Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Bild 1 av 14 Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Bild 1 av 14 Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg?"— Presentationens avskrift:

1 Bild 1 av 14 Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet bättre hos ICA jämfört med Axfood och COOP? Hur gick kampanjen i år jämfört med förra året - i utvalda butiker med en viss omsättning? Med vårt nya verktyg InfoManager kan du följa hur kamp- anjen eller kampanjerna går dag för dag direkt på skärm- en, informationen uppdateras varje natt. Du kanske vill se kostnad för rabatter och hantering och antalet inlösta kuponger ända ner på butiksnivå och skicka en fil till företagets affärssystem eller få resultatet presenterat i grafer? Inga problem. Med InfoManager har du det bästa beslutsunderlag du kan få för att kunna skapa ännu effektivare kampanjer - och mer lönsamma affärer.

2 Bild 2 av 14 InfoManager är en webbaserad applikation som möjliggör för Kuponginlösens kunder att följa upp sina kupongkampanjer via internet, presenterat i form av grafer och datablad. All information skickas med SSL (Secure Sockets Layer), vilken är en metod för att skicka information krypterat på internet. Ingen mjukvara behöver installeras på klienten (läs din dator). Informationen i systemet uppdateras varje natt och när du loggar in 1:a gången varje dag så uppdateras din information. Du behöver ha MS Internet Explorer 5.0 eller senare, eller Netscape 6.2 eller senare. Din webbläsare måste ha stöd för Java.

3 Bild 3 av 14 Med InfoManager kan Du följa upp inlösen på en rad olika nivåer. Du kan gå ner på så låg nivå som inlösen per kampanj, butik och dag. Andra sätt att se inlösen är per A-region, block, kedja, kostnadsbärare, produktchef och varugrupp. På många nivåer kan du inte bara se inlösen, utan även vilka kostnader som uppkommit. Kupongvärde, KI:s hantering, butikens hantering, moms och total kostnad. Dessa siffror kan du spara ned i en textfil som du exempelvis kan öppna i Excel för vidare bearbetning. Alla grafer som du får fram kan du spara ned som bildfiler och klistra in i t ex Word, Powerpoint eller annan liknande programvara. En annan funktion i InfoManager är Presentationer. Här kan du spara grupper av grafer som kan visas i en fastställd ordning. Presentationerna sparas i mappar. På de sidor som följer visas några skärmbilder från InfoManager.

4 Bild 4 av 14 Navigation är huvudsidan för dig till den information som finns i databasen och där gör du dina urval. Normalt är det också den första sidan som kommer upp efter att du har loggat in.

5 Bild 5 av 14 Dimensioner är information som logiskt har grupperats tillsammans. De dimensioner som finns är Producent, Kampanj, Varugrupp, Kostnadsbärare, Produktchef, Butik/A-reg/Omsättn, Butik/Kedja/Kedjegrupp och Mediakod. När du klickar på en dimension så får du se en lista över de datagrupper som finns kopplat till dimensionen i rutan Datagrupper.

6 Bild 6 av 14 När du har valt en Dimension så listas dess datagrupper i rutan för Datagrupper. I exemplet nedan är dimensionen Mediakod vald. Klicka på önskad datagrupp för att lägga den till urvalet.

7 Bild 7 av 14 När du har gjort ett urval visas de grafer som du kan titta på utifrån detta urval i rutan Graf. Klicka på den graf du vill se…

8 Bild 8 av 14 och grafen visas på sidan för Grafläge.

9 Bild 9 av 14 Med hjälp av Verktygspanelen kan du se aktuell grafs namn, se aktuellt urval, bläddra i historiken, navigera i grafen, byta grafens utdatatyp samt bläddra mellan övriga grafer som stämmer in på aktuellt urval.

10 Bild 10 av 14 InfoManager kan visa informationen på tre sätt. Graf och siffror är standardformat för InfoManager. Förutom dessa finns även formatet HTML tabell. Du kan kopiera data i en HTML tabell till en annan applikation, t ex Excel, med klipp och klistra.

11 Bild 11 av 14 Borra ner En annan funktion i InfoManager är borra ner-funktionen(eng. drill down). Om du för muspekaren över ett datagruppsnamn visas texten Borra ner i en gul ruta, en s.k. "Tooltip", se nedan. Här visas inlösen per block. Om du exempelvis klickar på ICA så får du se de olika rollernas inlösen på ICA.

12 Bild 12 av 14 Borra ner Här visas de olika rollernas inlösen på ICA. Om du sedan klickar på en roll, i det här exemplet ICA Kvantum, så får du se inlösen för de olika butikerna inom Kvantum.

13 Bild 13 av 14 Du har sedan även möjlighet att se resp. butiks inlösen på kampanjnivå. Och här ser du slutligen de olika Kvantumbutikernas inlösen.

14 Bild 14 av 14 Det här var en kort genomgång av InfoManager, det finns så mycket mer som vi skulle vilja visa dig. Klicka på ”Jag vill veta mer” och fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar vilka möjligheter just du har med InfoManager. Jag vill veta mer.


Ladda ner ppt "Bild 1 av 14 Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg?"

Liknande presentationer


Google-annonser