Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 samt 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 samt 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre."— Presentationens avskrift:

1 Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 samt 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre delen kan ni skriva frågor till oss Första delen av konferensen kommer att vara envägskommunikation – vi stänger då av alla deltagares telefonmikrofoner. Välkomna! Anna, Christina, Peter & Sara

2 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

3 MARKNADSBYRÅN Stöd från Microsoft till dina egna marknadsaktiviteter

4 OLIKA SLAGS MARKNADSAKTIVITETER Microsoft •Annonskampanjer •Stora evenemang •TV-reklam Microsoft + Partner •Kundseminarier •Telemarketing-aktivitet •Mässor Partner •Frukostseminarier •Kundbesök •Marknadsprospektering

5 MARKNADSBYRÅN  Ett verktyg för att hjälpa parters i deras egna marknadsaktiviteter.  Samlingsplats för att ansöka om ekonomiskt stöd, talare och mycket annat.  Webb-plats fylld med information och marknadsmaterial.  Telefon/mail-support alla dagar.

6

7 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan 1

8 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan Titta på Marknadsbyrån Väljer aktivitet Ansöker om stöd 1 2

9 AffärsplanMarknadplanAktivitetsplan Titta på Marknadsbyrån Väljer aktivitet Ansöker om stöd Godkännande & Bekräftelse Genomför aktivitet Rapporterar resultat Ekonomiskt stöd utbetalas 1 2 3

10 NYHETER!  It för marknadschefer  Att hjälpa företag från 100 anställda att ta steget att bli mer effektiva och investera i IT som affärsstöd. Vänder sig till marknadschefer på företag.  Partnern får marknadsstöd för att åka ut till kunden och göra en gratis effektivitetsanalys.  För anmälan maila

11  18 April till personer.  Små filmer att ta del av.  Kunden kan fylla i själva att de vill ha en gratis effektivitetsanalys.

12  Hosting  Inom kort kommer aktiviteter för alla hostingpartners.  Mer information finns snart att hämta på FLER NYHETER!

13 HÄR FINNS VI!   Ring oss för vägledning! Telefonnummer

14 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

15 Microsoft Club 2.0 Ett medlemskap att dra nytta av – bli belönad för dina köp!

16 16 MS Club 2.0 Under sista halvåret av 2006 har svenska partners tillsammans samlat ihop ca 5 miljoner SEK! • Vad är Microsoft Club?

17 17 MS Club 2.0 • Hur belönar MS Club dig? Ett fast belopp (€) per produkt- och licenstyp samlas i två olika fonder. 1.Pengafond 2.Marknadsfond • När samlar man MS Club pengar? • Man samlar i de ovanstående fonderna under 6 månder. • Perioderna baseras på Microsofts fiskala år. • Summan i de båda fonderna redovisas på klubbsidan och uppdateras månadsvis.

18 18 • När kan man använda pengarna/fonderna? • Efter avslutad insamlingsperiod påbörjas användningsperioden och de insamlande pengarna kan utnyttjas. • Användningsperioden är även den ca 6 månader. • När användningsperioden är slut kan man inte längre utnyttja pengarna!! • OBS – INGA pengar utbetalas automatiskt utan man måste själv göra anspråk på dem!! MS Club 2.0

19 19 • Vem kan bli medlem? • Registrerad medlem i Microsoft Partner Program • Återförsäljare eller systembyggare • Gör sina inköp via Microsofts auktoriserade distributörer • Hur blir man medlem? • Besök • Klicka på ”Register now” • Registrera ditt företag • Du får ett välkomstmail • Komplettera dina företagsuppgifter • Grattis - du är nu medlem och kan dra nytta av MS Club! MS Club 2.0

20 20 • Viktiga MS Club länkar - den officiella MS Club sidan. Här loggar man in till sin privata klubbsida, får status på insamlade fonder, gör anspråk på sina fonder osv. - svensk informationssida om MS Club. - detaljerad information om marknadsfonden. MS Club 2.0

21 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

22 Partner Solution Profiler Solution Profiler Marknadsför ditt företags lösning!

23

24 Partner Solution Profiler • Databas med partnerlösningar • Ersätter successivt befintlig databas på Executive Circle • Solution Profiler har en fräschare layout med fler funktioner och når ut till fler besökare eftersom den - via Solution Finder - är kopplat till alla kanaler där potentiella kunder söker efter partnerlösningar. • Utnyttja då den enastående möjligheten att marknadsföra er lösning och samtidigt komma i kontakt med andra partner

25 Partner Channel Builder • Öppna dörren till nya, spännande samarbeten! • Publicerar du lösningen i Solution Profiler blir ditt företag automatisk synligt i Channel Builder. • I Channel Builder kan du nätverka och knyta affärskontakter med andra partner och vässa ditt företags erbjudande gentemot kund.

26 Solution Finder

27 Solution Profiler Partner Channel Builder Solution Finder Här kan du även ladda ner tips till hur man publicerar en framgångsrik lösning!

28 Tävling! Publicera din lösning innan den 31 maj och var med i utlottningen av fina priser

29 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

30 Förmåner – Presales support Fri Tele - Pre Sale Support (T-PTS) Målet med denna tjänst är att förse säljare med fakta, material, casestudies och lite till. T-PTS kompetenta personal svarar på frågor kring kompatibilitet, konfiguration och andra problemställningar som rör Presales

31 Förmåner – Affärskritisk support Affärskritiska supportincidenter Som Certified Partner eller Gold Certified Partner får du ett professionellt supportavtal med fem kostnadsfria supportincidenter som kan användas för support av Microsofts programvaror.

32 Förmåner – Kundnöjdhetsundersökning Gratis kundnöjhetsundersökningar Microsofts Customer Satisfaction Index är en kostnadsfri tjänst som ger dig möjlighet att undersöka hur nöjda dina kunder är.

33 Förmåner – IAMCP Gå med i partnernätverket IAMCP IAMCP (International Association of Microsoft Certified Partners) är ett affärsnätverk för partner till Microsoft. En av IAMCP:s grundidéer är att sammanföra företag som kompletterar varandra och som tillsammans kan erbjuda nya tjänster.

34 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

35 Utbildningswebben • LiveMeeting • Online kurser • Kurser hos utbildningsföretag • Partner Learning Center - Söka efter utbildningar - Anmälan till utbildningar

36 Aktuellt på utbildningswebben • 16 Maj - Affärsdriven kompetensutveckling • 2-3 maj samt 12 Juni - Solution Selling för säljchefer • Maj samt Aug - Solution Selling för säljteamet • 28 Maj - Microsoft Dynamics CRM 3.0 Installation & Configuration • Maj - Implementing Windows SharePoint Services 3.0

37 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

38 • Sommarkollot • Worldwide Partner Conference • Partner Summit – 6 september 2007 Microsofts kommande evenemang

39 Sommarkollot 2007 • 4 tillfällen – tisdagar till torsdagar – juni, 3-5 juli, aug, aug • Microsofts lokaler • Både interna och externa talare • Både för kund och för partner • Heta ämnen • Kostnadsfritt • Seminarier och även workshops med total ca 60 dragningar! • 5:e året vi kör - väldigt uppskattat För mer information – kontakta Sara Persson på tel 08/

40

41 • Varje dag har ett eget tema – Sista dagen fokus på SÄLJ, MARKNADSFÖRING OCH LEDARSKAP! • Fler än 150 hands-on lab • Ett tiotal anföranden från medlemmar i Microsofts ledningsgrupp • Mer än 7000 partner från hela världen deltar • Ca 100 medlemmar i den svenska delegationen • ”Svensk-aktiviteter” såsom sightseeing, middag mm Välkommen att medverka på Microsoft största partnerkonferens! ”Delta i diskussioner med högt tak, ställ frågor, nätverka och träffa nya affärskontakter”

42 Erbjudande 18 april – 2 maj • US $500 rabatt på avgift till föregående års deltagare. Sedan ordinarie pris: US $1595 • Nyhet! I år bokar sitt hotell i samband med registrering till konferensen • Hotellrum finns blockade på Marriott hotell för WE/Sverige enbart mellan 18 april – 2 maj. Efter 2 maj finns inga platsgarantier – först till kvarn gäller! Juni – förmöte och uppvärming inför WWPC Registrering har öppnat!

43

44 Här hittar du mer information? Svensk målsida om WWPC Officiell målsida om WWPC Frågor? Kontakta Eventteamet i USA på:

45 Agenda  Marknadsbyrån  Microsoft Club  Solution Profiler  Fler förmåner och resurser för Gold & Cert partner  Utbildningswebben  Kommande aktiviteter under sommar/höst 07  Information & frågestund

46  23 maj kl samt Fler LiveMeeting tillfällen! Anmälan via

47  Frågor om dagens innehåll?  Saknar ni något innehåll? Frågestund Dagens presentation kommer att finnas tillgänglig på utbildningswebben för nedladdning from imorgon. Klicka vidare till LiveMeeting och scrolla längst ned på sidan

48 Länkar och kontaktinformation Marknadsbyrån –   alt 08/ Microsoft Club –  alt.   alt 08/ Solution Profiler – Partnerprogrammet –  Partnerservice 08/ alt Utbildningwebben/Sommarkollot – WWPC –

49 Tack för idag! Anna, Christina, Peter & Sara Om ni vill lyssna igen går det bra att ladda ner detta LiveMeeting på


Ladda ner ppt "Välkommen till Live Meeting ”Så får du ut mer av ditt Partnerskap” Vi startar kl. 9:00 samt 14:00 Presentationen är ca 30 min, därefter frågestund. I nedre."

Liknande presentationer


Google-annonser