betalar direkt – enkelt och smidigt.

11 Fler nyheter: • Medlemsservice erbjuder nu alla medlemmar en värdecheck om 20 % vid köp för minst 500:- ur sortimentet. Detta är en klar medlemsförmån. • Aeroseum erbjuder alla medlemmar i SFF att gå 2 för 1 mot uppvisande av medlemskort. • Flygvapenmuseum erbjuder alla SFF-medlemmar 25 % rabatt på entréavgiften mot uppvisande av medlemskort. • Vi satsar på att söka flygrelaterade rabatter även till andra flygmuseer, tekniska museer, flygdagar, simulatorflygning m.m.

12 Hur går vi vidare: Vi satsar på medlemsvärvning vid de olika flygdagarna runt om i landet. Flygdagar är det bästa tillfället att exponera SFF mot en garanterat flygintresserad allmänhet. SFF:s regioner kommer att ha en nyckelroll för att vi skall lyckas med denna satsning. Information till regionerna om detta kommer inom kort. Även andra målgrupper skall successivt bearbetas.

13 Allt om kampanjen finns på hemsidan. Klicka på ”bannern” längst ner på startsidan, så kommer man direkt till kampanjsidan. Där finns alla detaljer om premierna, och om hur du gör för att anmäla de nya medlemmar du värvar. …. och även i SFT nr där finns samma information tryckt.

14 Hör av dig med frågor och förslag Om du har någon fråga om kampanjen, så hör av dig till SFF:s kansli, på telefon så får du hjälp. Har du själv idéer och förslag till olika aktiviteter för att värva nya medlemmar till SFF – hör då mycket gärna av dig till vår projektansvarige styrelsemedlem: Ulf Delbro, Det är klart, att alla flygintresserade i landet skall vara medlemmar i SFF, så sätt igång och sprid budskapet och utnyttja möjligheten att få värdefulla premier !


Ladda ner ppt "Medlemskampanj Information i ett nötskal 140420. Syfte med kampanjen: Att uppnå ett nettotillskott av nya medlemmar. Vi har i dag ett bortfall av ca 350."

Liknande presentationer


Google-annonser