Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 Hur ser PVOD-tittaren ut? Magnus Anshelm på TV-dagen 2015 den 26/5 2015 på Grand Hotell i Stockholm.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 Hur ser PVOD-tittaren ut? Magnus Anshelm på TV-dagen 2015 den 26/5 2015 på Grand Hotell i Stockholm."— Presentationens avskrift:

1 1 Hur ser PVOD-tittaren ut? Magnus Anshelm på TV-dagen 2015 den 26/5 2015 på Grand Hotell i Stockholm

2 PVOD SVOD Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd AVOD Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 12% 4% PVOD jämfört SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 27% 15% 50% 24%

3 Är detta en typisk PVOD-tittare?

4 PVOD SVOD Man Kvinna AVOD De dagliga tittarnas könsfördelning (9-99 år) 45 % 55% PVOD jämfört med SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 53 % 47% 53 % 47%

5 PVOD SVOD AVOD De dagliga tittarnas genomsnittsålder (9-99 år) 26 år PVOD jämfört med SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 32 år41 år

6 SweFilmer Dreamfilm Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd Pirate Bay Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 8,0% 2,5% De större PVOD-tjänsterna Källa: Trend & Tema 2015:1 2,9% 0,8% 3,5% 1,1%

7 En mer typisk PVOD-tittare är snarare…

8 Men många söker dock bara efter ett visst innehåll och gör det överallt på nätet! Väldigt många landar till slut…

9 PVOD YouTube Vecko- tittare Dygns- tittare Vecko- och dygnstittarnas genomsnittsålder (9-99 år) 12% 4% På YouTube Källa: Trend & Tema 2015:1 57% 35%

10 PVOD YouTube Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 27 år 26 år På YouTube Källa: Trend & Tema 2015:1 35 år

11 11 Källa: comScore Video Metrix, YouTube partner channels, Sverige Q1 2015 *) Inkluderar även United Screens Affiliate @ YouTube, United_Screens @ YouTube samt United Screens Sound @ YouTube Vad vet vi mer om YouTube-tittandet, då? Tittande på YouTube-kanaler 2015:Q1 (desktop) … … … …

12 -Det finns inga typiska PVOD-tittare -Det finns heller inga typiska AVOD- eller SVOD-tittare -Det finns dessutom inga typiska YouTube-tittare - Det finns däremot väldigt många on demand-TV-tittare De givna slutsatserna är därför… Men låt oss inte bortse från att det finns ännu fler linjär-TV-tittare som dessutom lägger ner betydligt mer tid!

13 MMS belyser löpande detta och inom kort kommer följande: -Rörliga Bilder 2015:1 -Data från vår onlinepanel -Trend & Tema 2015:2 m

14 Tack för oss!


Ladda ner ppt "1 Hur ser PVOD-tittaren ut? Magnus Anshelm på TV-dagen 2015 den 26/5 2015 på Grand Hotell i Stockholm."

Liknande presentationer


Google-annonser