Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 SUNDSVALL MEDLEMSKAP 1M von Hartmansdorff, Lt. Gov. 2012-2014.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 SUNDSVALL MEDLEMSKAP 1M von Hartmansdorff, Lt. Gov. 2012-2014."— Presentationens avskrift:

1 DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 SUNDSVALL MEDLEMSKAP 1M von Hartmansdorff, Lt. Gov

2 Zonta International Strategisk Plan  Uppnå en nettoökning av antalet medlemmar  Bestämma modeller för medlemskap som kan attrahera kommande generationer att bli medlemmar  Tydligt beskriva fördelarna med att tillhöra en organisation  Öka nuvarande upplevelse av ett medlemskap  Utveckla en plan för att få Golden Z – klubbmedlemmar och mottagare av Amelia Earhart Fellowships, Jane M. Klausman Women in Business Scholarships och Young Women in Public Affairs stipendier som medlemmar i Zonta  Etablera starkare samverkan mellan Zonta Internationals initiativ och klubbinitiativ 2M von Hartmansdorff, Lt. Gov

3 Goda råd till styrelsen och kommittéer från klubbarna augusti Att hjälpa klubbarna att finna bra redskap för medlemsrekrytering och medlemsvård 2.Stöd för medlemsvärvning 3.Utveckla erfarenheter över klubbgränserna för att locka, tipsa kring medlemsfrågor (nya & behålla) 4.Locka nya medlemmar. Behålla och locka nya medlemmar, satsa mycket kraft på detta 5.Verka aktivt för att yngre kvinnor ska bli attraherade av att gå med i Zonta 6.Minska byråkratin inom Zonta, svårt att locka medlemmar när styrelsearbetet tar mycket tid 3M von Hartmansdorff, Lt. Gov

4 4 HUR behålla medlemmar? HUR få nya medlemmar ?

5 5M von Hartmansdorff, Lt. Gov Medlemsvärvning Medlemmarna är den viktigaste resurs en ideell förening har, det är de som äger och driver organisationen. Därför räcker det inte med en värvningskampanj då och då utan medlemsperspektivet måste genomsyra allt organisationen gör, på alla nivåer.

6 6M von Hartmansdorff, Lt. Gov Storytelling Dela berättelser Bygga varumärke – det vi säger och gör går ihop Budskapvarför finns organisationen, vad är syftet Berättelser som stödjer budskapet Bevis måste finnas, att det är sant Budbärarna medlemmar, social media Lägerelden

7 7M von Hartmansdorff, Lt. Gov Måste kunna berätta vad vi gör för skillnad 3-sekundsprincipen – fånga intresse Medlemsvård Kontakta alla medlemmar, presentera vad som händer En förening som inte bedriver en aktiv medlemsanpassad verksamhet tappar medlemmar.

8 8M von Hartmansdorff, Lt. Gov S W O T – analys Hot Minskat medlemsantal Minskat bidrag till ZIF Styrkor Gör skillnad för kvinnor Bra administration - HQ Kapital ZIF Svagheter Okänd organisation Zonta syns inte Möjligheter Göra skillnad för kvinnor Hjälpa andra Påverka genom opinion Få ett nätverk Internationell medvetenhet

9 9M von Hartmansdorff, Lt. Gov Distriktets mål för är medlemmar. Den 30 april 2013 är antalet Differensen medlemmar - är markerad med rött (14%).

10 10M von Hartmansdorff, Lt. Gov Membership Goal: 31,000 Members Membership Goal: 31,000 Members 30,125 Members (as of 6 May 2013) 875 (3%)

11 E-club • Möten på Internet med flera liknande elektronisk media • Minst ett personligt möte per år, t.ex. på DM, Convention • En e-klubb tillhör ett distrikt • Passar för medlemmar som har praktiska svårigheter att resa till en klubb. • Samma rättigheter och skyldigheter • Uruguay: Zonta e-club of Uruguay M von Hartmansdorff, Lt. Gov

12 Rekrytera och betala för 2 medlemmar eller fler 1 juni 2012 – 31 maj 2014 och få en pin på Convention 12M von Hartmansdorff, Lt. Gov


Ladda ner ppt "DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 SUNDSVALL MEDLEMSKAP 1M von Hartmansdorff, Lt. Gov. 2012-2014."

Liknande presentationer


Google-annonser